, piątek 23 października 2020
Zmiana zasad indeksowania dla wszystkich domen przez Google
Pierwsze częściowe uruchomienie MFI odbyło się 3 lata temu. Pierwsza wzmianka o indeksowaniu była już 5 lat temu.  fot: pixabay.pl



Dodaj do Facebook

Zmiana zasad indeksowania dla wszystkich domen przez Google

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Zmiana zasad indeksowania dla wszystkich domen przez Google

Łukasz Kaplita, Wiceprezes Zarządu Wertui sp.z.o.o.

“Mobile-First Indexing” to projekt, nad którym od kilku lat pracują Google, polegający na indeksowaniu mobilnym sieci przez osobny, dedykowany silnik przy wykorzystaniu Googlebota. Większość stron internetowych z tego co wynikło z badań Google, które wyświetlane są na SERP idealnie nadają się do indeksowania na urządzenia mobilne.

Z analizowanych przez wyszukiwarkę witryn, aż 70% dokonało takich zmian od 2015 roku, później w 2017 roku kiedy pojawił się po raz pierwszy tzw. “Mobilegeddon”. Od września 2020 roku Google ma zamiar uprościć wszystkie strony internetowe, zostaną przełączone na osobne indeksowanie mobilne.

Objęcie wszystkich stron przez Mobile First Indexing

Z oficjalnego bloga Google możemy się dowiedzieć, jak będzie wyglądać rzeczywista indeksacja:
- Przy całkowitym przejściu na indexowanie mobilne, automatycznie nastąpi wzrost wartości indeksowania Googlebota mobilnego. Ponadto automatycznie zaktualizujemy nasz indeks po to, aby był zgodny z mobilną wersja twojej domeny. W zależności od domeny, taka zmiana może zająć trochę czasu. Następnie, od czasu do czasu będziemy indeksować stronę przy wykorzystaniu tradycyjnego stacjonarnego Googlebota. Aczkolwiek w zdecydowanej większości, indeksowanie będzie wykonywane poprzez naszego smartfonowego klienta. Dokładna nazwa klienta będzie zgodna z wersją przeglądarki Chrome, na której strona internetowa została wyrenderowana.

Google Search Console, a Mobile First, czyli jak to będzie od września

Dzięki Search Console możemy sprawdzić na kilka sposobów indeksowanie na urządzeniach mobilnych. Taki status jest wyświetlony podczas sprawdzania danego adresu strony pod względem ostatniego indeksowania w „Sprawdzanie adresu URL”, a także na stronie ustawień. Ogólne wskazówki Google dla sprawdzenia Twoich podstron, czy nie będą miały problemu z indeksowaniem są aktualne zarówno do istniejących witryn, jak i tych nowych. Warto sprawdzić, czy aby na pewno wyświetlana treść jak i zdjęcia są takie same jak na urządzeniu mobilnym i desktopie. W przypadku metadanych oraz danych strukturalnych sprawa powinna wyglądać tak samo. Warto dokładnie sprawdzić stronę za każdym razem, kiedy wprowadzane są w niej jakieś zmiany oraz kiedy uruchamiamy ją po raz pierwszy. Do bezpośredniego sprawdzenia stacjonarnej oraz mobilnej wersji strony internetowej wystarczą nam Narzędzia do Sprawdzania Adresów URL. Jeżeli zależy Ci na tym, aby wyniki były zgodne z tym co wyświetlane jest przez wyszukiwarkę Google, wystarczy skorzystać z mobilnego klienta użytkownika w przypadku gdy korzystasz z innych urządzeń do sprawdzania stron internetowych.

Co sądzi na ten temat Google?

Jak na ten moment nie było żadnego komunikatu, które rozwiązanie będzie lepsze, jak wiadomo Google wspiera różne pomysły na tworzenie mobilnych stron internetowych. Jednak przez zmianę indeksowania, wyszukiwarka zaleca responsywne tworzenie stron oraz odchodzenie od wykorzystywania oddzielnych mobilnych adresów URL, przez liczne zamieszania oraz problemy. Ktoś kto zajmuje się SEO/WW od dłuższego czasu, sam mógł dostrzec ogromną przewagę RWD.

Osobny indeks mobilny

Pierwsze częściowe uruchomienie MFI odbyło się 3 lata temu. Pierwsza wzmianka o indeksowaniu była już 5 lat temu. Przez cały ten czas obserwowaliśmy jak Internet ewoluował z wersji stacjonarnej na mobilną oraz jak webdesignerzy męczyli się nad kształceniem wersji mobilnej. Oczywiście Google docenia całą pracę jaka była i jest wkładana na rozwój, ponieważ pomaga to sprawić, iż wszystkie zmiany będą płynne. Wszyscy „seowcy i webdesignerzy” są na to gotowi i nie przeraża ich świadomość przejścia na małe ekrany.

marketing.wertui.pl
tel.727 926 161

Komentarze: (0)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
reklama