, sobota 20 kwietnia 2024
Zebrzydowice: Jak przebiegają przygotowania do modernizacji stacji?
W przedstawionym projekcie nie zakłada się modernizacji należącego do PKP S.A. dworca kolejowego w Zebrzydowicach. fot: D T G/Wikimedia Commons



Dodaj do Facebook

Zebrzydowice: Jak przebiegają przygotowania do modernizacji stacji?

SM
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą prace studialne i przygotowawcze do modernizacji stacji w Czechowicach-Dziedzicach, Zebrzydowicach i Zwardoniu. W czwartek 8 maja podczas konferencji prasowej zaprezentowane zostały efekty dotychczasowych działań przygotowawczych dla stacji, których remont powinien ruszyć w 2018 roku.

- Za nami już osiem (z trzynastu) etapów przygotowań do modernizacji wyżej wymienionych stacji. Dotychczas zrealizowano działania polegające na ocenie stanu istniejącej infrastruktury kolejowej i analizie środowiskowej oraz analizie marketingowej i ekonomicznej. Pozwoliły one na opracowanie wariantów technicznych przedsięwzięcia i wybranie najkorzystniejszego z nich. Obejmuje on kompleksową modernizację infrastruktury kolejowej na stacjach: torów, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym, peronów z wiatami oraz budowę przejść podziemnych dla pieszych - informują przedstawiciele inwestora.

Według informacji przekazanych podczas konferencji prasowej, aktualnie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. współpracują z Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska w Katowicach w celu uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla prac modernizacyjnych na stacjach kolejowych Czechowice-Dziedzice, Zebrzydowice i Zwardoń. Na tym etapie władze samorządowe i mieszkańcy będą mogli zapoznać się z zakresem modernizacji i wypowiedzieć się w sprawie ewentualnego wpływu przedsięwzięcia na środowisko. W trakcie opracowywania jest również wstępny projekt wniosku o uzyskanie decyzji lokalizacyjnej. Ostatni etap przygotowań to skompletowanie dokumentacji przetargowej na wybór wykonawcy, który sporządzi projekt budowlany i pozyska pozwolenie na budowę.

Działania modernizacyjne planowane są od 2018 roku. - Wówczas na stacjach rozpoczną zmiany, w efekcie których nie tylko poprawią swój wygląd, ale także zwiększy się bezpieczeństwo i standard obsługi podróżnych - przekonuje inwestor. W ramach zaplanowanej modernizacji powstaną m.in. tunele wyposażone w windy i pochylnie, dostosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się. W Czechowicach-Dziedzicach przejścia połączą ul. Hutniczą z ul. Kolejową, a w Zebrzydowicach 0 ul. Kochanowskiego z ul. Dworcową.

Równocześnie z tymi pracami planowana jest również modernizacja linii kolejowej. Po jej zakończeniu pociągi na odcinku od Katowic do Zebrzydowic i Zwardonia będą mogły jechać 160 km/h. Obecnie maksymalna prędkość na tych odcinkach wynosi 100 km/h. W przedstawionym projekcie nie zakłada się modernizacji należącego do PKP S.A. dworca kolejowego w Zebrzydowicach.

Całkowita wartość modernizacji trzech stacji wyniesie ok. 3 mln zł (netto). Ponad 80 proc. tej kwoty pochodzić będzie z dofinansowania unijnego.

Komentarze: (3)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

Za 3 mln to można zmodernizować sieć trakcyjną na jednym torze w jednej stacji, a nie 3 stacje kompleksowo. Totalna bzdura

Na litość, obecnie prędkość szlakowa między Zebrzydowicami a Katowicami wynosi 120 km/h, a nie 100 km/h. Ponadto 160 km/h będzie tylko do Bielska-Białej, a reszta szlaku do Zwardonia zostanie tylko zrewitalizowana.

Bzdura z tymi prędkościami. Możemy jechać nawet 200/h, a potem stać w polu, bo semafor nie puszcza. Podstaw to dobra organizacja ruchu! Ale Polska i dobra organizacja to antonimy.

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama