, środa 24 kwietnia 2024
Z Comeniusem o tradycjach



Dodaj do Facebook

Z Comeniusem o tradycjach

Z Comeniusem o tradycjach


Z Comeniusem o tradycjach


Z Comeniusem o tradycjach


Z Comeniusem o tradycjach


Z Comeniusem o tradycjach

12 uczniów Zespołu Szkół Gastronomiczno – Hotelarskich w Wiśle wzięło udział w pięciodniowym wyjeździe do Niemiec, który odbył się w ramach projektu „Tradycje ludowe naszych regionów i ich wpływ na teraźniejszość” realizowanego w ramach programu „Uczenie się przez całe życie - Comenius”. Oprócz wiślańskiej szkoły biorą w nim również udział szkoły z Niemiec, Czech i Słowacji.

Wyjazd rozpoczął się od krótkiego spaceru po Cottbus, gdzie uczestnicy mogli zobaczyć m.in. rynek ze starymi kamienicami i apteką „Pod Lwem” z 1568 r., kościół pofranciszkański św. Mikołaja z XV w., gotycki z barokowym ołtarzem i z najstarszym nagrobkiem na Łużycach pochodzącym z 1230 r. oraz wieżę Grodkowską– pozostałość umocnień miejskich z XV w., która jest uważana za symbol miasta.
Następny dzień rozpoczął się od zwiedzania skansenu w Lehde, gdzie można zobaczyć jak wyglądały tradycyjne chaty Szprewaldczyków, jak mieszkali i z czego żyli. W trakcie seminarium dotyczącego słynnych szprewaldzkich ogórków można było spróbować ich różnych rodzajów: kiszonych, ziołowych, czosnkowych czy też żółtych. Z wioski cała grupa przeniosła się do Baruth, gdzie zwiedziła dawną hutę szkła. Uczniowie poznali w niej nie tylko historię wyrobu szkła, ale również mogli na żywo obejrzeć proces wydmuchiwania szkła.
Kolejny dzień młodzież spędziła w Berlinie. Spod Bramy Brandenburskiej wyruszyli na wycieczkę, i z okien piętrowego autobusu poznawali miasto i jego historię. Zobaczyli m.in. Zamek Bellevue (siedzibę prezydenta), Czerwony Ratusz, wieżę telewizyjną, Siegessäule (Kolumnę Zwycięstwa), fragmenty muru berlińskiego, Checkpoint Charlie. Następnie, po szczegółowej kontroli bezpieczeństwa, rozpoczęli zwiedzanie Reichstagu. Na widowni umieszczonej nad salą obrad wysłuchali wykładu na temat historii i przebudowy budynku, poznali także zasady działania niemieckiego Bundestagu (izba parlamentu Niemiec). Windą wjechali na dach z kopułą, znajdujący się na wysokości 24 m, z którego podziwiali panoramę Berlina. Na zakończenie pobytu w stolicy Niemiec odwiedzili muzeum Heinricha Zillego, grafika, litografa, malarza, rysownika i fotografa, który ukazywał w swoich rysunkach scenki z codziennego życia berlińskiego drobnomieszczaństwa.
Uczniowie odwiedzili również szkołę w Nauen, gdzie obejrzeli film o przepięknym regionie Havelland. Na obiad mogli spróbować dań tradycyjnej kuchni tego regionu: kremowej zupy ziemniaczanej i gulaszu z dziczyzny z kluskami kładzionymi (spätzle) i brukselką. Na zakończenie dnia zwiedzili pałac, w którym poznali historię rodziny Ribbeck oraz znaczenie gruszy występującej w wierszu Theodora Fontane.
Ostatni dzień uczestnicy projektu spędzili w Magdeburgu. Spacerując po mieście mieli możliwość obejrzeć rynek z Ratuszem, gotycką Katedrę św. Katarzyny i św. Maurycego, zespół klasztorny Norbertanów i Zieloną Cytadelę - budynek zaprojektowany przez Friedensreicha Hundertwassera. Na zakończenie w trakcie rejsu Białą Flotą po Łabie wszyscy mogli jeszcze raz spojrzeć na miasto z innej perspektywy.

Komentarze: (0)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

Dodaj komentarz

  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama