Projekt „On the road to entrepreneurship” doceniony podwójnieDodatkowo otrzymał on nominację do konkursu EDUinspiracje 2018 dla najlepszych projektów dofinansowanych przez FRSE. Tegoroczna edycja odbywa się po hasłem „Podziel się sukcesem” i jej celem jest wyłonienie najbardziej wartościowych, zwłaszcza w zakresie upowszechniania i wykorzystywania rezultatów działań, projektów dofinansowywanych z programów zarządzanych przez Fundację. Z niecierpliwością czekamy zatem na wyniki konkursu. Najważniejszym priorytetem projektu „On the road to entrepreneurship” było rozwijanie kompetencji podstawowych, osobistych społecznych i przedsiębiorczych. Wspólną misją szkół było jak najlepsze przygotowanie uczniów do wejścia na europejski rynek pracy poprzez rozwijanie kompetencji informatycznych i językowych. Aby rozwinąć postawy przedsiębiorcze uczniów w nowy ciekawy dla nich sposób nauczyciele zaproponowali im zabawę w „szkolne przedsiębiorstwo”. Nauczyciele starali się zainspirować uczniów do podejmowania konkretnych działań związanych z prowadzeniem uczniowskich firm, rozbudzali w nich odwagę do podejmowania wyzwań. Wszystko to pozwoliło młodzieży wcielić w życie własne pomysły, dało im impuls do bycia kreatywnym, zaangażowanym, rozwinęło w nich gotowość do podejmowania ryzyka. W wyniku tej kreatywności i działań w projekcie powstało 6 szkolnych przedsiębiorstw, które oferują różne produkty i usługi: sole aromatyzowane z Włoch (firma KI SCIAURU), biuro turystyczno-logistycznym SOIZ-TIME, gadżety reklamowe z Belgii (firma schEppe.be), kolorowanki antystresowe na różnych przedmiotach z Węgier (firma Game of Tones), przedsiębiorstwo eventowe z Portugalii (Ted Time) oraz restauracja „Littel Tastes” prowadzona przez uczniów na Cyprze. Każde z przedsiębiorstw prowadziło swój profil na FB. Międzynarodowa wymiana stała się okazją dla młodych ludzi, aby przyjrzeć się, w jaki sposób funkcjonowały szkolne przedsiębiorstwa w innych krajach europejskich. Uczestnicy szukali sposobów na stworzenie międzynarodowej współpracy między szkolnymi firmami. Razem zorganizowali event sportowy „On the road to EntreSPORTship” dla społeczności szkolnej i lokalnej w Portugalii. W trakcie trwania projektu młodzież miała okazję pochwalić się swoimi produktami i usługami prezentując je na stoiskach firmowych podczas międzynarodowych targów przedsiębiorstw, które odbyły się we Włoszech i Belgii oraz na Węgrzech. Dzięki temu uczniowie rozwijali europejski sposób myślenia, nawzajem się inspirowali i motywowali do dalszej pracy. Podczas trwania projektu ponad 100 uczniów odbyło minipraktyki zawodowe w 30 różnych przedsiębiorstwach lub instytucjach. Dzięki odbyciu ich za granicą poznali funkcjonowanie przedsiębiorstw w Europie, poznali zakres obowiązków na różnych stanowiskach pracy, dowiedzieli się, jakie są niezbędne predyspozycje do wykonywanie różnych zawodów. Szkołom udało się nawiązać w ten sposób współpracę z pracodawcami, co było jednym z celów projektu. Dodatkowo dla zapewnienia rozwoju kompetencji czytania ze zrozumieniem oraz właściwemu wykorzystaniu Internetu, jako źródła informacji utworzono międzynarodowy blog „Nasza lokalna przedsiębiorczości”, który był prowadzony w języku angielskim przez uczniów. W ten sposób młodzi ludzie uczyli się także weryfikować i krytycznie oceniać zasoby Internetu. Projekt „On the road to entrepreneurship” to także intensywna praca nauczycieli, którzy podczas 3 spotkań roboczych w Polsce, Portugalii i we Włoszech uczestniczyli w warsztatach rozwijających ich metody pracy z uczniami. Jednym z głównych celów projektów było wypracowanie, testowanie i ewaluacja 18 konspektów, które mają za zadanie wspierać pracę nauczycieli przedsiębiorczości i przedmiotów zawodowych. Konspekty zostały podzielone na trzy obszary tematyczne: marketing, komunikacja i zarządzanie. Aby uczynić ich bardziej uniwersalnymi i użytecznymi dla szerszej grupy odbiorców, są one opracowane także w języku angielskim. Poprzez prowadzenie projektu i realizację jego celów nauczyciele udoskonalili własną metodologię pracy z wykorzystaniem IT, poznali techniki motywujące w innych krajach, poznali nowe rozwiązania organizacyjno-techniczne, uczyli się pracy w międzynawowym zespole, poszerzali własne horyzonty.
|
reklama
|
Dodaj komentarz