, piątek 19 kwietnia 2024
Stowarzyszenie Kolej na Śląsk traci cierpliwość
W skardze do prezesa UTK wysłanej pod koniec kwietnia br. stowarzyszenie punktuje szereg zastrzeżeń do działań PKP PLK ZLK w Sosnowcu. fot: mat. pras.



Dodaj do Facebook

Stowarzyszenie Kolej na Śląsk traci cierpliwość

Po wielu miesiącach bezskutecznych rozmów z PKP PLK ZLK w Sosnowcu w sprawie przywrócenia do ruchu pociągów na linii 190 Bielsko-Biała - Cieszyn, stowarzyszenie Kolej na Śląsk zdecydowało wysłać skargę na tego zarządcę do prezesa Urzędu Transportu Kolejowego w Warszawie.

Od 2013 roku działa zespół komisji samorządowej ds. linii 190 w Starostwie Powiatowym w Cieszynie. Jednak przez ten czas aktywistom i samorządowcom zainteresowanym wznowieniem ruchu kolejowego na linii 190 nie udało się wypracować wspólnego języka z przedstawicielami PKP PLK ZLK w Sosnowcu, którzy także uczestniczą w tych spotkaniach.

W skardze do prezesa UTK wysłanej pod koniec kwietnia br. stowarzyszenie Kolej na Śląsk punktuje szereg zastrzeżeń do działań PKP PLK ZLK w Sosnowcu. W tym liście działania zarządcy linii 190 są określone jako "jawne blokowanie przewoźnika towarowego, który chce eksploatować linię”. To odnosi się do uniemożliwienia wytrasowania pociągów po linii 190, o co wnioskował w lutym tego roku PKP Cargo. - Ewidentnie widać tu, iż PKP PLK nie wpuszczając na linię 190 przewoźników towarowych, ma na celu czerpanie wyższych zysków z dostępu do infrastruktury - czytamy w skardze stowarzyszenia, które na dowód tej tezy podaje stosowne wyliczenia.

Kolejnym zarzutem stowarzyszenia Kolej na Śląsk kierowanego pod adresem PKP PLK jest to, że zarządca linii kolejowej 190 specjalnie zawyża koszty rewitalizacji. - Działanie takie ma na celu zniechęcenie przewoźników oraz samorządowców do działania - wskazują autorzy skargi. Zniechęcać może także atmosfera "niemocy” na spotkaniach komisji samorządowej ds. linii 190 w cieszyńskim Starostwie Powiatowym. - O traktowaniu spotkań w Cieszynie najlepiej świadczy fakt, że na każdym, na które byli zaproszeni przedstawiciele PKP PLK, przysyłano osobę, która na wstępie oświadczała, iż nie jest osobą decyzyjną - zaznaczają skarżący.

Ostatecznie Kolej na Śląsk zwraca także uwagę na niekonsekwencję PKP PLK ZLK w Sosnowcu, które najpierw zamyka linię 190, a następnie porusza się nią drezyną. - Dodatkowo nadmienię, iż drezyny robocze PKP PLK poruszają się regularnie codziennie po tej linii, która zgodnie z pismami PKP PLK IZ Sosnowiec jest wyłączona z eksploatacji - wskazuje w skardze Radosław Mrózek, wiceprezes stowarzyszenia Kolej na Śląsk.

Stowarzyszenie Kolej na Śląsk wobec powyższych zarzutów zawnioskowało do prezesa UTK o szereg interwencji, m.in. przeprowadzenie kontroli, a także o podjęcie przez prezesa UTK roli mediatora w stosunku komisja samorządowa ds. linii 190, PKP Cargo a PKP PLK.

Komentarze: (2)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

a po co kolej ze Skoczowa do Cieszyna? Teraz co 5 minut jeździ bus lub autobus

na reszccie cos sie dzieje trzymam kciuki

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama