Zakończyło się drążenie tunelu kolejowego pod Przełęczą Jabłonkowską. Ekipa budowlańców przebiła się przez ostatnie zwały skał i ziemi. Już za rok pociągi będą mogły tędy mknąć z prędkością 160 km/godz.!
Przed rozpoczęciem prac pociągi jeżdżące z Czeskiego Cieszyna do słowackiej Czadcy korzystały z prawego tunelu, a wracały lewym. Teraz ten drugi tunel został poszerzony. Dzięki temu będzie w nim miejsce na dwa tory i pociągi pojadą nim w obie strony. Starszy tunel zostanie do połowy zasypany i posłuży jako korytarz ewakuacyjny.
Prace w Mostach koło Jabłonkowa ruszyły w styczniu 2008 roku. Robotnicy pracowali na dwie zmiany – każda po 12 godzin. Na dobę drążono ok. 2 m tunelu.
Pierwszy pociąg ma przejechać przez przebudowany tunel w czerwcu 2010 roku. Do tego czasu trzeba jeszcze ułożyć podkłady, tory oraz zbudować trakcję elektryczną.
Budowa tunelu pochłonie w sumie ok. 750 mln koron.
A kiedy tunel pod Kubalonką?
Jak Tusk zostanie prezydentem.
kiedy dwupasmówka ...?
Również jak Tusk zostanie prezydentem. Trzeba w to usilnie wierzyć i powtarzać w swym sercu. Nadzieja odchodzi ostatnia.
a kuźwa w po polskiej stronie pseudo starosta pseudo powiatu mówi że kolej nie ma przyszłości Qrva gdzie tu sens i logika ? skoro po drugiej stronie rzeki można to dlaczego nie u nas ?
Jasność spłynie na nas dopiero w 2010r. Od 1 stycznia 2010 r. w całej Unii Europejskiej zostaną otwarte tory dla transportu pasażerskiego. Oznacza to, że na polskim rynku pojawią się także np. niemieckie pociągi.
To że się pojawią o niczym nie świadczy, chodzi o infrastrukturę kolejową ... która cofa się powoli do XVIII wieku :) ... Jeżeli na trasie która ma ponad stuletnią tradycję zostały odwołane praktycznie wszystkie pociągi to o czym my mówimy ? Między Cieszynem a Goleszowem jest ograniczenie do 30/20 km/h po drugiej stronie góry pociągi mogą jeździć 160 ... nie mam po prostu już siły na patrzenie na to jak nasi włodarze niszczą możliwości rozwoju regionu
Co jest tańsze do przejęcia firma dobrze prosperująca, czy celowo dołowana? W latach dziewięćdziesiątych to był wiodący model prywatyzacji.
Najlepiej było nic nie prywatyzować.Wtedy wszystko wyglądałoby jak dziś PKP.
Hej hej Redakcyjo! No i nowa stacja kolejowa dla Jabłonkowa się buduje, z tego com przedwczoraj widzioł.
Dodaj komentarz