Zebrzydowice: Jak przebiegają przygotowania do modernizacji stacji?- Za nami już osiem (z trzynastu) etapów przygotowań do modernizacji wyżej wymienionych stacji. Dotychczas zrealizowano działania polegające na ocenie stanu istniejącej infrastruktury kolejowej i analizie środowiskowej oraz analizie marketingowej i ekonomicznej. Pozwoliły one na opracowanie wariantów technicznych przedsięwzięcia i wybranie najkorzystniejszego z nich. Obejmuje on kompleksową modernizację infrastruktury kolejowej na stacjach: torów, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym, peronów z wiatami oraz budowę przejść podziemnych dla pieszych - informują przedstawiciele inwestora. Według informacji przekazanych podczas konferencji prasowej, aktualnie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. współpracują z Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska w Katowicach w celu uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla prac modernizacyjnych na stacjach kolejowych Czechowice-Dziedzice, Zebrzydowice i Zwardoń. Na tym etapie władze samorządowe i mieszkańcy będą mogli zapoznać się z zakresem modernizacji i wypowiedzieć się w sprawie ewentualnego wpływu przedsięwzięcia na środowisko. W trakcie opracowywania jest również wstępny projekt wniosku o uzyskanie decyzji lokalizacyjnej. Ostatni etap przygotowań to skompletowanie dokumentacji przetargowej na wybór wykonawcy, który sporządzi projekt budowlany i pozyska pozwolenie na budowę. Działania modernizacyjne planowane są od 2018 roku. - Wówczas na stacjach rozpoczną zmiany, w efekcie których nie tylko poprawią swój wygląd, ale także zwiększy się bezpieczeństwo i standard obsługi podróżnych - przekonuje inwestor. W ramach zaplanowanej modernizacji powstaną m.in. tunele wyposażone w windy i pochylnie, dostosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się. W Czechowicach-Dziedzicach przejścia połączą ul. Hutniczą z ul. Kolejową, a w Zebrzydowicach 0 ul. Kochanowskiego z ul. Dworcową. Równocześnie z tymi pracami planowana jest również modernizacja linii kolejowej. Po jej zakończeniu pociągi na odcinku od Katowic do Zebrzydowic i Zwardonia będą mogły jechać 160 km/h. Obecnie maksymalna prędkość na tych odcinkach wynosi 100 km/h. W przedstawionym projekcie nie zakłada się modernizacji należącego do PKP S.A. dworca kolejowego w Zebrzydowicach. Całkowita wartość modernizacji trzech stacji wyniesie ok. 3 mln zł (netto). Ponad 80 proc. tej kwoty pochodzić będzie z dofinansowania unijnego.
|
reklama
|
Za 3 mln to można zmodernizować sieć trakcyjną na jednym torze w jednej stacji, a nie 3 stacje kompleksowo. Totalna bzdura
Na litość, obecnie prędkość szlakowa między Zebrzydowicami a Katowicami wynosi 120 km/h, a nie 100 km/h. Ponadto 160 km/h będzie tylko do Bielska-Białej, a reszta szlaku do Zwardonia zostanie tylko zrewitalizowana.
Bzdura z tymi prędkościami. Możemy jechać nawet 200/h, a potem stać w polu, bo semafor nie puszcza. Podstaw to dobra organizacja ruchu! Ale Polska i dobra organizacja to antonimy.
Dodaj komentarz