, piątek 19 kwietnia 2024
Projekt „On the road to entrepreneurship” doceniony podwójnie
Dyrekcja szkoły oraz koordynatorki projektu pani Natalia Piekarek, Monika Żerańska i Jolanta Wilczek mają więc powód do dumy, ponieważ projekt „On the road to entrepreneurship”, który realizowały wraz z nauczycielami z Belgii, Włoch, Portugalii, Cypru został wybrany jako „Historia sukcesu” i został wyróżniony na Platformie Wyników Projektów Erasmus +.  fot: mat.pras.



Dodaj do Facebook

Projekt „On the road to entrepreneurship” doceniony podwójnie

art. sponsorowany
Projekt „On the road to entrepreneurship” doceniony podwójnie


Projekt „On the road to entrepreneurship” doceniony podwójnie

Projekty europejskie od wielu lat realizowane są w Szkole Organizacji i Zarządzania. W szkole realizowane są praktyki zawodowe do Londynu i Rimini oraz projekty Partnerstwa Strategiczne Szkół z programu Erasmus+. Doświadczenie i profesjonalizm prowadzonych projektów został zauważony i doceniony nie tylko przez Komisję Europejską ds. Edukacji i Kultury, ale także przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji. Dyrekcja szkoły oraz koordynatorki projektu pani Natalia Piekarek, Monika Żerańska i Jolanta Wilczek mają więc powód do dumy, ponieważ projekt „On the road to entrepreneurship”, który realizowały wraz z nauczycielami z Belgii, Włoch, Portugalii, Cypru został wybrany jako „Historia sukcesu” i został wyróżniony na Platformie Wyników Projektów Erasmus +.

Dodatkowo otrzymał on nominację do konkursu EDUinspiracje 2018 dla najlepszych projektów dofinansowanych przez FRSE. Tegoroczna edycja odbywa się po hasłem „Podziel się sukcesem” i jej celem jest wyłonienie najbardziej wartościowych, zwłaszcza w zakresie upowszechniania i wykorzystywania rezultatów działań, projektów dofinansowywanych z programów zarządzanych przez Fundację. Z niecierpliwością czekamy zatem na wyniki konkursu.

Najważniejszym priorytetem projektu „On the road to entrepreneurship” było rozwijanie kompetencji podstawowych, osobistych społecznych i przedsiębiorczych. Wspólną misją szkół było jak najlepsze przygotowanie uczniów do wejścia na europejski rynek pracy poprzez rozwijanie kompetencji informatycznych i językowych.

Aby rozwinąć postawy przedsiębiorcze uczniów w nowy ciekawy dla nich sposób nauczyciele zaproponowali im zabawę w „szkolne przedsiębiorstwo”. Nauczyciele starali się zainspirować uczniów do podejmowania konkretnych działań związanych z prowadzeniem uczniowskich firm, rozbudzali w nich odwagę do podejmowania wyzwań. Wszystko to pozwoliło młodzieży wcielić w życie własne pomysły, dało im impuls do bycia kreatywnym, zaangażowanym, rozwinęło w nich gotowość do podejmowania ryzyka.

W wyniku tej kreatywności i działań w projekcie powstało 6 szkolnych przedsiębiorstw, które oferują różne produkty i usługi: sole aromatyzowane z Włoch (firma KI SCIAURU), biuro turystyczno-logistycznym SOIZ-TIME, gadżety reklamowe z Belgii (firma schEppe.be), kolorowanki antystresowe na różnych przedmiotach z Węgier (firma Game of Tones), przedsiębiorstwo eventowe z Portugalii (Ted Time) oraz restauracja „Littel Tastes” prowadzona przez uczniów na Cyprze. Każde z przedsiębiorstw prowadziło swój profil na FB.

Międzynarodowa wymiana stała się okazją dla młodych ludzi, aby przyjrzeć się, w jaki sposób funkcjonowały szkolne przedsiębiorstwa w innych krajach europejskich. Uczestnicy szukali sposobów na stworzenie międzynarodowej współpracy między szkolnymi firmami. Razem zorganizowali event sportowy „On the road to EntreSPORTship” dla społeczności szkolnej i lokalnej w Portugalii. W trakcie trwania projektu młodzież miała okazję pochwalić się swoimi produktami i usługami prezentując je na stoiskach firmowych podczas międzynarodowych targów przedsiębiorstw, które odbyły się we Włoszech i Belgii oraz na Węgrzech. Dzięki temu uczniowie rozwijali europejski sposób myślenia, nawzajem się inspirowali i motywowali do dalszej pracy.

Podczas trwania projektu ponad 100 uczniów odbyło minipraktyki zawodowe w 30 różnych przedsiębiorstwach lub instytucjach. Dzięki odbyciu ich za granicą poznali funkcjonowanie przedsiębiorstw w Europie, poznali zakres obowiązków na różnych stanowiskach pracy, dowiedzieli się, jakie są niezbędne predyspozycje do wykonywanie różnych zawodów. Szkołom udało się nawiązać w ten sposób współpracę z pracodawcami, co było jednym z celów projektu.

Dodatkowo dla zapewnienia rozwoju kompetencji czytania ze zrozumieniem oraz właściwemu wykorzystaniu Internetu, jako źródła informacji utworzono międzynarodowy blog „Nasza lokalna przedsiębiorczości”, który był prowadzony w języku angielskim przez uczniów. W ten sposób młodzi ludzie uczyli się także weryfikować i krytycznie oceniać zasoby Internetu.

Projekt „On the road to entrepreneurship” to także intensywna praca nauczycieli, którzy podczas 3 spotkań roboczych w Polsce, Portugalii i we Włoszech uczestniczyli w warsztatach rozwijających ich metody pracy z uczniami. Jednym z głównych celów projektów było wypracowanie, testowanie i ewaluacja 18 konspektów, które mają za zadanie wspierać pracę nauczycieli przedsiębiorczości i przedmiotów zawodowych. Konspekty zostały podzielone na trzy obszary tematyczne: marketing, komunikacja i zarządzanie. Aby uczynić ich bardziej uniwersalnymi i użytecznymi dla szerszej grupy odbiorców, są one opracowane także w języku angielskim.

Poprzez prowadzenie projektu i realizację jego celów nauczyciele udoskonalili własną metodologię pracy z wykorzystaniem IT, poznali techniki motywujące w innych krajach, poznali nowe rozwiązania organizacyjno-techniczne, uczyli się pracy w międzynawowym zespole, poszerzali własne horyzonty.

Komentarze: (0)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama