Zakończył się przetarg PKP PLK na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dotyczącej modernizacji linii Bronów – Skoczów – Goleszów – Wisła/Cieszyn. Są to dobre wieści, gdyż w końcu ruszy wyczekiwany remont „wiślanki”. Realizację tego zadania powierzono hiszpańskiemu konsorcjum IDOM Inżynieria.
W rozpisanym przez PKP PLK przetargu wzięło udział dziesięć firm. Znaczną rolę odgrywała w nim wartość techniczna projektu. W mniejszym stopniu brano pod uwagę cenę. Po analizie projektów, spośród wszystkich dziesięciu kandydatów wybrano wykonawcę, którym został IDOM Inżynieria, co może być zaskakującym faktem. Dla konsorcjum rozpoczął się właśnie istotny czas przygotowania dokumentacji przedprojektowej. W połowie listopada ma nastąpić spotkanie, które odbędzie się prawdopodobnie w cieszyńskim starostwie, reprezentantów hiszpańskiego konsorcjum z przedstawicielami władz wojewódzkich, samorządu terytorialnego, przewoźnikami kolejowymi oraz zarządcami infrastruktury. Celem spotkania będzie wysłuchanie wniosków dotyczących projektu modernizacji linii kolejowych od Bronowa przez Chybie, Skoczów, Goleszów i dalej w jedną stronę Ustronia i Wisły, a w drugą w kierunku Cieszyna. Obecnie ruch pasażerski odbywa się na odcinku Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Wisła Głębce. W 2013 r. odcinek linii nr 190 Goleszów – Cieszyn znalazł się na liście linii przeznaczonych do likwidacji. Dopiero w ubiegłym roku zapowiedziano jest rewitalizację, co może w przyszłości zaowocować przywróceniem ruchu kolejowego pomiędzy Bielsko-Białą, a Cieszynem, którego wciąż brakuje.
Na to zadanie zamawiający przeznaczył 3,075 mln zł brutto. Natomiast czas jego realizacji wynosi 495 dni. Warto również dodać, iż zadanie pod nazwą „Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn – Wisła Głębce” jest realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 – 2020.
Dodaj komentarz