, wtorek 23 kwietnia 2024
Najpopularniejszą formą promocji mniejszych i większych sieci handlowych różnych branż są gazetki promocyjne
Coraz większą popularnością cieszą się również wersje elektroniczne gazetek. W specjalnych aplikacjach można również wskazywać promocje w sklepach i z kuponów korzystać przy samych zakupach.  fot: mat. pras.



Dodaj do Facebook

Najpopularniejszą formą promocji mniejszych i większych sieci handlowych różnych branż są gazetki promocyjne

Najpopularniejszą formą promocji mniejszych i większych sieci handlowych różnych branż są gazetki promocyjne

Choć prężnie działają socialmedia, to niezmiennie najpopularniejszą formą promocji mniejszych i większych sieci handlowych różnych branż są gazetki promocyjne. Dostępne są w sklepach, wrzucane do skrzynek pocztowych i oczywiście bez problemu można znaleźć je również w internecie i w dedykowanych aplikacjach.

1. Sprawdź, jakie są promocje w sklepach

2. Z czego wynika popularność gazetek?

3. Gazetka online

4. Papier czy sieć?

Sprawdź, jakie są promocje w sklepach

Choć wiele osób czuje się przytłoczony ilością gazetek reklamowych, które na przykład można znaleźć w skrzynkach czy na klamkach, to badania rynku pokazują, że jest to jedna z najlepszych i najskuteczniejszych form promocji sklepu i jego asortymentu. Kuszą przede wszystkim obniżki cen, pojawiające się nowości czy też wyprzedaże. W wielu wariantach będziemy spotykać się również z gazetkami tematycznymi – dedykowanymi świętom, walentynkom czy na przykład komuniom. Dlatego gazetki promocyjne trafiają do milionów Polaków, a ponad 18% deklaruje, że regularnie przegląda oferty i na ich podstawie dokonuje wyboru konkretnego sklepu. Takie wydawnictwa są w stanie zaplanować zakupy, a w efekcie zaoszczędzić pieniądze i czas.

Z czego wynika popularność gazetek?

Sieci handlowe od lat regularnie wypuszczają gazetki. Dotyczą one wszystkich branż, choć niewątpliwie to tania żywność jest tym asortymentem, który najmocniej przyciąga klientów do sklepu. Dlatego właśnie ten dział w sklepach spożywczych lub tych z rozbudowaną ofertą będzie przyciągać uwagę. Mówimy tu o gazetach, które uwzględniają promocje, jakie będą obowiązywać na przykład przez najbliższy tydzień. Poza tym w strategiach wielu sieci pojawiają się również foldery z ofertami specjalnymi. Ich podstawowym celem jest oczywiście to, by klient do sklepu przyszedł i zrobił zdecydowanie większe zakupy niż tylko te z promocji.

Gazetka online

Coraz większą popularnością cieszą się również wersje elektroniczne gazetek. W specjalnych aplikacjach można również wskazywać promocje w sklepach i z kuponów korzystać przy samych zakupach. Mechanizmów jest dużo, ponieważ internet daje okazję nie tylko do tego, by informować klientów o tym, gdzie są niskie ceny na konkretne towary, ale również na to, by na przykład akcją zbierania punktów przywiązać ich do konkretnej sieci. Korzystanie z takich zakupowych aplikacji może się naprawdę opłacić, a promocyjne kody sprawiają, że młodsi i starsi chętniej wybierają konkretne produkty. Nawet badania rynku potwierdzają, że już blisko połowa Polaków korzysta z wersji elektronicznej gazetek oraz z dedykowanych aplikacji zamiast z papierowych folderów. Na dobrą sprawę to także zachowanie proekologiczne.

Papier czy sieć?

Warto zauważyć przy tym, że gazetki papierowe i internetowe mają różną specyfikę i różnych odbiorców. Ta druga forma wymaga aktywności i świadomego działania ze strony klientów, a nie tylko przeglądania ofert. Ta interakcja jest ważna, bo to właśnie na niej oszczędza się najmocniej. Oczywiście nie zagraża to papierowym gazetkom, ponieważ w dalszym ciągu klienci są z tą formą związani. Dzięki nim można poznać ofertę sklepu, zanim się do niego przyjdzie.

Gazetki internetowe i tradycyjne przede wszystkim budują rozpoznawalność marki wśród klientów, a także dbają o jej wizerunek. Dlatego sieci przywiązują dużą wagę do tego, jak prezentują się foldery oraz jak bardzo są czytelne – co jest na przykład ważne, gdy klientami są osoby starsze. I o ile ekskluzywne perfumerie czy delikatesy z pewnością zainwestują w papier premium, o tyle sklep, który oferuje tanie artykuły żywnościowe, sięgnie po niższą jakość folderów.

Komentarze: (0)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
reklama