, piątek 19 lipca 2024
Cieszyn: Przymiarki do poprowadzenia nowej trasy autobusowej
Na zapotrzebowanie połączeń autobusowych w tej części miasta zwrócił uwagę w niedawnej interpelacji radny Krzysztof Herok. fot: ARC SPOT



Dodaj do Facebook

Cieszyn: Przymiarki do poprowadzenia nowej trasy autobusowej

MB
Na początku lipca Urząd Miasta zbadał możliwość uruchomienia komunikacji miejskiej w rejonie Cieszyna, w którym dotąd nie kursowały autobusy. Chodzi o okolice ulicy Sikorskiego i jej przecznic.

Na zapotrzebowanie połączeń autobusowych w tej części miasta zwrócił uwagę w niedawnej interpelacji radny Krzysztof Herok. Jak wskazał radny, tę potrzebę szczególnie akcentują mieszkańcy ulic Sikorskiego, Prusa, Kasztanowej, Tetmajera, Dąbrowskiego i Legionu Śląskiego. - Ta część miasta w większości jest zamieszkała przez osoby starsze, którym umożliwienie korzystania z komunikacji miejskiej ułatwiłoby codzienne życie i poruszanie się w obrębie miasta - argumentuje Herok.

W odpowiedzi wiceburmistrz Bogdan Ścibut poinformował, że 2 lipca w tym rejonie miała miejsce wizja lokalna organizowana przez Zakład Gospodarki Komunalnej, której celem było sprawdzenie przejezdności autobusem komunikacji miejskiej ww. ulicami. Jak się jednak okazało, wytyczenie nowej trasy autobusu miejskiego nie będzie łatwe i zależne wyłącznie od ZGK. - Próba wykazała, że parametry techniczne tych ulic, łuki poziome i pionowe uniemożliwiają przejazd autobusem komunikacji miejskiej tymi ulicami - stwierdził Ścibut.

Z odpowiedzi wiceburmistrza wynika, że nowa trasa autobusowa będzie mogła być poprowadzona tylko pod warunkiem przebudowy ulic. - Biorący udział w spotkaniu radni, dyrektor MZD oraz prezes ZGK ustalili, że optymalnym rozwiązaniem, umożliwiającym uruchomienie komunikacji miejskiej w tym rejonie miasta, jest wykonanie przebudowy ulicy Kasztanowej wraz z korektą jej niwelety na skrzyżowaniu z ulicą Sikorskiego - poinformował wiceburmistrz.

Komentarze: (5)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

Cyt. "....optymalnym rozwiązaniem, umożliwiającym uruchomienie komunikacji miejskiej w tym rejonie miasta, jest wykonanie przebudowy ulicy Kasztanowej wraz z korektą jej niwelety na skrzyżowaniu z ulicą Sikorskiego - poinformował wiceburmistrz."
Nie!!! Panie wiceburmistrzu optymalnym rozwiązaniem umożliwiającym uruchomienie komunikacji miejskiej w takim grajdole jak Cieszyn i na tych ulicach, jest wykorzystanie środków transportu dostosowanych do wielkości. Nie zrozumiałym jest podróż busami na trasie Cieszyn-Katowice, a w centrum miasta autobusami przystosowanymi do poruszania się arteriami miast typu Katowice, Warszawa, Wrocław itd. Kolejna sprawą jest częstotliwość kursów tych środków lokomocji, które powinny być w granicach 20 do 30 minut. Po rozpatrzeniu tych możliwości i odpowiedniej kalkulacji można dopiero mówić o optymalnym rozwiązaniu, polegającym na badaniu różnych opinii nie tylko spółki miejskiej która swoje działania opiera wyłącznie na dofinansowaniu z budżetu miasta. Czy nie należy podjąć próby pozyskania przez przetargi firm lub zgłoszenie takich potrzeb wśród większego grona przedsiębiorców, a nie posiłkowanie się opinią cieszyńskiego monopolisty , który i tak ma marne wyniki, a decyzje o zakupie taboru wydają się być chybione z powodu nadmiernych gabarytów tychże.

No to trzeba przebudować ! ! ! a nie ględzić.Należy też uruchomić autobus do Ć.Cieszyna np.do dzielnicy Śibica,albo w okolice szpitala i teatru.Tym się zajmijcie panie doradco vel zastępco.W Świnoujściu władze miasta dogadały się z Heringsdorf - i wyznaczyly jedną linię w której można płacić w ZŁ i w € .Da się oczywiście tylko trzeba chcieć i ruszyć zadki.Taxi też nie muszą zrzucać emblematów i pomykają w jedną i w drugą stronę.Ale wy wolicie konkursy i Zamek,który nie wiadomo komu służy ? ? ? a tam się pakuje pieniądze dla ambitnej inaczej pani.

BRAWO! Dobrze prawi - polać mu!

Może rozwiązaniem bardziej ekonomicznym i sensowniejszym byłby zakup kilku pojazdów o mniejszych gabarytach? Tym samym można by rozszerzyć działanie komunikacji miejskiej także na inne zapomniane i opuszczone rejony, jak choćby ulica Majowa (z przyległymi), Zajęcza (z przyległymi), Hażlaska (z przyległymi)... Może nie warto przebudowywać jednej drogi, tylko wybrać inne rozwiązanie?

Może rozwiązaniem bardziej ekonomicznym i sensowniejszym byłby zakup kilku pojazdów o mniejszych gabarytach? Tym samym można by rozszerzyć działanie komunikacji miejskiej także na inne zapomniane i opuszczone rejony, jak choćby ulica Majowa (z przyległymi), Zajęcza (z przyległymi), Hażlaska (z przyległymi)... Może nie warto przebudowywać jednej drogi, tylko wybrać inne rozwiązanie?

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama