Stowarzyszenie Kolej na Śląsk traci cierpliwośćOd 2013 roku działa zespół komisji samorządowej ds. linii 190 w Starostwie Powiatowym w Cieszynie. Jednak przez ten czas aktywistom i samorządowcom zainteresowanym wznowieniem ruchu kolejowego na linii 190 nie udało się wypracować wspólnego języka z przedstawicielami PKP PLK ZLK w Sosnowcu, którzy także uczestniczą w tych spotkaniach. W skardze do prezesa UTK wysłanej pod koniec kwietnia br. stowarzyszenie Kolej na Śląsk punktuje szereg zastrzeżeń do działań PKP PLK ZLK w Sosnowcu. W tym liście działania zarządcy linii 190 są określone jako "jawne blokowanie przewoźnika towarowego, który chce eksploatować linię”. To odnosi się do uniemożliwienia wytrasowania pociągów po linii 190, o co wnioskował w lutym tego roku PKP Cargo. - Ewidentnie widać tu, iż PKP PLK nie wpuszczając na linię 190 przewoźników towarowych, ma na celu czerpanie wyższych zysków z dostępu do infrastruktury - czytamy w skardze stowarzyszenia, które na dowód tej tezy podaje stosowne wyliczenia. Kolejnym zarzutem stowarzyszenia Kolej na Śląsk kierowanego pod adresem PKP PLK jest to, że zarządca linii kolejowej 190 specjalnie zawyża koszty rewitalizacji. - Działanie takie ma na celu zniechęcenie przewoźników oraz samorządowców do działania - wskazują autorzy skargi. Zniechęcać może także atmosfera "niemocy” na spotkaniach komisji samorządowej ds. linii 190 w cieszyńskim Starostwie Powiatowym. - O traktowaniu spotkań w Cieszynie najlepiej świadczy fakt, że na każdym, na które byli zaproszeni przedstawiciele PKP PLK, przysyłano osobę, która na wstępie oświadczała, iż nie jest osobą decyzyjną - zaznaczają skarżący. Ostatecznie Kolej na Śląsk zwraca także uwagę na niekonsekwencję PKP PLK ZLK w Sosnowcu, które najpierw zamyka linię 190, a następnie porusza się nią drezyną. - Dodatkowo nadmienię, iż drezyny robocze PKP PLK poruszają się regularnie codziennie po tej linii, która zgodnie z pismami PKP PLK IZ Sosnowiec jest wyłączona z eksploatacji - wskazuje w skardze Radosław Mrózek, wiceprezes stowarzyszenia Kolej na Śląsk. Stowarzyszenie Kolej na Śląsk wobec powyższych zarzutów zawnioskowało do prezesa UTK o szereg interwencji, m.in. przeprowadzenie kontroli, a także o podjęcie przez prezesa UTK roli mediatora w stosunku komisja samorządowa ds. linii 190, PKP Cargo a PKP PLK.
|
reklama
|
a po co kolej ze Skoczowa do Cieszyna? Teraz co 5 minut jeździ bus lub autobus
na reszccie cos sie dzieje trzymam kciuki
Dodaj komentarz