, czwartek 25 kwietnia 2024
Z Czechowic-Dziedzic do Cieszyna osiem pociągów w ciągu doby?
Od grudnia pasażerów korzystających z pociągów w województwie śląskim będą obsługiwać Koleje Śląskie, które całkowicie zastąpią Przewozy Regionalne. fot: Tomasz Żak/SLASKIE.PL



Dodaj do Facebook

Z Czechowic-Dziedzic do Cieszyna osiem pociągów w ciągu doby?

JM
Do ośmiu ma wzrosnąć ilość połączeń na trasie Czechowice-Dziedzice - Zebrzydowice - Cieszyn w nowym rozkładzie jazdy pociągów - deklaruje Urząd Marszałkowski w Katowicach.

To odpowiedź na wspólne wystąpienie wójtów Chybia, Zebrzydowic oraz burmistrz Strumienia w sprawie przyszłości komunikacji kolejowej na Śląsku Cieszyńskim i założeń do nowego rozkładu jazdy pociągów.

Jak można przeczytać w piśmie przesłanym przez Wydział Publicznego Transportu Zbiorowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, w związku z koniecznością dopracowania przez przewoźnika istotnych kwestii m.in. godzin kursowania pociągów, prace nad udoskonaleniem rozkładu jazdy będą trwały do 10 września.

- W projektowanym rozkładzie jazdy 2012/2013 planowana jest poprawa oferty przewozowej do 8 par pociągów w ciągu doby (dziś jest to jedna para pociągów - przyp. red.). Szczegóły dotyczące ostatecznego kształtu nowego rozkładu jazdy zostaną podane do publicznej wiadomości po zakończeniu jego konstrukcji - podkreślano w korespondencji.

Andrzej Kondziołka, wójt gminy Zebrzydowice, mówi, że uwierzy w te deklaracje dopiero wtedy, kiedy staną się one faktem. W podobnym tonie wypowiada się Andrzej Bura, zastępca wójta gminy Chybie, który zapewnia, że jeśli ilość połączeń kolejowych nie wzrośnie to na pewno gmina będzie ponownie interweniować w tej sprawie u marszałka.

Od grudnia pasażerów korzystających z pociągów w województwie śląskim będą obsługiwać Koleje Śląskie, które całkowicie zastąpią Przewozy Regionalne. Samorządowy przewoźnik dysponuje obecnie ok. 20 pociągami - tzw. elektrycznymi zespołami trakcyjnymi. Spółka potrzebować będzie ich ok. 70. Kilka dni temu niektóre media sugerowały, że plan ten może nie zostać zrealizowany. We wtorek popołudniu biuro prasowe Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach poinformowało, że Zarząd Województwa Śląskiego przyjął projekt trzyletniej umowy z Kolejami Śląskimi. Będzie ona obowiązywać od 1 stycznia 2013 roku.

Zgodnie z jej zapisami przewoźnik otrzyma łącznie ok. 470 mln zł dofinansowania. A wszystkie koszty związane z pozyskaniem taboru mają zawierać się w kwotach dotacji w ramach tej umowy.

Równocześnie Koleje Śląskie poinformowały, że niedawno rozstrzygnięty został przetarg na dwie jednostki EN71. Wkrótce zakończy się przetarg na 6 nowoczesnych sześcioczłonowych EZT. W toku jest przetarg na leasing 36 pojazdów spalinowych, które mają być dostarczone w 3 partiach (do grudnia łącznie 23 szt., kolejnych 13 - do końca marca). Niebawem zostaną ogłoszone kolejne postępowania przetargowe pozwalające Spółce m.in. na stworzenie 15 składów wagonowych - termin ich rozstrzygnięcia i realizacji przewidujemy na koniec listopada. Trwają prace nad opracowaniem dodatkowych przetargów na tabor, jednak będą one zakładały realizację w 2013 roku.

Komentarze: (13)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

naszych miłych misiow pociagi stacje autobusy to co dotyczy większosci mieszkańcow nie interesuje brak inwestycji bezrobocie nie zawracają tym sobie głowek misie mają pracę pewną samochody zamki lodowiska tory motocrosowe tujest życie miodzik płynie....

Świetnie :)
Powinno być w Chybiu połączenie do Opola,Wrocławia i Kołobrzegu od razu znajda się podróżni.

Śląskie ci tak daleko nie pojadą bo to jest kolej regionalna która generuje podróżnych do większych miejscowości na pociągi dalekobieżne, ale masz rację. Gdy by były takie pociągi skomunikowane z pociągami w Katowicach które jadą w różne strony Polski to ludzi było by opór. Będą pociągi, będą ludzie tylko trzeba to władzy wyoślić

Ludzie będą, jeśli czas przejazdu będzie krótszy. Kto chce jechać 25 km/h a czasami jeszcze wolniej? Konieczna jest modernizacja trakcji. Państwo się strzepnęło z tego, puściło wszystko na żywioł, niech się dzieje wola nieba. Niech sobie radzą samorządy. Czechy sferę publiczną trzymają pod kontrolą i widać skutek.

Moim zdaniem trzeba było by na Cieszyńska władze wysłać ABW, ile ona bierze na lewo od busiarzy? albo jak ma w tym interes że tylko ona nic się nie interesuje losem połączeń kolejowych w naszym mieście. Cieszyn działa na szkodę dla mieszkańców. To już musi się skończyć.

WYBIERAM POCIĄGI :) super by było gdyby znowu jeździły do katowic z cieszyna!!!

Władzo Cieszyńska , żyj i daj żyć innym. Waszym obowiązkiem jest walczyć o połączenia kolejowe w tym mieście. Boicie się że jako powiat będziecie musieli dopłacać do połączeń z których nie korzystacie bo posiadacie samochody?. To my wyborcy jesteśmy waszymi pracodawcami i umowa z nami kończy się wam przy następnych wyborach. Cieszyniacy nic nie stracimy a możemy wiele zyskać,daj boże żeby to wypaliło.

podpisuję się pod tym dwiema rękami, a nawet nogami. Oni nas mają w zadku.

Obecnie w ciągu doby na śląsku Przewozy Regionalne i Koleje Śląskie wykonują 470 połączeń, od grudnia będzie ich, aż 690 co do cen biletów to jeżeli normalny bilet w Cieszyna do Katowic będzie kosztował 12 zł to studencki 5,88, a ucznowski 7,54. Traz Bus Brothers oferuje przejazd do Katowic za 13 zł, ulgowy 11.
Oj będzie ciekawie, tak samo jak widok szynobusów w Cieszynie, także będzie ciekawy.

Wiem tylko tyle że KŚ chcą cenę za bilet z Cieszyna do Katowic 12zł i skomunikować pociągi w Zabrzegu z pociągami Wisła-Katowice aby czas przejazdu trwał 1h.50min. Bus jedzie 1h,40min za 13zł. Pociąg ma duże zniżki tak zastanówcie się co jest lepsze?. Bo burmistrz i radni mają samochody i ich nasze problemy mało interesują.

Dla dokładności: bus jedzie do Katowic 1h 20 - 1h30. Wczoraj jechałam 1h20. Cena lipca wzrosła do 13 złotych, niedługo będzie 15 zl, bo przecież hulaj dusza piekła nie ma. Ale jakbym miała do wyboru pociąg 1h 50 i bus to wiadomo wybieram ten pierwszy. Jeszcze mi życie miłe. I komfort jazdy nieporównywalny.

Klasyka. Cieszyn się nie wypowiedział i nie interweniuje. My jako CSMK uświadomiliśmy co Cieszyn może zyskać itd. ale jak tu jest podejście cyniczne to możemy zazdrościć Goleszowi że mają Koleje Ślaskie a my mamy busiki, i sypiący się dworzec kolejowy. Ps. Coraz większe mam wątpliwości że KŚ wyrobią się z zamówieniem na szynobusy kursujące na Cieszyn. Zresztą po co jak mamy busy, one tak fajnie zapier.alają że Cieszyniak dla nich pogrzebał PKS. Co będzie dalej?. Wybór należy do was. CSMK za was i dla was zrobiło sporo. Udowodnijcie że też coś chcecie bo nas odbierają że my zawsze będziemy chcieli pociągów a przeciętny podróżny?. dziękujemy za złożone podpisy które wysłaliśmy do UM i KŚ ale piszcie także do władz Cieszyna, KŚ i Urzędu Marszałkowskiego bo to ostatnia szansa na zmiany tego regionu!!!!.

Dlaczego brak na liście interweniujących w Urzędzie Marszałkowskim włodarzy Cieszyna (mamy wójtów Zebrzydowic i Chybia oraz burmistrza Strumienia). Czyżby nie zależało im na reaktywacji połączeń kolejowych???

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama