Zmiana zasad indeksowania dla wszystkich domen przez GoogleZ analizowanych przez wyszukiwarkę witryn, aż 70% dokonało takich zmian od 2015 roku, później w 2017 roku kiedy pojawił się po raz pierwszy tzw. “Mobilegeddon”. Od września 2020 roku Google ma zamiar uprościć wszystkie strony internetowe, zostaną przełączone na osobne indeksowanie mobilne. Objęcie wszystkich stron przez Mobile First Indexing Z oficjalnego bloga Google możemy się dowiedzieć, jak będzie wyglądać rzeczywista indeksacja: Google Search Console, a Mobile First, czyli jak to będzie od września Dzięki Search Console możemy sprawdzić na kilka sposobów indeksowanie na urządzeniach mobilnych. Taki status jest wyświetlony podczas sprawdzania danego adresu strony pod względem ostatniego indeksowania w „Sprawdzanie adresu URL”, a także na stronie ustawień. Ogólne wskazówki Google dla sprawdzenia Twoich podstron, czy nie będą miały problemu z indeksowaniem są aktualne zarówno do istniejących witryn, jak i tych nowych. Warto sprawdzić, czy aby na pewno wyświetlana treść jak i zdjęcia są takie same jak na urządzeniu mobilnym i desktopie. W przypadku metadanych oraz danych strukturalnych sprawa powinna wyglądać tak samo. Warto dokładnie sprawdzić stronę za każdym razem, kiedy wprowadzane są w niej jakieś zmiany oraz kiedy uruchamiamy ją po raz pierwszy. Do bezpośredniego sprawdzenia stacjonarnej oraz mobilnej wersji strony internetowej wystarczą nam Narzędzia do Sprawdzania Adresów URL. Jeżeli zależy Ci na tym, aby wyniki były zgodne z tym co wyświetlane jest przez wyszukiwarkę Google, wystarczy skorzystać z mobilnego klienta użytkownika w przypadku gdy korzystasz z innych urządzeń do sprawdzania stron internetowych. Co sądzi na ten temat Google? Jak na ten moment nie było żadnego komunikatu, które rozwiązanie będzie lepsze, jak wiadomo Google wspiera różne pomysły na tworzenie mobilnych stron internetowych. Jednak przez zmianę indeksowania, wyszukiwarka zaleca responsywne tworzenie stron oraz odchodzenie od wykorzystywania oddzielnych mobilnych adresów URL, przez liczne zamieszania oraz problemy. Ktoś kto zajmuje się SEO/WW od dłuższego czasu, sam mógł dostrzec ogromną przewagę RWD. Osobny indeks mobilny Pierwsze częściowe uruchomienie MFI odbyło się 3 lata temu. Pierwsza wzmianka o indeksowaniu była już 5 lat temu. Przez cały ten czas obserwowaliśmy jak Internet ewoluował z wersji stacjonarnej na mobilną oraz jak webdesignerzy męczyli się nad kształceniem wersji mobilnej. Oczywiście Google docenia całą pracę jaka była i jest wkładana na rozwój, ponieważ pomaga to sprawić, iż wszystkie zmiany będą płynne. Wszyscy „seowcy i webdesignerzy” są na to gotowi i nie przeraża ich świadomość przejścia na małe ekrany. marketing.wertui.pl
|
reklama
|