Piękno, prawda, dobro na Śląsku CieszyńskimDo udziału w projekcie zgłosiło się 60 dziewczynek i chłopców w wieku 8-14 lat, do końca grudnia wezmą udział w warsztatach filmu dokumentalnego, fotografii, malarstwa, rzeźby. Wędrowny Uniwersytet Dziecięcy to projekt łączący w sobie działania z zakresu edukacji artystycznej, społecznej i kulturalnej, którego dwie edycje zrealizowano w województwie łódzkim. Ideą projektu jest przybliżenie najmłodszym kanonu sztuki powszechnej poprzez angażowanie do działania – tworzenia w różnorodnych technikach plastycznych, fotografię, film i akcje społeczne. Trzecia edycja "Wędrownego Uniwersytetu Dziecięcego: piękno, prawda, dobra" składa się z modułów tematycznych do których dobrano angażujące metody pracy: Prawda – moduł reporterski – podczas zajęć dzieci poznają podstawy fotografii i filmu dokumentalnego, a następnie przygotują materiał zbierając opowieści mieszkańców i mieszkanek wsi. Filmy/ zdjęcia zaprezentujemy lokalnej społeczności na uroczystej premierze. Piękno - moduł artystyczny – w trakcie tej części projektu dzieci zapoznają się z tak ważnymi prądami artystycznymi jak impresjonizm, dadaizm, kubizm, surrealizm. W czasie zajęć będziemy tworzyć korzystając z ulubionych technik i metod pracy wybranych artystów. Dobro – moduł społeczny – zależy nam, aby uczestniczki i uczestnicy warsztatów nie byli oderwani od lokalnego kontekstu, podczas zajęć poznają potrzeby i problemy mieszkańców, a finalnie przygotują małe działanie adresowane do sąsiadów i sąsiadek w różnych wieku. Wspólnie możemy zrealizować pokaz filmów, potańcówkę, wieczór gier – kadra Uniwersytetu będzie wspierać dzieci w ich pierwszym animacyjnym działaniu. Zajęcia będą odbywać się popołudniami w roku szkolnym (raz w tygodniu 3 godziny), na wakacje zaplanowano kręcenie filmu dokumentalnego. Partnerami projektu są szkoły podstawowe w Hażlachu i Kończycach Wielkich oraz GOK w Hażlachu i Świetlica w Pogwizdowie. Projekt jest sfinansowany z środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu Edukacja kulturalna
|
reklama
|
Dodaj komentarz