Lip dub walczy o uczniów. Skutecznie?Kadr z kręconego w skoczowskim gimnazjum lipduba. fot. mat. pras. Kadr z kręconego w skoczowskim gimnazjum lipduba. fot. mat. pras. Kadr z kręconego w skoczowskim gimnazjum lipduba. fot. mat. pras. Kadr z kręconego w skoczowskim gimnazjum lipduba. fot. mat. pras. Gimnazjum nr 2 w Skoczowie ma swojego lipduba*. Pomysł na jego realizację rodził się w głowach uczniów i nauczycieli przez kilka tygodni. Samo nakręcenie i montaż wideoklipu zajęła kolejnych kilka dni. Również w ten niecodzienny sposób szkoła postanowiła się zaprezentować. - Walczymy o każdego ucznia! - mówi wprost Agata Staszczyszyn, dyrektorka gimnazjum nr 2 w Skoczowie. Podobnie jak i inne placówki w regionie również "dwójka" szuka kolejnych sposobów na to, by zachęcić absolwentów szkół podstawowych do kontynuowania nauki właśnie w jej murach. Dni otwarte, foldery, reklama w prasie i internecie, spotkania nauczycieli z potencjalnymi uczniami i ich rodzicami - szkoły, co chwilę, szukają kolejnych sposobów na to, by pozyskać nowych uczniów. Coraz więcej placówek tworzy własne filmy promocyjne oraz promuje się za pomocą popularnych portali społecznościowych. Szczególnie dużo pracy w te działania muszą włożyć mniejsze szkoły (taką właśnie jest skoczowskie gimnazjum). Staszczyszyn opowiada, że ofertę swojej szkoły prezentuje potencjalnym uczniom i ich rodzicom już w styczniu. Otrzymują oni również zaproszenie do samej szkoły, gdzie na własne oczy mogą zobaczyć co na nich czeka. Od dłuższego czasu podobne inicjatywy podejmuje już większość szkół ponadgimnazjalnych w naszym regionie. Działaniom szkół nie dziwi się Marta Stach z katowickiej agencji Imago Public Relations. - Konsumenci, nawet ci coraz młodsi, są coraz bardziej świadomi i wymagający. Potrafią porównywać oferty i wybierać te, które są dla nich najciekawsze - zauważa. Promocja to dziś konieczność, bo zdarza się, że sama tak zwana "opinia o szkole" już nie wystarczy. Specjaliści od kreowania wizerunku jednak przestrzegają. Nawet najbardziej pomysłowa kampania, perfekcyjnie zaplanowana i zrealizowana, nie przyniesie dobrych rezultatów, jeżeli w rzeczywistości dany produkt nie będzie spełniał oczekiwań odbiorców. Takim produktem jest również szkoła. - Jeśli oferta nauczania i poziom danej szkoły są wysokie, odpowiednia kampania promocyjna może tylko pomóc. Jeśli warunki wyjściowe są inne, należy zacząć od ich poprawy, a dopiero potem decydować się na dalsze działania promocyjne - zauważa Stach. - Mamy przykłady uczniów, którzy zmienili zdanie co do wyboru szkoły, dzięki temu, że odwiedzili i poznali nas wcześniej - dodaje dyrektorka gimnazjum. * Lipdub - rodzaj wideoklipu, w którym występujące osoby poruszają wargami do puszczonej z playbacku piosenki. LipDub często przedstawia osobę lub osoby przemieszczające się po pomieszczeniach. Ostatnio zyskały popularność jako internetowa forma reklamy szkół wyższych, na przykład w serwisie YouTube (źródło: wikipedia.pl).
|
reklama
|
Dodaj komentarz