, sobota 23 marca 2019
Katastrofa pociągu w Czechach
Do wypadku doszło około godz. 10.45 niedaleko miejscowości Studenka. fot. MF DNES 



Dodaj do Facebook

Katastrofa pociągu w Czechach

ER
Katastrofa pociągu w Czechach

Nie wiadomo, co dokładnie było przyczyną tragedii. fot. MF DNES


Katastrofa pociągu w Czechach

Do wypadku doszło około godz. 10.45 niedaleko miejscowości Studenka. fot. MF DNES


Katastrofa pociągu w Czechach

Pociąg Comenius jadący z Krakowa przez Ostrawę do Pragi uderzył w rusztowania nowo budowanego mostu, który zawalił się na tory kolejowe. fot. Interia.pl

Ustalono tożsamość wszystkich ofiar śmiertelnych piątkowego wypadku kolejowego w Czechach. Dwie dotąd niezidentyfikowane osoby to Czeszki — poinformowała wicekonsul RP w Ostrawie Agnieszka Fedorów-Skupiń.
— W szpitalach w Czechach w tej chwili przebywa czworo Polaków, z których dwie osoby do południa mają najprawdopodobniej zostać wypuszczone — powiedziała wicekonsul. — Wszystko zależy jednak od lekarzy.

W piątek przed południem w katastrofie kolejowej pociągu Eurocity Kraków-Praga w okolicy miejscowości Studenka, niedaleko Ostrawy, zginęło 7 osób, a 67 zostało rannych. Pociąg uderzył w zawaloną na tory konstrukcję wiaduktu. Wykoleiły się cztery wagony. Wśród ofiar śmiertelnych jest Polka.

Do wypadku doszło około godz. 10.45 niedaleko miejscowości Studenka (powiat nowojicziński). Polski pociąg EC 108 Comenius jadący z Krakowa przez Ostrawę do Pragi z prędkością 140 km/h uderzył w rusztowania nowo budowanego mostu, który chwilę wcześniej zawalił się na tory kolejowe.

Pociągiem podróżowało ok. 400 osób, w tym ponad 50 Polaków. Wśród pasażerów była duża grupa fanów udających się na koncert metalowej grupy Iron Maiden w Pradze. — Jechaliśmy w szóstkę — opowiada w rozmowie z reporterem „Mladej Fronty Dnes" pasażer pociągu, Janusz Recman z Olbrachcic na Zaolziu. — Akurat byliśmy w Warsie. Kiedy doszło do uderzenia, wszyscy wypadli z krzeseł.

Inna pasażerka podkreśla, że pociąg był pełen ludzi. — Przeżyłam i czuję, jakbym się na nowo narodziła. Wyszłam przez okno. Koło mnie siedziała starsza pani, strażacy musieli rozciąć blachy, żeby ją wyciągnąć — opowiada kobieta.

Nie wiadomo, co dokładnie było przyczyną tragedii. Most zawalił się, a polski pociąg uderzył w jego ruiny. Zmiażdżona została lokomotywa i wykoleiło się 6 wagonów. Ofiary śmiertelne znajdowały się w pierwszych dwóch wagonach.

Czesi oceniają, że to największa katastrofa kolejowa na ich terenie od 18 lat. Wiadukt, który się zawalił pochodzi z 1961 roku. Od 16 kwietnia był remontowany, bo okazało się, że przy jego budowie popełniono błędy. Remont miał się zakończyć 15 września. Prowadziła go firma ODS. Jej generalny dyrektor Tomasz Vitek powiedział: — Jestem w szoku, nie potrafię wytłumaczyć, co się zdarzyło i gdzie został popełniony błąd.
Komentarze: (19)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

['] ['] [']

to nie był polski pociąg tylko czeski-pisze "jak byk" na wagonach CD-Ceske Drahy

Współczuję wszystkim, którzy ucierpieli i bliskim ofiar katastrofy. Nie widzę też różnicy w tym czy wśród ofiar byli Polacy, Czesi, Niemcy, Żydzi czy też Indianie. Tragedia jest tragedią, nie widzę sensu w podawaniu narodowości ofiar.

Lexxx - każde życie jest tak samo cenne, ale mieszkamy w Polsce i polskie media podają info dla Polaków. W Czechach na pierwszych stronach będzie podana liczba ofiar wśród obywateli Czech. To jest chyba naturalne ?

Nie rozumiem tego gościa. Zachwyca się przecież na forum Dzierżyńskim, Trockim, Leninem, którzy maja razem na sumieniu morze niewinnej krwi. Dziś się rozkleja. Może gość zmądrzał i w wakacje poznał wartość życia ludzkiego? Katharsis (wikipedia) to uwolnienie cierpienia, odreagowanie zablokowanego napięcia, stłumionych emocji, skrępowanych myśli i wyobrażeń, które podlegały kontroli mechanizmów obronnych, ego lub kontroli społecznej (persony jednostki). Uwolnieniu podlegają przede wszystkim kompleksy psychiczne, które dezorganizowały funkcje ego i niepokoiły świadomość.

Powinni rannych przetransportować do naszego szpitala. Konsenkwecje pozostawiam wyobrażni czytelników

Grupa młodych ludzi "stela" była w 1. wagonie.... Akcja ratunkowa była bardzo szybka i sprawna. Brawa za to czeskim ratownikom.

Remont(właśnie remont, a nie budowa nowego), wiaduktu (właśnie wiaduktu, a nie mostu jak napisał redaktor) miał się zakończyć 15.09.2008. Jak powiedział przedstawiciel czeskich kolei w TV kolej nic nie wiedziała o remoncie wiaduktu. Jak to jest możliwe? Jakiś ekspresowy remont?

Jak niesamowite są losy człowieka. Tak niewiele brakowało a byłabym w tym pociągu. Radość i smutek zarazem - oto co czuję.

Sorki, ale wycieczki osobiste w tym temacie są nie na miejscu

Szkoda że tak sie stało.

A reklamy google jak zwykle dodadzą coś w temacie

Bardzo wspołczuję,nie ważne z którego państwa-byli- ludzie jednako odczuwają ból proszę i bardzo przepraszam, że pytam, czy ten pociąg zatrzymywal się na trasie w Katowicach..? prosze mi powiedzieć.Dziekuję

Bardzo ciekawy jest twój wpis z 14:01. Tylko tak dalej.

Już wszystko jasne. Gdyby pociąg nie miał 7 minut spóźnienia, które "złapał" po polskiej stronie to nie byłoby katastrofy z ofiarami. Prasa czeska bezlitośnie wskazuje na winną tragedii PKP.

Bo z Polski nikdy nic dobrego nieprzyszło jyny głód biyda i wszy

Jesteś skończonym nikczemnikiem. Użyłbym mocniejszych przymiotników ale niestety admin czuwa.

We have been an ebay power seller and paypal confirmed seller of wow gold for years.We also offer cheap wow gold.

The vitiligo pamphlet vitiligo is a skin, an introduction to vitiligo by the vitiligo society. The die failures in cold and hot forging,mould design and hot forging since 1990,china auto parts manufacturers.

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama