"Po co remont dworca, jeśli nie będzie pociągów …"- Dzięki szczerym chęciom Cieszyniaków i okolicznych mieszkańców, możemy coś osiągnąć. Chodzi nam o uczciwe funkcjonowanie kolei w naszym regionie - mówi Damian Kazimierczak, prezes CSMK. - Jeżeli zdobędziemy 10 tys. podpisów, jesteśmy w stanie wymusić remont linii, co pozwoliłoby nam na ekologiczną, szybką i wygodną komunikację między miejscowościami - dodaje Kazimierczak. - Mówią, że kolej jest w każdym calu zła, pociągi opóźnione, brudne, cuchnące. Chcemy udowodnić, że do końca tak nie jest. Dowodem tego są modernizacje kolei na północy i w centralnej Polsce - stwierdza Kazimierczak i dodaje, że Stowarzyszenie chce również remontu stacji PKP Cieszyn, który jest obecnie w tragicznym stanie. Zaznacza jednak, że jeżeli pociągi nie będą jeździć, dworca też nikt nie wyremontuje, bo po co. Na temat przywrócenia połączeń kolejowych wypowiadają się również mieszkańcy Cieszyna. - Jest to bardzo potrzebne. Młodzież dojeżdża do szkół, dorośli do pracy. Nie każdego stać na samochód, a tym bardziej na utrzymywanie go - mówi Barbara Karska. - Jeśli cena biletu byłaby niższa od ceny paliwa zużytego na trasie, a podróż nie trwałaby „pół dnia”, to wielu ludzi wybrałoby pociąg - komentuje Marcin Lipowski i mówi również o potrzebie remontu naszego dworca, który straszy zamiast być wizytówką miasta. Podpisy pod petycją można składać na stronie CSMK, a w najbliższym czasie również w specjalnie wyznaczonych punktach w Cieszynie. Cieszyńskie Stowarzyszenie Miłośników Kolei ubolewa nad faktem, że podczas "II Przejazdu po GOP-ie i Podbeskidziu", w drodze powrotnej z Czeskiego Cieszyna do Cieszyna PKP Polskie Linie zadecydowały (pomimo umów zawartych z CSMK), że pociąg zostanie skierowany nie do Cieszyna Marklowic, a potem do Cieszyna, tylko od razu do Cieszyna, przez teren elektrociepłowni. Sytuacja wynikła nie z winy CSMK. Jednocześnie jako rekompensatę CSMK prosi uczestników o zachowanie biletów na przejazd do Czeskiego Cieszyna. Będą one uprawniały do zniżki podczas kolejnego przejazdu organizowanego przez Stowarzyszenie. Szczegóły podamy wkrótce.
|
reklama
|
A co masz do gejów i transwestytów. Mi się wydaje że ty chory jesteś i powinieneś się leczyć na nogi bo na głowę już za późno. Pozdrawia Obserwator ;)
CSMK ok, ale róbcie to za swoje a nie wyciagajcie ręki po nasze.
...
Damian.Masz całkowite moje poparcie.Już zaraz przed pracą lecę złożyć podpis.Życzę powodzenia,nie słuchaj oszołomów z pod budki z piwem.
A co koleje wożą za Olzą, pszczoły?
a co będzie wodzić kolej chyba pszczoły luzem. Przecież wszyscy są zmotoryzowani, bilety na kolej droższe od busików, a przejazd trwa 40 min a busikiem 20
Dyrektywy UE precyzyjnie określają stopień uczestnictwa państwa w utrzymaniu infrastruktury transportowej: 60 proc. środków powinno być kierowanych na drogi, a 40 proc. na kolej. Tymczasem w Polsce aż 95 proc. przeznacza się na budowę dróg, na kolej zaś zaledwie 5 procent. Polityka państwa w tej dziedzinie jest sprawowana w zaskakujący sposób. Oczywiście kolei nie można było łatwo tak jak stocznie doprowadzić do ruiny w całości, bo to zbyt wielki organizm, stąd decyzje o jej podziale. Debilom zaś dano do wierzenia tezę , że to związkowcy zniszczyli naszą kolej i jak widać na forum (patrz na post itioty lub agenta wpływu z godz17:11:17 ) - są tacy co to łatwo łykają.
CSMK tak trzymać, pomysł świetny, gratuluję zapału i oby coś się z tego urodziło/Wszędzie kolej przeżywa renesans- czas by i u nas/. Dworzec jak najbardziej do remontu- szkoda by marniał /wiele takich samych budynków wybudowała CK kolej, szkoda że czasy świetności mają za sobą/ A malkontentom, krytykantom, obśmiewcom i internetowym frustratom mówimy stanowcze nie.
Kolej upadła nie dlatego, że pasażerowie wierzą ślepo TVN - tylko bałwan tak może pisać - PKP upada bo kilkutysięczna banda związkowa na kolei blokowała przez 20 lat próby reform i przywrócenia opłacalności tej firmy. Oczywiście trzeba by z połowę niepotrzebnych i zdemoralizowanych"pracowników" zwolnic by to osiągnąć, do tego wywalić na zbity pysk zasiedziałą od wieków mafię kolesiów dyrektorów i kierowników - i na to związki się nie godziły, straszyły polityków strajkiem. Politykom to wcale nie przeszkadzało, bo tak samo jak związkowe gnidy chętnie pasożytowały przez lata na PKP. No to się tera doigrali, jedni z drugimi zdychają razem z PKP. A ty nie fanzol chłopie o busach do Zebrzydowic tylko posyp głowę popiołem i przyznaj wreszcie - moja wina, bo za dużo chciałem i dlatego wszyscy teraz mają GÓWNO! A PKP trzeba zaorać i na jej popiołach budować nową organizację. Tłumacze teraz jak jak bałwanowi co znaczy zaorać - wypierdzielić na twarz wszystkich tych zdemoralizowanych nierobów w wyszmelcowanych czapeczkach na głowach, przynoszących tylko wstyd polskiemu orzełkowi. I odciąć raz na zawsze koleje od polityków - najlepiej przez prywatyzację. A bilety po 3,50 to będziesz miał jak se sam do nich dopłacisz, siroto po PRL-u.
Pociąg z Cieszyna do Zebrzydowic kosztuje 3,50 bus ile? a czas przejazdu taki sam. Gdy by linia z Cieszyna do Bielska Białej była wyremontowana a po niej jeździły by szynobusy i były by one skomunikowane z pociągami dalekobieżnymi to żaden z was nie cisną by się do busa. Tak zrobiło większość mieszkańców województw północnych i centralnych polski a wy wciąż w to nie wierzycie bo ślepo jesteście zapatrzeni w TVN i przekonani że kolej jest taka sama wszędzie jak w Cieszynie. Podpisy o rewitalizację linii ze środków unijnych itd. można składać w centrum informacji turystycznej w Cieszynie.
...
"@Gdzie się podział Damian K. - Kawaler Orderu II Klasy 2011-09-20 12:53:51 " i "@Sprostowanie 2011-09-20 15:05:10" - Kolego! (podpisujący się w ten sposób) jesteś po prostu beznadziejny - nie umiesz nic zorganizować a potrafisz tylko krytykować i się wyśmiewać! Pewnie twój idol to ten k***s Jarek K. bo jest tak samo fałszywy jak Ty, wyśmiewając kogoś sam pokazujesz jaki jesteś MALUTKI!!! Mam nadzieje że nie jesteś Piotr R, bo jego namiary już są w odpowiednich środowiskach znane i przyjdzie taki dzień gdzie spotkamy się na ul. Garncarskiej w tym szlachetnym mieście Cieszynie. Oczywiście nie podważam Twojego, kpiącego z wszystkiego poczucia humoru, ale jednocześnie przypominam Ci że Ty również masz konstytucyjne prawo (Z KTÓREGO NIE UMIESZ KORZYSTAĆ!!!) do organizowania, różnych spotkań i imprez. Oczywiście rozumiem że masz odpowiednie do tego IQ bo to bardzo przydaje w trakcie organizowania, jak i trwania danej imprezy. Nie wyrażam szacunku wobec Twojej osoby i nie żegnam miło. Mariusz
Po co Zamek Sztuki i Przedsiębiorczości, jeśli nie ma tam ani sztuki, ani przedsiębiorczości.
niniejszym korygujemy błędnie podaną informację dot. Damiana K.: Rampa Zawsze Opadnięta - to prawidłowe brzmienie jednego z jego rozlicznych tytułów. Czujnym internautom dziękujemy za zwrócenie uwagi. Odjazd!...
"Gdzie się podział Damian K. - Kawaler Orderu II Klasy 2011-09-20 12:53:51" - W pracy w przeciwieństwie do Ciebie DARMOZJADZIE z pod znaku Piotr R!!!
Odniosę się może do komentarza "CSMK to organizacja dzieci kolejarzy. Próbują sobie załatwić pracę. Otóż nie Proszę Pana komentującego my swoimi działaniami nie chcemy załatwić sobie pracy w kolejowych spółkach. Pracujemy gdzie pracujemy i nie wszyscy z nas mieli w rodzinach kolejarzy. Przez CSMK tylko realizujemy pasję jaką jest transport kolejowy ot co. To wszystko.
to nie PLK "zadecydowały" tylko sami nie wiedzieliście jak się nazywają posterunki ruchu w okolicach Cieszyna i zamówiliście taką a nie inną trasę. Jak się nie znacie to nie oczerniajcie.
Osobowej Relacji Przemyśl - Szczecin; posiadacz wielu tytułów: Ostatni Mohikanin Dworcowego Szaletu; Rampa Zawsze Uniesiona; Strażnik Zegara i Punktualności Składu; Dyżurny Pogromca Pokrzyw; Wielki Szwelowy Małej Łąki, Rejtan Kolejowej Tradycji PRL-u; Zawiadowca Schodzi Ostatni...
jest entuzjazm na sprawny transport publiczny, bo jeżdżenie po prostu męczy. Korki, tłok, parkowanie. Coraz więcej samochodów coraz mniej przyjemności z jazdy (światła, radary, ograniczenia, przejścia dla pieszych, wysepki, ronda i pały na drodze) a przemieszczać się trzeba.
nareszcie "pospolite ruszenie" w sprawie przywrócenia połączeń kolejowych. Brawo !!! mam nadzieję, że wbrew temu co sceptycy wieszczą, szynobusy pojawią się na naszych torach, dworzec nie będzie straszył, a przejzd do Bielska, a z czasem także do Wisły będzie przyjemnością, bo spróbujcie wrócić z Wisły do Cieszyna autobusem w niedziele, ostatnio 3 kwadranse opóźnienia z powodu korków na drogach.
Bielsko-....Czeski Cieszyn + mozliwość zakupu biletu na czeskie pendolino (w czeskich cenach a nie bandyckich prowizjach pkp) w biletomatach w polsce lub w pociągu
głupi pomysł:(
Może w tym miejscu kolejna Biedronka dałaby szczęście cieszyńskiemu ludowi?
ale nie oto chodzi Wojciechu!!!można mieć i po 10 samochodów i autobus.popatrzmy na niemcy,francję,anglię.nikt rozsądny nie będzie wybierał się samochodem do wielkiego miasta!a wiesz dlaczego?bo to b.dużo kosztuje(płatny parking,ew.mandaty,odholowanie,szukanie miejsca do zaparkowania,koszty paliwa,opłaty za przejazd przez most,tunel(Londyn)inne opłaty ekologiczne etc.).już dawno "na zachodzie"funkcjonuje system"parkuj i jedź".tzn.zostawiasz samochód na parkingu dworcowym i jedziesz np do pracy w centrum Londynu,Berlina,Paryża do pracy,na wycieczkę itp.W Pl dopiero to"raczkuje":)
O remont dworca zawsze się można starać, bo szkoda by szpecił Cieszyn. Natomiast wątpię czy reanimacja kolei w tym regionie coś da? Szczerze wątpię. Ludzie w rodzinie maja po 2 -3 samochody i odzwyczaili się od korzystania z kolei.
za brukowcem Fakt z 29.09"PKP zlikwiduje 450 dworców.To połowa wszystkich dworców w kraju.Szefowie spółki(w domyśle PKP nieruchomości)tłumaczą,że ich utrzymanie jest nieopłacalne(a co jest opłacalne w spółkach pkape?-prezesi owych spółek mają jeszcze mentalność późnego Gomułki).Likwidacji mają ulec małe i zniszczone dworce(pewnie i cieszyński nie daj boże)na których zatrzymują się2-3 pociągi dziennie(w cieszynie na szczęście jest ich narazie więcej).Władze kolei(tutaj Fakt-Fac)niestety nie odróżnia poszczególnych spółek)chcą mieć gotową listę takich obiektów za kilka tygodni,ale wcześniej będą negocjować plan likwidacji każdego dworca z poszczególnymi samorządami(ciekawe co by powstało po zburzeniu dworca w cieszynie?Tesco,Biedronka?No chyba nie centrum przesiadkowe).Zgodnie z planem takich miejsc zamiast budynków z kasami stanie zwykła wiata przystankowa."Cha,cha.Nawet pekape nie postarało się o automaty biletowe!Ciekawe tylko jak "prezesi"rozliczą się od uzyskanego w wyniku wyburzeń terenu?
Jestem członkiem CSMK a na kolei pracuję długo. Jak ja podjąłem pracę w PKP PLK CSMK jeszcze nie było w planach.
Niech Pan nie ubliża tym Regionom Polski w których samorządy działają na rzecz ludzi. Tu jest wojna każdego z każdym. Skutek jest taki że jak Katowice słyszą aby wspomóc Cieszyńskie to się im od razu buzia blokuje.
które mają docelowo zastąpić Przewozy regionalne w Śląskim. Elfy mają niezłe
brawo
organizacja dzieci kolejarzy. Próbują załatwić sobie pracę ...
fajnie, fajnie ale link do strony CSMK to już nie?
Dodaj komentarz