To już ostatni etap konsultacji społecznych uchwały krajobrazowej w CieszyniePrzypomnijmy. Uchwała ma być narzędziem do wprowadzenia zakazu reklam na obszarze zabytkowym Cieszyna. Po za kilkoma wyjątkami, które określa uchwała, w całym Cieszynie będzie obowiązywał zakaz reklamy wyświetlanej i przewijanej, zakaz wywieszania reklam na miejscach parkingowych, na ogrodzeniach (z małym wyjątkiem), murach oporowych, mostach i wiaduktach, kratach, balustradach itp. Reklamy nie będą mogły być sytuowane poza wskazanymi odległościami, zbyt blisko budynków i ogrodzeń, blisko skrzyżowań. Zakazów uchwała nie przewiduje dla szyldów, jednak mają tworzyć spójną całość z budynkiem. Reklamy będą musiały być w dobrym stanie technicznym, wykonane materiałów materiałów, a na budynku tylko w gablotach ekspozycyjnych. Na wiatach przystankowych reklamy ograniczone będą rozmiarem. Ustawa przewiduje, iż reklamy będą mogły znajdować się na ogrodzeniu budowy i rusztowaniu. Będzie dopuszczalna także reklama okolicznościowa, dotycząca wydarzeń, i wyborcza, jednak z pewnymi ograniczeniami. Obowiązywać będą tutaj zasady ekologii i recyklingu. Dostosowanie reklam i szyldów będzie obowiązkowe. Jeżeli uchwała zostanie przegłosowana w przyszłości przez radę miejską, przedsiębiorcy i mieszkańcy dostaną rok czasu na usunięcie zakazanych reklam jak np. banerów z ogrodzeń, a także 4 lata na dostosowanie pozostałych oraz 10 lat na reklamy i szyldy będące budowlami posiadającymi pozwolenie na budowę. Po zakończeniu konsultacji uchwała trafi na ręce włodarzy miasta oraz Rady Miejskiej. To oni zdecydują o ostatecznych zasadach i warunkach umieszczania reklam i szyldów w naszym mieście. Projekt uchwały i objaśnienia, można zobaczyć klikając TUTAJ.
|
reklama
|
niedługo wybory, zrobimy w Ratuszu nowy krajobraz
Niewątpliwie jak Polska długa i szeroka przestrzeń krajobrazu pozostawia wiele do życzenia. Nie szanujemy tradycji architektonicznej danych regionów, zamiast budować nowe, można często zaadaptować stary dom, siedlisko, kamienicę, dom historyczny, przy zachowaniu jego oryginalnych elementów na ile się da. Widać to wszędzie, ale w regionach takich jak np. północne Mazowsze, drewniane Podlasie, Zakopane gdzie niszczeje wiele starych willi czy Mazury z pomarańczową dachówką szczególnie, bo nie kontynuuje się tak sielnie CHARAKTERYSTYCZNYCH TRADYCJI DLA TYCH REGIONÓW. Niestety w Polsce nie ma tej tradycji, za to mamy wątpliwy sajding, drzwi nowoczesne zamiast malować stare, gargamelowate domy, nowoczesne, szare, blaszane ogrodzenia, wreszcie ogrom płacht reklamowych, za dużych, niezmiernie krzykliwych, przysłaniających krajobraz...
oczywiście masz rację ale jaka propozycja zmian? Żadna.
Płachty płachtami ale z tego wielu ludzi ma dodatkowe dochody, a i państwo też z podatków. Oczywiście należy te sferę uporządkować wizualnie - może jakoś ujednolicić ale polskim systemem jest ZAKAZYWAĆ i DZIELIĆ na lepszych i gorszych. Jedni muszą zdjąć natychmiast, inni po czterech, jeszcze inni po dziesięciu latach. Widać tutaj presję największych sieci dla których prawo jest rozumiane jakoś inaczej.
i znowu urzędnik włazi nam do ogródka, to choroba jakaś
Dodaj komentarz