, sobota 25 listopada 2017
Mamy logo Śląska Cieszyńskiego
Pozornie abstrakcyjną formę sygnetu zbudowały stożki dachów nad nawą i absydą romańskiej Rotundy p.w. św. Mikołaja w Cieszynie... fot: mat. pras.



Dodaj do Facebook

Mamy logo Śląska Cieszyńskiego

red./mat.pras.
Mamy logo Śląska Cieszyńskiego


Mamy logo Śląska Cieszyńskiego

Konkurs na logo Śląska Cieszyńskiego został już rozstrzygnięty. Autorką zwycięskiego projektu jest Katarzyna Worek - studentka Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie na kierunku Edukacja Artystyczna w zakresie sztuk plastycznych, która na co dzień zajmuje się ilustracją oraz projektowaniem graficznym, pracując na stanowisku grafika oraz jako freelancer. Konkurs został ogłoszony w marcu br. Przez Zarząd Powiatu Cieszyńskiego.

Stworzenie nowego logo dla Powiatu Cieszyńskiego nie było zadaniem łatwym. Nie tylko miało się ono wpisywać w strategię marketingową pozycjonującą region jako miejsce bez granic (zarówno fizycznych, jak i emocjonalnych), lecz również musiało mieć walory artystyczne i użyteczne – mówią członkowie Komisji Konkursowej, którzy oceniali złożone projekty.

Dlaczego Komisja wybrała właśnie ten projekt? - Wybrany projekt spełnia wszelkie założenia i posiada atrybuty dobrego znaku. Pozornie abstrakcyjną formę sygnetu zbudowały stożki dachów nad nawą i absydą romańskiej Rotundy p.w. św. Mikołaja w Cieszynie (motyw znany każdemu rodakowi z rewersu banknotu 20-złotowego). Jednak pierwsze skojarzenia biegną w kierunku latawców, lotni czy grotów strzałek skierowanych ku górze. Kto chce, zobaczy i góry. Lapidarna forma pozwala odczytywać symbol na różnych poziomach. W tym jego siła. Projekt opiera się wszechobecnym trendom — jest prosty, czytelny i ponadczasowy. Nawiązując do odległej historii, jednocześnie optymistycznie „zerka” w przyszłość. Znak jest dodatkowo odporny na wszelkie pułapki związane z technologiami powielania.

Nowe logo w symboliczny sposób komunikuje ideę wolności, przez co ucieka od dosłowności w swoim przekazie, a dzięki nowoczesnej i minimalistycznej formie jest idealną bazą do tworzenia komunikacji reklamowej, pozwalając na eksplorowanie różnorodnych kierunków kreatywnych. Projekt wyróżnia się na tle tak bardzo tożsamych logotypów miejscowości i regionów. Ucieka od banału, wyróżnia się i zapada w pamięć, a minimalistyczna forma staje się idealną bazą do nowoczesnej identyfikacji wizualnej.

- Starałam się znaleźć symbol jak najprostszy, w prosty i zwięzły sposób kojarzący się z regionem. Użyłam jako inspiracji wizerunku rotundy św. Mikołaja, która znana jest nie tylko lokalnym mieszkańcom, ale również każdemu kto miał do czynienia z polską walutą. Uważam ponadto, że jest to symbol ważny dzięki swojej wiekowości i bogatej tradycji. Ważny zarówno dla Polaków jak i Czechów ponieważ nawiązuje do historii wspólnej dla obu państw. Moja wersja logotypu przedstawia zredukowaną do minimum, esencjonalną wersje rotundy, całość została zaprojektowana według zasad złotego podziału, co gwarantuje stabilność i przejrzystość znaku. Znak jest czytelny niezależnie od rozmiaru. Dwa kształty łączą się ze sobą łagodnie nawiązując do idei jedności. Wersja kolorowa, o ciepłej barwie ma budzić pozytywne, miłe skojarzenia – mówi o swoim projekcie Katarzyna Worek.

Na konkurs wpłynęło 121 prac, z Polski, Czech i Węgier. Wszystkie projekty można obejrzeć na stornie www.logo.powiat.cieszyn.pl

Komentarze: (11)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

Co to logo obozu koncentracyjneg? Co jeszcze te PISiory wymyślą

Chyba inspirowane logiem f-my Motorola

Dobre na zaliczenie w szkole - i nic więcej.

Nie, że słabo. To porażka. Kompletna. I to zarówno twórczyni jak i komisji konkursowej. Niestety.

Potworne! Istnieje jakaś szansa zablokowania jego przyjęcia, bo inaczej się ośmieszymy jako powiat?

I tylko mnie się to kojarzy z Citroenem?

Co to jest???

Logo przypomina nieco logo firmy Motorola

LOGO poprostu powalajace z nog !!!!

"Trochę porażka", hehe. Tutaj dobrze napisali: http://brandingmonitor.pl/zobaczyc-niewidzialne-nowym-logo-slaska-cieszy...

Rozumiem -materiał prasowy, ale KONKRETNIE KTO te peany napisał na temat dwóch nijakich trójkątów. KTO KTO KTO - NAZWISKO proszę.Czy to aby nie sama autorka tego LOGO ? ? ?

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama