Więcej zapłacisz za bilet autobusowy w CieszynieZgodnie z podjętą uchwałą cena normalnego biletu jednorazowego wzrośnie na przełomie marca i kwietnia o 20 groszy (do tej pory taki bilet kosztował na terenie Cieszyna 2,40 zł), a biletu ulgowego o 10 groszy (teraz kosztuje on 1,20 zł). Głównym powodem podwyżki jest wzrost cen paliw. Kolejną podwyżkę zapowiedziano od 1 stycznia 2013 roku. Wtedy ceny biletów ponownie wzrosną o 20 i 10 groszy. - Oczywiście możemy porównywać się z innymi miastami i takie porównania istnieją, ale są one dość trudne, bo można porównać cenę biletu, ale trudno już porównać daną trasę - mówi Adam Swakoń, zastępca burmistrza Cieszyna i zauważa, że teren miasta jest zróżnicowany i trudny co powoduje nie tylko zwiększenie ilości zużycia paliwa, ale też kosztów eksploatacji pojazdów. Cieszyn do komunikacji miejskiej dokłada z własnego budżetu ok. 2 mln zł. Przypomnijmy, że już od początku stycznia, ceny biletów zdecydowało się podnieść większość innych przewoźników w naszym regionie. Powód ten sam, co w Cieszynie: wzrost cen paliw.
|
reklama
|
Trasy trasami, a wartość biletu w cenie 2,80 zł jest mniejsza niż biletu 2,80 zł, w GOK-u, np. Katowicach. Jak to możliwe? Bilety w Gok-u są ważne na przejazd jedną linią lub 20 minutowe, czyli dają możliwość przesiadki. Po za zróżnicowaniem tras, radziłbym też porównać wysokość średnich zarobków mieszkańców "aglomeracji" i Cieszyna.
Dodatkowo chciałbym poruszyć kwestię opłaty manipulacyjnej, która jest pobierana prze kierowcę przy zakupie biletu w autobusie.
Taka opłata, to 43% ceny biletu. Nie ma przepisu upoważniającego do pobierania opłat manipulacyjnych przy zakupie biletów komunikacji miejskiej bezpośrednio u kierowcy. Możliwości takiej nie przewidują zarówno przepisy ustawy o gospodarce komunalnej, jak i art. 8 ust. 1 ustawy o cenach. Ponadto podstawy prawnej do podejmowania uregulowań dotyczących dodatkowej opłaty za zakup biletów u kierowcy nie zawiera rozporządzenie ministra infrastruktury w sprawie sposobu ustalania wysokości opłat dodatkowych z tytułu przewozu osób, zabranych do przewozu rzeczy i zwierząt oraz wysokości opłaty manipulacyjnej.
Bardzo dobrze, z czegoś panią rzecznik trzeba utrzymać.
Niech jest droższy nawet o 1zł. ale niech jedzie dalej 30 aż do Kaczyc
Panie Swakoń proszę wydłurzyć linie autobusowe 30 do Kaczyc, tam też mieszkają ludzie pracujący na rzecz miasta Cieszyna , a nie maja czym wrócić do domów, ostatni autobus 19,25, a co potem.....bądzcie ludźmi .. z buta 5- 7 km...
szanowni panowie rajcowie to bylo do przewidzenia juz kiedys za czasow p Ficka proponowalam __ DO AUTOBUSU WCHODZIMY PRZODEM WYCHODZIMY TYLEM to tlumaczenie bylo takie ze zajmuje to wiecej czasu ? to dlaczego nawet w czechach taki format sie przyjal ?????? a dalej w europie to jakie jest wyjscie . Dobrze zgadzam sie o paliwo . Ale podawanie biletu jeden drugiemu to nie sa sporadyczne wypadki TO JEST NAGMINNE!!!!!!! No i co mandacik jak ktos znajomy to do wycofania i tak dale i tak dalej Radzila bym zapoznac sie z dzialalnoscia tkkowyz przedsiebiorstw wokol naszych granic a oszczednosci by sie znalazly i to jakie i na biletach i na trasach przejazdu Jeszcze mozna by wiele pisac ale czy to ktos czyta z naszych szanownych przedstawicieli wladzy / krzesloklejcow / ale dyskusja nie zaszkodzi tym bardziej ze cieszyniacy wiele podrozuja i moga sie podzielic spostrzezeniami swoimi z zagranicy !!!!!!
Dodaj komentarz