, czwartek 6 października 2022
Kocioł R-eco Pellet i projekt "Guck mal! Schlesien" z tytułem "Śląska Rzecz"
Ewa Gołębiowska, dyrektor Zamku Cieszyn (z lewej) i Wojciech Małolepszy, przewodniczący jury konkursu "Śląska Rzecz" wręczają główną nagrodę w kategorii produkt Urszuli Kałuży z firmy MCI sp. z o. o. z Cieszyna za kocioł R-eco Pellet. fot. W 



Dodaj do Facebook

Kocioł R-eco Pellet i projekt "Guck mal! Schlesien" z tytułem "Śląska Rzecz"

WOK, mat. pras.
Kocioł R-eco Pellet i projekt "Guck mal! Schlesien" z tytułem "Śląska Rzecz"

Od lewej: Wojciech Małolepszy, przewodniczący jury konkursu "Śląska Rzecz", Ewa Gołębiowska, dyrektor Zamku Cieszyn i laureaci w kategorii grafika użytkowa: projektantka Matylda Sałajewska, Ryszard Lenc (Business Consulting) i Tomasz Stemplewski, d


Kocioł R-eco Pellet i projekt "Guck mal! Schlesien" z tytułem "Śląska Rzecz"

Ewa Gołębiowska, dyrektor Zamku Cieszyn (z lewej) wręcza nagrodę specjalną w konkursie "Śląska Rzecz" Monice Brauntsch i Magdalenie Eksner. fot. Wojciech Trzcionka/Presso media+design


Kocioł R-eco Pellet i projekt "Guck mal! Schlesien" z tytułem "Śląska Rzecz"

Laureaci 6. edycji konkursu "Śląska Rzecz" wraz z Ewą Gołębiowską, dyrektor Zamku Cieszyn i Mieczysławem Szczurkiem, burmistrzem Cieszyna. fot. Wojciech Trzcionka/Presso media+design

Znamy zwycięzców szóstej edycji konkursu \"Śląska Rzecz\" organizowanego przez Zamek Cieszyn. Nagrody trafiły do twórców projektu Kocioł R-eco Pellet z Cieszyna oraz identyfikacji wizualnej kampanii promocyjnej turystyki województwa śląskiego w Nadrenii Północnej-Westfalii \"Guck mal! Schlesien\".
- Od zawsze byłem wielbicielem śląskich klusek, a dzięki takim ideom jak "Śląska Rzecz" rozsmakowuję się w designie - mówił podczas gali Mieczysław Szczurek, burmistrz Cieszyna. W ten sposób nawiązał do tegorocznej identyfikacji wizualnej konkursu, na której widnieją śląskie kluski. Organizatorzy konkursu mają nadzieję, że już niedługo design będzie równie popularny jak wspomniane danie regionalne. Z pewnością przyczynią się do tego tegoroczni laureaci.

W kategorii "produkt" najwyższą ocenę jury zyskał kocioł R-eco Pellet wyprodukowany przez cieszyńską spółkę MCI. Jego projektantami są Robert Kopoczek, Szymon Fedrizzi oraz Mieczysław Świgoń. - Produkt spełnia standardy europejskie, jest dobrze zaprojektowany, zaś jego obsługa intuicyjna i bezpieczna - napisali jurorzy w werdykcie. Docenili też postęp jaki w rozwoju wzorniczym produktów poczyniła cieszyńska firma. - Konkurs zainspirował nas do tego by poprawić design naszego produktu, ale również patrzyliśmy na to, czego oczekują przyszli klienci. Dawno już odeszliśmy od tego, że nasze kotłownie są brzydkie i brudne, to ważny element naszego domu. A więc wymaga nie tylko ekonomicznego, ekologicznego, ale i eleganckiego sprzętu - mówiła Urszula Kałuża, kierownik działu handlu spółki MCI z Cieszyna.

W drugiej z konkursowych kategorii - "grafika użytkowa" - wygrała identyfikacja wizualna kampanii promocyjnej turystyki województwa śląskiego w Nadrenii Północnej-Westfalii w 2010 roku "Guck mal! Schlesien". Projekt na zlecenie Wydziału Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego przygotował zespół pod kierunkiem Matyldy Sałajewskiej, a wdrożeniem zajęła się spółka Business Consulting z Katowic. Jury doceniło kompleksowość projektu, jego stronę graficzną oraz użyte nośniki, ich różnorodność i dowcip. - Paradoksalnie pomógł nam kryzys finansowy, ponieważ planowaliśmy wykupić reklamy w gazetach, radiu, telewizji, ale okazały się zbyt kosztowne. Postawiliśmy więc na designerską kampanię. Business Consulting oraz grupa projektantów przedstawili świeże, niekonwencjonalne pomysły i latem zeszłego roku zawładnęliśmy na kilka dni Düsseldorfem - podsumował Tomasz Stemplewski, dyrektor Wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego. - Odpowiedzieliśmy na potrzeby Niemców. To zupełnie inni odbiorcy. Mają rozwinięty design w porównaniu z Polską. Trzeba było zrobić coś, co przyciągnie ich uwagę, z humorem i nietypową kuchnią, a nie jakąś jarmarczną imprezę, uciec od ciężkiego śląskiego klimatu, nie bazować na tradycyjnych symbolach. I się udało - dodała Matylda Sałajewska.



Nagroda specjalna trafiła do połączonych sił Kafti Design i DADA Warsztat Dziecięcej Twórczości za kolekcję "Mała Rzecz" złożoną z taśm, fartuszków i poduszek. To część społecznego projektu, który urzekł jurorów, bo uczył dzieci technologii i projektowania użytkowych produktów. Te z kolei są oferowane do sprzedaży, a dochód jest przeznaczany na potrzeby dzieci z krajów rozwijających się. - Idea naszego projektu polegała na tym, żeby dzieci zaprojektowały rzecz, która pomoże innym dzieciom, w tym wypadku szkole w Kamerunie - wyjawiła Magda Eksner z DADA Warsztat Dziecięcej Twórczości. - Edukacja to jedyna szansa wybicia się dla tych dzieci, to narzędzie zwalczania ubóstwa. Dlatego cieszy nas ta nagroda, bo zwraca uwagę na ten ważny problem społeczny - dodała Monika Brauntsch z Kafti Design.

- Coraz więcej firm wie, że "Śląska Rzecz" to znacząca marka. Do naszego konkursu zgłaszają się nawet duże firmy o ugruntowanej pozycji na rynku, które mają odwagę inwestowania w dobry design i konkurowania z innymi - stwierdziła Ewa Gołębiowska, dyrektor Zamku Cieszyn, który od sześciu lat organizuje konkurs.

- Zgłoszone do konkursu produkty i opracowania cechowały profesjonalizm projektów i wysoka jakość wykonania - podsumował Wojciech Małolepszy, przewodniczący jury, które nominowało do wystawy 11 produktów i 17 projektów graficznych. Można je oglądać na wystawie w Zamku Cieszyn, która będzie prezentowana do końca lipca. Ekspozycja będzie też pokazana m.in. w Muzeum Śląskim w Katowicach (2-25 września) oraz na festiwalu Łódź Design (20-30 października).
Komentarze: (11)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

Nie, no tenj film to jakaś tragedia. W Katosach wogóle nie ma ludzi na mieście. No to śmiech na sali. Pustego spodka zresztą.

gratulacje dla EG za perfekcyjne granie w gumę

No ale firmuje to Pan Szczurek. Tę hucpę za miejskie pieniądze. No jak długo jeszcze? No chyba, ze jakieś figurki po 100 zł za sztukę jako tzw nagrody są warte dla Niego MILION złotych rocznie.

Frau co niby się zna na sztuce zrobiła sobie kolejny raz jaja - przecież to jest szczyt ,aby taki filmik nagradzać.
A do tego powstał za nasze pieniądze z Urzędu Marszałkowskiego - gdzie są nasi radni wojewódzcy .
Panie Kawulok, Węglarzy - co wy na to. Ile to kosztowało !!!

to reklama dziewczątka, które opowiada o paru ciekawostkach. Jak na potrzeby niemieckie słabo. powinno być więcej krajobrazów, więcej przestrzeni, a najczęściej widzę dziewczątko. Twórcy tego filmu naprawdę myśleli, że Niemcom o dziewczyny chodzi?

Cały sukces Zamku, to jak przykleić sukces MCI do siebie.

Niedługo GC powinna coś dostać od Zamku. Może klucz do zamknięcia???

cienki jak letnie rajstopy.

MCI działa dobrze i bez Zamku. Koniec z tą hucpą, za MILION złotych.

O mój Boże!! Co za kocioła!

Gratulacje firmie MCI,a szczególnie pani Urszuli za promocję.

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama