, czwartek 25 kwietnia 2024
Cieszyn: Czy czeka nas całkowita rewitalizacja i modernizacja kolei?
Mamy nadzieję, że mocodawcy tego miasta mają szansę interweniować drogą urzędową o remont wizualny dworca - mówił Damian Kazimierczak. Fot. Wojciech Trzcionka 



Dodaj do Facebook

Cieszyn: Czy czeka nas całkowita rewitalizacja i modernizacja kolei?

BARBARA ŚLIŻ
Przedstawiciele Cieszyńskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei zwrócili się do Rady Miejskiej z prośbą o zajęcie się kulejącym tematem kolei. - Poprzednia władza przyczyniła się do zapomnienia tak ważnej kwestii, jaką jest transport kolejowy w naszym regionie. Mamy nadzieję, że tym razem będzie inaczej - mówił Damian Kazimierczak, prezes stowarzyszenia. Czy władze są w stanie zrobić coś w tym kierunku?
Dworzec PKP jak wygląda każdy wie - zamknięty z każdej strony budynek odstrasza przechodniów. Kursujące kilka razy na dzień pociągi cieszą się znikomym zainteresowaniem. Jedyne oblężenie, jakie spotkało tereny dworca PKP to zorganizowane na Dzień Dziecka Dni Techniki Kolejowej, które przyciągnęły tłumy zainteresowanych.

Członkowie cieszyńskiego stowarzyszenia przekonywali, że do Cieszyna nie ma się jak dostać. Zakorkowanemu miastu, zwłaszcza podczas remontów, przydałaby się sprawna linia kolejowa, która rozładowałaby częściowo ruch w mieście. - Według danych ministerstwa, 60% mieszkańców oponuje za tym, by kolej otrzymała jakiekolwiek dotacje. Rewitalizacja i modernizacja kolei usprawniłaby funkcjonowanie tego środka transportu. Mamy nadzieję, że mocodawcy tego miasta mają szansę interweniować drogą urzędową o remont wizualny dworca, co zachęci podróżnych do korzystania z kolei - komentował Kazimierczak. - Lepsze połączenia kolejowe sprawią, że miasto automatycznie stanie się bardziej dostępne dla turystów.

Miłośnicy Kolei chcą także rewitalizacji szlaku kolejowego od Cieszyna przez Goleszów do Bielska-Białej oraz w kierunku Zebrzydowic. Zapewniają, że dzięki dobrej woli włodarzy miasto jest w stanie porozumieć się z PKP i pozyskać środki unijne, które częściowo mogłyby pokryć koszty projektu rewitalizacyjnego. - Nie da się ich niestety pozyskać w całości, będzie to tylko jakaś część, ale przy próbie zawarcia kompromisu z gminami ościennymi przy podziale środków taka możliwość by się znalazła - sugerował prezes.

PISALIŚMY: PKS Cieszyn zostanie sprywatyzowany?

Obiekt dworca jest własnością PKP. Miasto od wielu lat starało się przejąć te tereny. - Kolej wystawiła działkę wraz z budynkiem do przetargu nieograniczonego, my jako miasto złożyliśmy wniosek dotyczący jego pierwokupu. Teraz wszystko pozostaje już tylko w kwestii ceny. Mamy nadzieję, że uda nam się wykupić tereny PKP - tłumaczył Mieczysław Szczurek, burmistrz Cieszyna.

Przypomnijmy, że Zakład Gospodarki Komunalnej dzierżawi już od PKP dworzec przesiadkowy. Co do pozostałych planów rewitalizacyjnych nie podjęto jeszcze żadnych stosownych decyzji.

- Dopóki my jesteśmy, mamy pasję, siłę i chęć do działania w tym kierunku, to będziemy się starali walczyć, by nasza cieszyńska kolej zaczęła sprawnie funkcjonować. Musimy wykorzystać wszelkie możliwe dofinansowania. Nie chcemy, żeby Cieszyn stał się kolejowym zaściankiem - dodaje Kazimierczak.

PISALIŚMY: Skoczów: Zamknięta kładka przy Sportowej budzi emocje

- Na co dzień nie korzystam z kolei, nie mam w ogóle takiej potrzeby. Do Bielska nawet za czasów, kiedy kursował pociąg i tak bardziej opłacało się pojechać samochodem, czy autobusem. Podobnie jest z Katowicami, a jeśli już ktoś wybiera się w dalszą podróż, to przecież można skorzystać z Zebrzydowic albo dworca w Czeskim Cieszynie. Oni mają znacznie bardziej rozbudowaną sieć kolejową - komentowała sytuację Magdalena Słonka, mieszkanka Cieszyna. - Niemniej jednak uważam, że miasto powinno coś zrobić z dworcem. To miejsce już samym wyglądem odstrasza mieszkańców, a co dopiero turystów.
Komentarze: (49)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

jaki Piotr?... jaki R.???... coś ci się króliczkuje w główce

=>Run Like Hell 2011-07-17 16:39:26
Nikt Ci nie broni startować do POLITYKI!!! - Może będziesz lepszy niż Pan F...

=>Te chaszcze co demolowały PKP już do lat 70-tych 2011-07-18 08:39:51
=>->chaszcza 2011-07-18 07:15:50

Szanowne OSZOŁOMY albo Oszołom Piotr R. Proponuje wam podróże ZDEZELOWANYMI BUSIKAMI na tych określonych przez was trasach i sr*nie w przydrożnych rowach - MIŁYCH WRAŻEŃ!!!

powinny mieć bana do końca życia na wypowiadanie sie na temat kolei. I minimum raz w miesiącu przymusowa podróż osobowym Przemyśl - Szczecin lub Katowice - Suwałki. Oczywiście z miejscem do leżenia. Na podłodze. W kiblu.

zostań przy tych gierkach, sraj najlepiej jak potrafisz, a od kolei wara - do 3-go pokolenia włącznie

Ten Damian to chyba chce iść w politykę bo lansuje se nazwisko. Człowieczku, z tym poziomiem to nawet tym radnym nie dorównujesz. Siedź na zamku i milcz.

@anty PKP - Czy ty podrozowales koleja a czy czasami nie nazywasz sie P.F. i pracujesz w KD. Smierdzisz mi antysympatyczny kolego z daleka.. Ja pracowalem na kolei od 1979 roku i raz bylo gorzej raz lepiej. Masz pretensje o smrod - jak nie umiesz srac w normalnej toalecie bo korzystasz z dolu za stodola to twoj problem. Czy kolejarz (maszynista) sra na deske klozetowa. Przepraszam za brak Polskich znakow ale pisze z terminala do gier

=>...ale najpierw wszystkich kolejorzy na twarz 2011-07-16 12:49:15
Ale zabłysnąłeś pewnie masz inicjały Piotr R.

zakaz dożywotni zbliżania się do dworców kolejowych na odległość mniejszą niż kilometr i tak do trzeciego pokolenia włącznie!

Są w Polsce samorządy, które przejęły na własność linie kolejowe, tak jest np na Dolnym Śląsku gdzie marszałek za namowami lokalnych społeczności i ich włodarzy przejął linie kolejowe Wrocław - Trzebnica i Szklarska Poręba Górna - granica państwa, którą dojedziemy do Harrachova. Na linii jeżdżą szynobusy zakupione ze środków Unii Europejskiej i Urzędu Marszałkowskiego. Jest to modelowy przykład komunikacji lokalnej dla Cieszyna i okolicy. Kolej w Polsce jest jaka jest skro przez 20 lat dotowanie wyglądało 85% drogi 15% kolej. Teraz coś się ruszyło, bo modernizowane są takie linie kolejowe jak Warszawa - Gdańsk do 160 km/h, ale z drugiej strony mamy już też w Polsce linie kolejowe po których jeździmy 160 km/h takie jak Warszawa - Katowice, Warszawa - Kraków, Warszawa - Poznań - granica państwa, Warszawa - Siedlce, Zgorzelec - Wrocław - Opole. Poza tym inwestuje się w lokalne linie kolejowe, ale w tym wypadku interwencje musi podjąć lokalny samorząd. Co do tego, że Śląsk jest trochę "ułomny" z dotowaniem kolei to się zgodzę, bo w Polsce Urzędu Marszałkowskie przy wparciu UE zakupiły już 169 szynobusów, a Śląskie tylko 1, ale miejmy nadzieję, że to się zmieni. Pozdrawiam

Pierdolisz - o kolej powinni dbać kolejarze, a nie władze. Bata na leniwych brudasów i złodziei na PKP trzeba i tyle.

w odróżnieniu od Czech czy Niemiec, mamy włądzę która dba wyłącznie o siebie. Decydenci dysponują samochodami z klimatyzacją więc po co im kolej do Bielska czy Katowic? Interesuje ich tyle, ile można z niej nagrabić ...

ale najpierw w pień trzeba wyciąć z PKP starą ekipę o bolszewickiej mentalności - wszystkich, od dróżników po prezesów...

Tytuł artykułu jak z onetu - z obowiązkowym znakiem "?". Można w tytule podać najbardziej niedorzeczną tezę i przyprawić ją pytajnikiem - wtedy tytuł nie jest kłamstwem a przyciąga czytelników. Nie idźcie tą drogą!

Ale pamiętajcie, że ja byłem pierwszy z tą propozycją. Otóz proponuję drezyny A jak nie wiecie co to drezyna to patrzcie: http://pila.interlok.info/Drezyny.htm

kolej była zawsze moim ulubionym środkiem transportu mimo że w Polsce czasem trzeba jeździć jak bydło to dawałem radę, jednak z wiekiem chce się trochę więcej komfortu i wygody, a tego PKP nie zapewnia w takim stopniu jakbym sobie tego życzył. Wagony bezprzedziałowe to wyjątki od reguły - jest ich mało i często jeżdżą jako intercity czy drogie ekspresy, reszta to wagony z przedzialami po małych liftingach. Poza tym kolej jest coraz droższa i często żeby dojechać w 4 osoby nad morze to o wiele bardziej opłaca się samochód.
JEśli nie zmodernizują infrastruktury na głównych szlakach kolejowych w kraju to i tak będziemy w czarnej doopie bo pociągi szybciej niż 160 km/h nie pojadą - a przecież jak się stoi w miejscu to obecnie się cofa tak naprawdę. Możemy sobie kupować różne pociągi - nowoczesne i ładne - ale jak nie ma gdzie nimi jeździć to po co one nam sa - chyba żeby rdzewiały na bocznicach...

Ponawiam propozycje /pomysł złożony już wcześniej: CKM Cieszyńska Kolej Miejska /nazwa zastrzeżona przez autorów K.S. & J.P./ Po wydzielonym istniejącym torze od Tesco w Sibicy , Cesky Tesin, Masarykove Sady, Mała Łąka, Browar, Cieszyn Bobrówka, Lidl-Uś, Eurospar, Mnisztwo. Tam i z powrotem w miarę często i za rozsądną cenę. Było by to skrzyżowanie kolei z nieistniejącym cieszyńskim tramwajem.

Przeciez dworcem kolejowym i wogole stanem kolei powinna sie zajmowac PKP a nie samorzad , tak jest wszedzie w normalnym swiecie ze infrastruktura kolejowa jest najczesciej panstwowa lub spolki z udzialem panstwa . Nie rozumiem dlaczego podatnicy z Cieszyna za posrednictwem rady mista mielibyt sie dokladac do kolei państwowych czy regionalnych , tymbardziej ze bardzo maly % ludzi dojezdza koleja . Sytuacje powinien kto inny uzdrawiac. Popatrzcie jak wyglada i jakj zyje dworzec kolejowy w Czeskim Cieszynie ale tam inwestuje panstwo czeskie a nie mieszkancy miasta !!!! Powody ze to jest wazny punkt na mapie Czech sa czysto geograficzne jesli chodzi o polozenie i ksztalt Czech i Slowacji . Mysle ze nie tedy droga w uzdrawianiu polaczen kolejowych i dwaorca w Cieszynie !!!!!!! A te postulary napisane ponizej to do PKP powinny byc skierowane !!

Już się nie miałeś czego doczepić :):):) sprawdź sobie w słowniku - polecam!!!

pisze się WŁADZOM nie WŁADZĄ. Czy ten błąd jest wrodzony u członków csmk?

Do wszystkich sceptyków - rocznie rząd "Platfusów" przeznacza ok. 5 miliardów złotych na kolej. Niestety 3/4 tej kwoty POŁYKA - PRZEJADA BIUROKRACJA różni Panowie i Panie prezesi, wiceprezesi, przewodniczący związków zawodowych a reszta związana bezpośrednio z przewozem pasażerów dostaje OCHŁAPY Z PAŃSKIEGO STOŁU!!!!!! I dlatego skąd wziąć pieniądze??? A do cieszyńskiej kolei dzięki poprzednim WŁADZĄ (np. Pan "ścieżka rowerowa" chyba jakoś Ficek się nazywa) NIE DOCIERA PRAWIE NIC!!!
Damian tak trzymać dalej!!!!!!!
A jak ktoś chce zobaczyć jak może być czysto na dworcu kolejowym to zapraszam do Pogórza - to na linii Cieszyn - Bielsko. Nadchodzi niedziela to możecie się swoimi "fiutkami" ( autkami ) przejechać na wycieczkę i obejrzeć sobie. A na przykład dla naszego regionu to polecam dworzec w Bielsku-Białej - co można zdziałać jak są odpowiednie władze regionu i dotacje unijne!!!

czyli znów pomalować klinkierową cegłę, przyklepać, wygładzić i jakoś to będzie! Tu jest potrzebny kapitalny remont a nie półśrodki.

Można zacząć od stworzenia połączeń w powiecie (Wisła - Cieszyn - Wisła [Dla uczniów którzy uczą się w Cieszynie, Ustroniu i Wiśle]) Wisła - Chybie - Zebrzydowice - Cieszyn [Dla osób które chcą się przesiąść na jakiś międzynarodowy pociąg], Cieszyn/Wisła - Bielsko Biała/Kraków (dla studentów i osób pracujących w BB), oraz Cieszyn/Wisła - Katowice - Cieszyn/Wisła w normalnych godzinach żeby osoby pracujące na śląsku mogły w dogodny sposób dojechać i wrócić z pracy (studiów) wszystko to oczywiście miałoby sens przy prędkościach handlowych oscylujących w granicach 60/80 kmh ale na to trzeba zmodernizować linie na odcinkach C-n Goleszów i Skoczów - Bronów i dostosować odcinek Goleszów-Ustroń żeby nie było wąskich gardeł w postaci ledwo trzymających się kupy przepustów na tym odcinku.

Nasza kolej ma swój urok , oj ma! Ha , ha, ha.

Ja się podpisuję imieniem i nazwiskiem a nie ananimowo. a ty kiedy jechałeś ostatnio koleją. Teraz aby pracować na kolei trzeba mnie minimum Technikum Kolejowe. Takie czasy o których piszesz się już dawno skończyły!!!. A czy wiecie że dziś do Bielska Białej przyjechał słynny Orient Express i jedzie dalej do Krakowa itd. a po co żeby popatrzeć na te blachosmrody na naszych drogach? nie tym turystom podoba się nasza kolej która ma swój urok.

co kolejarz jest winien..." - ja ci grzecznie odpowiem damianku, choc prymitywną formą sam sie posługujesz. Przeczytaj pierwszy wpis na ten temat - tam znajdziesz wszystko: "Od dzieciństwa pamiętam podróże koleją - smród z ubikacji , brud , wulgarnych i prymitywnych kolejarzy , zatłoczone pociągi. Aby wsiąść do pociągu jadącego nad morze , trzeba było dać łapówkę kolejarzowi - on zaprowadził na bocznicę i umieścił w przedziale. Potem przychodził SOK-ista , twierdził że jest to nielegalne...po czym brał łapówkę itd. Na swoją sytuację kolejarze "pracowali" kilkadziesiąt lat. Teraz zbierają tej pracy owoce..."

do poprzednika egg - właśnie te grube miliardy pakowane są w drogi a nie kolej, dlatego od 20 lat nie jest modernizowana. Ja chętnie jeździłabym koleją tak jak jest w Czechach, Austrii czy Francji. Ale najpierw musi się zmienić mentalność niektórych Polaków (decydentów i potencjalnych pasażerów) że nie wszędzie trzeba wieźć się swoim samochodem choć w ten sposób wielu Polaków podbudowuje swój image, i że kolej to może być najszybszy, najwygodniejszy środek transportu dla pasażerów, który w dodatku oszczędza drogi a więc tiry też na tory !!! - popieram.

No i co palanty że ja niech przestanę pitolić, wywalić wszystkich kolejarzy. Argumentów wam brakło bo mam racje jak ten co pisze aby zrobić coś na styl Sfery. Odpowiedzcie mi Cieszyńskie prymitywy co kolejarz jest winien że w centrali są wałki i kradnie się kasę na kolej. Jak się wyprowadzicie z Cieszyna to kolej tu będzie i to jak w Niemczech bo to wy utrudniacie jej funkcjonowanie. Poczytajcie wszystkie komentarze nie którzy piszą mądrze a wy tylko wszytko chcecie zaorać, wywalić itd . I jeszcze jedno dlaczego żaden z was nie krytykuje naszych dróg,zdezelowanych samochodów, one są tak super że nie ma lepszych w świecie?. I to jest to właśnie anty kolejowe społeczeństwo Cieszyńskie. Lepiej nic nie piszcie więcej bo dalej będę najeżdża na takich buraków co traktują samochody jak przedłużenie własnego członka.

Sprzedać plac dworca, nawet ten pod wiaduktem jakiemuś centrum handlowemu, niech tam wybuduje coś na wzór SFERY i wszyscy będą zadowoleni. W ramach tego projektu niech dadzą kasiorę na przywrócenie kolei a resztę niech dołoży UNIA. Szczurek do boju a nie spać bo już na ciebie nikt nie zagłosuje. Ciągle jesteś chory lub niedostępny! Na pytania też nie odpowiadasz na stronce pytania do burmistrza. Do roboty i działaj coś!!!

Jestem za tym aby były czyste pociągi , jeździły punktualnie , jestem za zadbanymi dworcami , uprzejmymi konduktorami i w ogóle za nowoczesną koleją. Tylko dlaczego pomimo pompowania każdego roku miliardów złotych w PKP tego jeszcze nie ma?

i Damiana K.

przestań pitolić

Ciekawa teza... czyli według ciebie kolej jest po to ,że jak zepsuje się komuś rower (tak jak tobie) , to żeby miał jak wrócić do domu? Ciekawe , ciekawe...

Kolej powinna sama zadbać o odpowiedni standard , wtedy ludzie będą masowo jeździć pociągami bez żadnego namawiania i zachęcania. Tak jest w Czechach , Niemczech . Francji.

W środę będąc na rowerze w Ochabach zepsuło mi się koło i jak miałem wrócić? Do Busika z rowerem nie wejdę i całe szczęście że pociągi z Drogomyśla jeżdżą do Cieszyna. Już teraz wiecie po co jest kolej?. Wejdzie sobie na gogle w grafikę i wpiszcie dworzec PKP Tychy, Tarnów, Kołobrzeg, Skierniewice, Giżycko i zastanówcie się dlaczego tam się dało zagospodarować dworzec. A i odwiedźcie stronę www.csmk.pl "Czym jeżdżą Czesi" czyli tabor PKP kontra ĆD. a zobaczycie w tym artykule jak dużą zapaść wiedzy macie na temat kolei. Ps. Dziękuję innym pozostałym za normalne komentarze bo zauważają wady i zalety a nie tylko samo zło na PKP. I nie bronię kolejarzy bo sam nim nie jestem ale to ludzie są winni sytuacji i władza.

No to niech PKP i kolejarze wezmą się do roboty ! Kto im tego zabrania? A nawiasem mówiąc w Przewozach Regionalnych wagony mają okna brudne ,że aż strach!

DO Jaola. Na Śląsku jest najwięcej władzy a tam gdzie kucharek 6 tam nie ma co jeść czyli nie ma na nic pieniędzy, a na dodatek to tu jest najbardziej anty kolejowe społeczeństwo podam jeden przykład od X lat cały świat jeździ na paradę parowozów do Wolsztyna koło Poznania bo jest to jedyne takie miejsce w Europie jak chciałem wziąć urlop na ten wyjazd to usłyszałem od wszystkich w pracy że jestem głupi bo jadę oglądać jakieś stare złomy, kolej upada niech się zajmę czymś innym. Nigdy się nie czepiałem innych ale teraz to temu uwstecznionemu logistycznie społeczeństwu w Cieszynie będę odbijał piłeczkę. Na 16 gmin, powiatów 10 chce kolei w dobie sytuacji na drogach a wy nie! bo macie samochody i nikt się już nie liczy. Jesteśmy w Europie krajem co ma najwięcej szynobusów a w Śląskim żadnego. Rewitalizuje się szlaki kolejowe co przez 20 lat nie były używane a w Cieszynie ocenia się książkę po okładce. Jaki dworzec taka kolej.

Wszędzie na całym świecie kładzie się na kolej,tylko unas wybrzydza sie a to na kolejarzy,na pracowników którzy na niej pracują. Pan anty PKP nie zauważa że smród w ubikacjach na kolei był takrze powodowany kulturą podróżnych, ich wychowaniem wyniesionym z domu, to kolejarze niszczyli wagona? rozkradali wyposarzenie?

Stowarzyszenie Miłośników Kolei obudziło się z letargu i zaczyna bronic kolejarzy...

Dlaczego aby zobaczyć inną twarz kolei trzeba wyjechać poza województwo Śląskie , no dlaczego? czyżby kolejarze na Śląsku byli dotknięci jakąś ułomnością? Może Damian Kazimierczak by mi odpowiedział?

ale niektórzy głupoty piszą.aż nie chce się czytać.damian trzymam kciuki:)

Średnio od 30 do 70 osób dojeżdża i wyjeżdża pociągami z Cieszyna, trzeba pamiętać iż jest to końcowa stacja niczym pętla tramwajowa gdzie jest najmniej podróżnych ale w Zebrzydowicach i w Chybiu się dosiadają. I nie myślcie że kolej regionalna nie jest potrzebna bo ona generuje podróżnych do pociągów dalekobieżnych. I denerwują mnie wasze komentarze bo co drugi z was jechał koleją ostatnio za czasów głębokiej komuny i z tond te wasze opinie o syfie na kolei. Gdzie go macie? chyba w domach bo ja usiłuję zobaczyć syf w wagonach i nie mogę a wy mylcie dworzec z pociągami. Owszem ale to PKP Nieruchomości mają gdzieś dworce a przewoźnicy dbają o standard bo inaczej by nie jeździli. Drodzy Cieszyniacy jaka wasza wiedza na temat kolei taki światopogląd że kolej jest najgorsza i wszędzie taka sama jak w Cieszynie. Żal mi was i proponuję się przejechać po za województwo Śląskie pociągiem a zobaczycie inny świat który może być taki sam w Cieszynie.

"jan4" to syn kolejarza. Na bank! Nie zwracaj uwagi na jego złośliwości.

Ciekawe co stoi na przeszkodzie ,żeby PKP spełniło poniższe Postulaty?! (Naturalnie oprócz wrodzonej gnuśności i lenistwa!)

Łapówki dawał mój ojciec , który tylko tak mógł zapewnić żonie z trójką małych dzieci miejsca siedzące w pociągu nad morze. Gdy pociąg podstawiany był na peron praktycznie wszystkie miejsca siedzące były zajęte lub przedziały zarezerwowane (dla rodzin kolejarzy i tych co dali łapówki później). Na peronie ludzie wsiadali głównie oknami i podróżowali koczując na korytarzu , w WC i w przewiązce między wagonami. Tak było...

1: centrum przesiadkowe w okolicy PKP
2. kasy PKP/PKS/Tranksom itp w 1 budynku
3. bezdomni won
4. i tu uwaga skomunikowanie Cieszyna z Czeskim CZ. ale nie pociąg co 5 min bo zaraz zlikwidują, ale tak skomunikować by łatwo przesiadać się na pociągi do Pragi/Koszyc itp (max 15 min na przesiadkę).
5. kasa Czeskich Kolei w Cieszynie
6. Cieszyn właczyć do sieci Czeskich kolei - by można było jechać na 1 bilecie.

Ładny musiałeś dostać łomot na dworcu, a winni byli ci co dawali łapówki,jesteś wśród nich pierwszy! cześć jan4

Czy ktoś zabraniał PKP utrzymywania połączeń kolejowych z np. Bielskiem? Czy ktoś zabraniał PKP dbania o budynek dworca?
Niech miłośnicy ze Stowarzyszenia zadbają najpierw om uruchomienie WC na dworcu (tylko żeby tam było czysto) a nie próbują wymusić wydawanie pieniędzy miasta na nie swoje zadania!

Od dzieciństwa pamiętam podróże koleją - smród z ubikacji , brud , wulgarnych i prymitywnych kolejarzy , zatłoczone pociągi. Aby wsiąść do pociągu jadącego nad morze , trzeba było dać łapówkę kolejarzowi - on zaprowadził na bocznicę i umieścił w przedziale. Potem przychodził SOK-ista , twierdził że jest to nielegalne...po czym brał łapówkę itd. Na swoją sytuację kolejarze "pracowali" kilkadziesiąt lat. Teraz zbierają tej pracy owoce...

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama