Ustroń Nierodzim: Protest wstrzymany. Projekt znów poprawiany. Dlaczego tak długo to trwa?PISALIŚMY: Mieszkańcy Ustronia chcą sygnalizacji na skrzyżowaniu - Dotychczas prowadziliśmy ożywioną korespondencję. Consul Engineering wykonuje projekt na zasadach komercyjnych, jednak wykazując się dobrą wolą, odpowiadaliśmy na pytania projektanta. Przekazaliśmy ponad 100 różnych uwag korygujących błędy w poszczególnych częściach projektu. Niektóre były bardzo ważne, inne mniej, a niektóre świadczące o niskim poziomie fachowości projektanta - mówi Ryszard Pacer, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach. Zarzuty ZDW dotyczyły między innymi: braku całego tomu dokumentacji dotyczącego zagospodarowania terenu, braku projektu wycinki drzew oraz tego, że projekt nie przewidywał dojazdu do dwóch działek w czasie jednego z etapów przebudowy skrzyżowania. Klaudia Szutran przyznaje, że w projekcie rzeczywiście były błędy. Nie do końca zgadza się jednak z zarzutami. Odpiera między innymi ten dotyczący niewłaściwego wytyczenia granic działek i przypomina, że skrzyżowanie leży na terenie zarządzanym przez województwo śląskie, powiat cieszyński oraz miasto Ustroń. - Wytyczenie granic trwało kilka miesięcy i nie mieliśmy na to wpływu - przekonuje. Trudnością są też zmieniające się wytyczne. To co kiedyś nie było wymagane, teraz jest niezbędne. Nie ukrywa, że tyska firma po raz pierwszy współpracuje z przedstawicielami Zarządu Dróg Wojewódzkich (może wykazać się współpracą z jednostkami powiatowym) i z niektórymi z wymagań spotyka się po raz pierwszy. - Chcieliśmy się spotkać i wyjaśnić nasze wątpliwości dotyczących niektórych kwestii, ponieważ są one napisane "ogólnikowo", ale ze strony ZDW na początku współpracy nie było na to zbyt dużej chęci - mówi. I dodaje: - Wymagania stawiane przez ZDW są dla nich ułatwieniem, ale dla nas stanowią dodatkową pracę i pewne utrudnienia. Dlatego tak długo trwa opracowanie projektu. PISALIŚMY: Ustroń Nierodzim: W sobotę na trzy godziny zablokują "Wiślankę" - Wierzę w to, że doprowadzimy tę sprawę do szczęśliwego zakończenia i mam nadzieje, że to skrzyżowanie w końcu zostanie przebudowane - mówi Ireneusz Szarzec, burmistrz Ustronia. Pewne jest to, że na pewno nie uda się tego zrobić jeszcze w tym roku. W najbliższych dniach przedstawiciele firmy projektowej przedstawią kolejny, poprawiony projekt przebudowy do zaopiniowania przez Zarząd Dróg Wojewódzkich. Czy ostatni? Firma z Tychów już teraz ponosi kary z powodu nie wywiązania się z terminu realizacji zadania.
|
reklama
|
a tobie gdzie sie tak śpieszy?...
Od Ustronia do Katowic naliczyłam 17 skrzyżowań ze światłami. Ile ich jeszcze powstanie i jak wydłuży to podróż??
A ja tak sie zastanawiam. Czy po przebudowie sygnalizacja świetlna będzie włączona przez cały tydzień, czy w weekendy. Między prawdą a bogiem, z moich obserwacji wynika, że problemy na tym skrzyżowaniu występują tylko "okresowo". Jeśli mamy szybko i sprawnie poruszać się po polskich drogach, może wartoby się zastanowić nad nieco innymi rozwiązaniami. Np. RONDO, które: a) wymusi zwolnienie, a nie całkowite zatrzymanie, samochodów pędzących długą "prostką", b) nie będzie "tamowało" ruchu w dni, w których jest on znacznie mniejszy, c) jest rozwiązaniem energooszczędnym i wymagającym znacznie mniejszej "obsługi" w zakresie konserwaci, napraw itp. Ale to pewnie marzenia ściętej głowy i za niedługo na trasie Ustroń - Katowice będziemy się zatrzymywać co kilometr na światłach!
niech burmistrz wyśle dokumentację staroście
Czegoś tu nie rozumiem. Firma Consul Engineering Sp. z o. o. w Tychach składając ofertę doskonale wiedziała co ma wykonać w określonym terminie i zaproponowała własną cenę za wykonanie projektu. Składając ofertę złożyła oświadczenie, że posiada wiedzę i doświadczenie. Po upływie terminu umowy Klaudia Szutran z Consul Engineering mówi "Uczymy się na błędach". Uczą się za publiczne pieniądze i narzekają na wymagania. Burmistrz nie zamawiał dokumentacji na półkę tylko do realizacji. Jeżeli błędy nie będą ujawnione i poprawione teraz to po pierwsze nie da się uzyskać pozwolenia na budowę (tym razem wojewoda nie będzie chciał "współpracować"), po drugie po rozkopaniu skrzyżowania trzeba będzie przerwać roboty i to inwestor będzie winny, że wcześniej nie sprawdził dokumentacji projektantów, którzy dopiero się "uczą". Czas pogonić takie firmy, które ani zaprojektować, ani wykonać za nasze pieniądze nic nie potrafią !!!
tak to jest, jak się wybiera najtańszego.... firma „kogucik", biuro w bloku, cała firma w jednej teczce. Biedny ten burmistrz. Jak zlecił projekt, to chyba wiedział co zleca i za ile...
ZDW w Katowicach stosuje jasne reguły, wytyczne zamieszcza na swojej stronie internetowej:
http://bip.silesia-region.pl/zdwkatowice/index.php?zm=1&grupa=4&ident_do...
Niestety jeżeli na podstawie Prawa Zamówień Publicznych wybierana jest najtańsza firma, to jakość usługi projektowej jest adekwatna do ceny.
pozostaje nadzieja,że zaangażowanie starosty, przyspieszy proces realizacji...
proza życia,jednak bardzo wyboista w polskiej rzeczywistości...
Dodaj komentarz