, czwartek 25 kwietnia 2024
Wafelki Prince Polo z karą od UOKiK
Promocyjne opakowania wafelków Prince Polo można było nabyć w maju i czerwcu 2011 roku.  fot: JM



Dodaj do Facebook

Wafelki Prince Polo z karą od UOKiK

JM, UOKiK.GOV.PL
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył karę w wysokości 162 tys. zł na Kraft Foods Polska. Sprawa ma związek z loterią Poczuj Emocje z Prince Polo, która w opinii urzędu, wprowadzała konsumentów w błąd.

Postępowanie przeciwko Kraft Foods Polska zostało wszczęte w lutym 2012 roku. Promocyjne opakowania, produkowanych w Cieszynie wafelków Prince Polo, można było nabyć w maju i czerwcu 2011 roku. Na opakowaniach informowano, że aby wziąć udział w losowaniu nagród wystarczy zarejestrować widniejący tam kod za pośrednictwem strony internetowej lub SMS-a oraz zachować opakowanie lub jego fragment z kodem. Nie było tam natomiast informacji, że zgodnie z regulaminem loterii, warunkiem odebrania ewentualnej nagrody jest przedstawienie dowodu zakupu (paragonu lub faktury). W rezultacie ci, którzy kupili produkt, a nie zachowali dowodu nabycia, nie mogliby odebrać nagrody. Ponadto klienci kupujący słodycze z automatów, które nie wystawiają paragonów, byli zupełnie pozbawieni takiej możliwości.

- W opinii Urzędu dla wielu konsumentów perspektywa wylosowania nagrody mogła mieć decydujący wpływ na decyzję o zakupie produktu. Dlatego na opakowaniach promocyjnych wafelków powinny znaleźć się wszystkie istotne kryteria uprawniające ich nabywcę do udziału w loterii - mówi Małgorzata Cieloch, rzeczniczka prasowa UOKiK.

W związku z tym prezes UOKiK uznała, że przedsiębiorca nie dopełnił obowiązku rzetelnego poinformowania konsumenta o oferowanym produkcie i za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów nałożyła na spółkę Kraft Foods Polska karę w wysokości 162,5 tys. zł.

- Naszym celem nie było wprowadzenie konsumentów w błąd. Konsumenci są dla nas najważniejsi i każdy sygnał świadczący o ich niezadowoleniu jest dla nas istotny - podkreśla Agnieszka Kępińska-Sadowska, rzeczniczka prasowa Kraft Foods Polska. Jednocześnie dodaje, że spółka podjęła działania mające na celu polubowne załatwienie sporu z konsumentami, którzy zgłosili do niej swoje zastrzeżenia, otrzymali oni list z przeprosinami oraz kosz z produktami przedsiębiorstwa.

Jak zapowiedziała rzeczniczka Kraft Foods Polska spółka nie będzie odwoływać się od decyzji UOKiK.

Komentarze: (5)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

w obecnej loterii promocyjnej Tylko Ty Wiesz Czego Chcesz od 02 Pażdziernika do 26 listopada 2017r nie ma kodu wewnętrznego wewnątrz opakowania wafelka Prince Polo

Mam tylko takie zapytanie jaka byla waga 1 Prince Polo w latach mojego dziecinstwa to 1952-do momentu sprzedazy tej firmy, bardzo wazne dla mnie bo jak widze te Prince Pola obecnie coraz ciensze a cena jednak pozostaje , ja pamietam czasy kiedy zbieralam grosz do grosza aby kupic ten wafel za zl.3.60 wowczas. Do dzisiaj nie potrafie sie obejsc bez nich choc zmiany sa.

Prince Polo jest coraz gorsze. Ostatnio kupiłem Prince Polo Mini i nie dało się ich zjeść. Wyrzuciłem praktycznie załe opakowanie. To co fabryka nazywa czekoladą było jakąś niesmaczną mazią tylko brudzącą ręce. Prasa stale pisze bzdury o wyrobach czekoladopodobnych z okresu komuny, ale wtedy dodatek najmniejszej ilosci masła powodował to nazewnictwo. Obecnie do masy nazywanej perfidnie czekoladą dodaje się różne swiństwa tłuszczowe i to nawet po smażeniu oraz mnóstwo chemii smakowej, by okłamywać klienta. Skutek jest taki jaki ostatnio z Prince Polo, którego ja już nigdy nie kupię.

"....Konsumenci są dla nas najważniejsi..." - ten zwrot to też jest wprowadzanie w błąd, tak mi się wydaje, bo najważniejszy dla firmy jest ZYSK, a konsument jest potrzebny do jego realizacji. No nie?:-)

nawet jak firma zachowa się najlepiej jak może w takiej sytuacji, przeprosi itp., zawsze znajdzie się co najmniej 1 głos że coś jest nie tak. Tak, konsumenci są najważniejsi. Bez ich zadowolenia nie ma marki, nie ma firmy, nie ma tez zysku. To oczywiste!

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama