, czwartek 25 kwietnia 2024
Cieszyn: 12 koncepcji dworca i placu przesiadkowego
W połowie stycznia władze Cieszyna podjęły decyzję o ogłoszeniu konkursu na koncepcję przebudowy byłego dworca kolejowego i placu przesiadkowego przy ul. Hajduka. fot: cieszyn.pl



Dodaj do Facebook

Cieszyn: 12 koncepcji dworca i placu przesiadkowego

STEFAN MAŃKA
Cieszyn: 12 koncepcji dworca i placu przesiadkowego

Każdy z nadesłanych projektów składa się z części urbanistycznej wraz z koncepcją zagospodarowania terenu; koncepcji architektoniczno-budowlanej obiektów oraz części kosztowej. fot. mat. pras.

W poniedziałek punktualnie o godz. 12.00 minął termin składania prac w konkursie na opracowanie urbanistyczno-architektonicznej koncepcji "Zintegrowanego węzła przesiadkowego w Cieszynie", ogłoszonym przez miasto Cieszyn. W sumie do urzędu miejskiego wpłynęło 12 różnych koncepcji obejmujących rewitalizację starego, zabytkowego budynku oraz stworzenie koncepcji punktu obsługującego zarówno komunikację autobusową jak i kolejową.

Każdy z nadesłanych projektów składa się z części urbanistycznej wraz z koncepcją zagospodarowania terenu; koncepcji architektoniczno-budowlanej obiektów oraz części kosztowej. Z każdą z prac można zapoznać się w naszej galerii zdjęć oraz na stronie urzędu miejskiego . Tam też znajduje się link do sondy, w której internauci będą mogli głosować na, ich zdaniem, najlepszą dla Cieszyna koncepcję. - Poprzez możliwość oddania swojego głosu chcemy dowiedzieć się, który z projektów spotka się z najbardziej pozytywnym odbiorem ze strony mieszkańców - wyjaśnia Edyta Subocz, rzecznik UM w Cieszynie. Głosowanie potrwa do 7 marca, a autor wybranego przez internautów w sondzie projektu zostanie nagrodzony.

- Osobnym torem toczą się natomiast prace powołanego sądu konkursowego, w skład którego wchodzą m.in. architekci, projektanci z zakresu ruchu kołowego i budownictwa, przedstawiciel przewoźników i starostwa powiatowego. Sąd wybierze najlepszą pracę, która powinna stać się podstawą do zlecenia wykonania pełnej dokumentacji techniczno-budowlanej nowego węzła wraz z dworcem kolejowo-autobusowym - wyjaśnia Subocz.

Więcej zdjęć projektów można również znaleźć na naszym profilu w portalu społecznościowym facebook.com.

Komentarze: (10)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

Może zakute łby cieszyńskich radnych, otworzą przyłbice i pomyślą. .Tylko niech nie biorą przykładu z dawnego lazaretu na Limanowskiego, sprzedanego kanciarskim cieszyńskim prawnikom za 4.000 PLN/słownie czterytysiącePLN/ odsprzedane za parę lat
również miastu Cieszyn za parę milionów - to się nazywa interes życia.
Dziwne ,że wielcy obrońcy tego ochydztwa , czyli pruskiego muru w wydaniu cieszyńskim, nie opiniują projektów dworca szt, beznadziejnych w ilości 12.
Może mają nadzieję ,że kupią to też za grosze a póżniej wyburzą , przykład jak wyżej. Może Ci miłośnicy zabytków pojechali by
do Wilamowic k/Skoczowa , 200 m za stacją benzynową jest dworek , w stylu polskim , bez korników z pruskiego muru,
Może ten obiekt należałoby ratować. Nadmieniam, że bardziej szpatnego dworca jak ten w Cieszynie , chyba nie ma w całej Polsce,
no może jeszcze w Skoczowie, ale taki urok i gust steloków.

Tak obrońcy starego badziewia, Austriacy by się zastanawiali , tylko wyburzyli to szpatne badziewie.
Wszystkie te projekty nie przewidują włączenia tej ruiny do ruchu , a raczej jego powolną eliminację.
Brawo dla rozsądnych projektantów - wyburzyć i postawić coś na miarę 21 wieku, nie każda ruina , tylko dlatego,
że przekroczyła 100 lat ma być pod ochroną, gdyby tak myśleli nasi przodkowie to nie mielibyśmy Cieszyna a jakąś
starą ruinę.

Budować wszystkie po kolei, jeden na drugim.

Zaczątek centrum przesiadkowego /w postaci dworca PKS/ był tylko trzeba było wydać 3mln i go kupić. A na razie mamy na widoku pusty plac /nie nasz niestety/ i dramatyczne próby zrobienia czegoś z niczego.

moim zdaniem, na podstawie zdjęć zamieszczonych w galerii, (a z nich żadne nie przedstawia całego obszaru opracowania wraz z planowanym rondem na Bobreckiej), NIE MA TAM KONCEPCJI, która rozwiązuje problem tego miejsca, bo wszystkie są kompletnie oderwane od rzeczywistości i realiów placu przy ul.Hajduka.

Zgadzam się z poprzednikiem. Brak kompleksowych ujęć, co utrudnia ocenę. Dodatkowo wszystkie projekty zachowują, czasami szczątkowo, stary dworzec, jednocześnie spychając go na ubocze i przytłaczając futurystycznymi kształtami nowych obiektów, co absolutnie nie pasuje do charakteru miasta. A powinno być odwrotnie: wyremontowany i wyeksponowany stary dworzec jako centrum tego miejsca otoczony mniej rzucającymi się w oczy elementami infrastruktury. Co by było gdyby wykorzystać żeliwne słupy z dworca i peronów do konstrukcji wiat autobusowych?

Mnie się te koncepcje podobają, tylko na tą budę z pruskiego muru trzeba fadromkę i pyk !

Zadnych porządnych prac.Chyba niektórzy zapomnieli, że ta ulica kończy się przy dworcu i że autobus na manewry potrzebuje trochę miejsca.

dokładnie. taki projekt to studenci moga przygotować za darmo

te koncepcje to jakieś jaja

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama