, środa 24 kwietnia 2024
Cieszyn wolny od uciążliwych reklam?
Już teraz rozpoczynają się pierwsze internetowe konsultacje z mieszkańcami. fot: DR



Dodaj do Facebook

Cieszyn wolny od uciążliwych reklam?

DR
Trwają przygotowania do podjęcia przez cieszyńską Radę Miejską uchwały krajobrazowej. Najwcześniej zostanie ona uchwalona jesienią 2019 roku. Jednak już teraz rozpoczynają się pierwsze internetowe konsultacje z mieszkańcami.

Ustawa krajobrazowa z 2015 roku dotyczy różnych aspektów krajobrazu. Natomiast w Cieszynie zostaną wprowadzone zasady sytuowania reklam, małej architektury i ogrodzeń, tak żeby te elementy wzbogacały krajobraz miejski, a nie go zaśmiecały. - Przede wszystkim chodzi o to, żeby te przepisy regulacyjne wprowadzać dla mieszkańców, tak żeby uzyskać pożądany efekt, jednocześnie szanując przedsiębiorców, którzy te reklamy umieszczają. Tutaj jest do wypracowania pewien kompromis – mówi realizator uchwały krajobrazowej Bartosz Poniatowski.

W Cieszynie znajdziemy wiele miejsc przepełnionych reklamami, które nie tylko oszpecają krajobraz, ale również przysłaniają tutejsze zabytki. Chaos reklamowy wita za każdym razem kierowców wjeżdżających do Cieszyna z Czech, czy wracających do niego od strony Bielska-Białej drogą ekspresową. Na co dzień ignorujemy to zjawisko, ponieważ informacji jakie nas otaczają jest za dużo. Gdyby ich ilość była wyważona, szansa na to że się z nimi zapoznamy, zwiększa się. W uchwale krajobrazowej, za którą zabiera się miasto, nie chodzi tylko o estetykę, ale również o kilka innych aspektów. - Są badania, które mówią o tym, że kiedy mieszkamy w nieuporządkowanej przestrzeni to czujemy się gorzej. Mamy nadmiar bodźców. Zastanawiamy się nad innymi rzeczami, niż nad tym, nad czym powinniśmy. Nasze oko nie ma gdzie odpocząć. Dobrze, kiedy może się zatrzymać na zielnym widoku lub ładnym obiekcie. W momencie kiedy mamy nadmiar bodźców, jesteśmy bardziej zmęczeni. W całej estetyce mówimy również o zdrowiu, wizerunku miasta i wielu innych aspektach – tłumaczy Bartosz Poniatowski.

Pierwszym krokiem do uchwalenia projektu, będą pytania o zdanie mieszkańców i przedsiębiorców, o tym co myślą na temat reklam. Uruchomiona została już ankieta internetowa z mapą, na której użytkownicy zaznaczą miejsca ze zbyt dużą ilością reklam lub z takimi, które im nie odpowiadają. Zaznaczyć można również te korzystne reklamy dla krajobrazu miejskiego. Ankieta jest dostępna do 14 maja na stronie: http://www.cieszyn.geoankieta.pl/

Komentarze: (2)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

ZLikwidowac te szmaty i ohydne reklamy. Jakktos cos potrzebuje to szuka w internecie albo idzie do sklepu. Pokazmy nasze piekne stare miasto. ALe uwzam ze zakaz reklamy powinien obowiazaywac w caly miescie a tam gdzie reklam jest nieodzwona powinna byc sprowadzona do minimalizmu. Popatrzmy jak rozwiozano to w Irlandii/ANgli czy Niemczech? Nie ma reklam/malo reklam a jakos wszystko sie kreci.

Rzeczywiście reklamy outoor należałoby ucywilizować. Warto by było wspomagać te jednostki, dla których reklama ( nawet brzydka ) jest istotnym źródłem dochodu, lub działalności. Mówiac w przenośni, a również poważnie: jeśli zdejmiemy paskudne reklamy, to spod nich wylezie jeszcze gorsze paskudztwo.

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama