, niedziela 9 sierpnia 2020
Lip dub walczy o uczniów. Skutecznie?
Gimnazjum w Skoczowie jest pierwszym w regionie, które stworzyło swój libdub. fot: Gimnazjum nr 2 w Skoczowie



Dodaj do Facebook

Lip dub walczy o uczniów. Skutecznie?

JAKUB MARCJASZ
Lip dub walczy o uczniów. Skutecznie?

Kadr z kręconego w skoczowskim gimnazjum lipduba. fot. mat. pras.


Lip dub walczy o uczniów. Skutecznie?

Kadr z kręconego w skoczowskim gimnazjum lipduba. fot. mat. pras.


Lip dub walczy o uczniów. Skutecznie?

Kadr z kręconego w skoczowskim gimnazjum lipduba. fot. mat. pras.


Lip dub walczy o uczniów. Skutecznie?

Kadr z kręconego w skoczowskim gimnazjum lipduba. fot. mat. pras.

Coraz większa konkurencyjność na rynku wymusiła, że dziś działania promocyjne podejmują nie tylko firm i instytucje, ale również szkoły. Gimnazjum nr 2 w Skoczowie jest kolejną placówką w naszym regionie, która w nietypowy sposób postanowiła się wypromować.

Gimnazjum nr 2 w Skoczowie ma swojego lipduba*. Pomysł na jego realizację rodził się w głowach uczniów i nauczycieli przez kilka tygodni. Samo nakręcenie i montaż wideoklipu zajęła kolejnych kilka dni. Również w ten niecodzienny sposób szkoła postanowiła się zaprezentować.

- Walczymy o każdego ucznia! - mówi wprost Agata Staszczyszyn, dyrektorka gimnazjum nr 2 w Skoczowie. Podobnie jak i inne placówki w regionie również "dwójka" szuka kolejnych sposobów na to, by zachęcić absolwentów szkół podstawowych do kontynuowania nauki właśnie w jej murach.

Dni otwarte, foldery, reklama w prasie i internecie, spotkania nauczycieli z potencjalnymi uczniami i ich rodzicami - szkoły, co chwilę, szukają kolejnych sposobów na to, by pozyskać nowych uczniów. Coraz więcej placówek tworzy własne filmy promocyjne oraz promuje się za pomocą popularnych portali społecznościowych. Szczególnie dużo pracy w te działania muszą włożyć mniejsze szkoły (taką właśnie jest skoczowskie gimnazjum).

Staszczyszyn opowiada, że ofertę swojej szkoły prezentuje potencjalnym uczniom i ich rodzicom już w styczniu. Otrzymują oni również zaproszenie do samej szkoły, gdzie na własne oczy mogą zobaczyć co na nich czeka. Od dłuższego czasu podobne inicjatywy podejmuje już większość szkół ponadgimnazjalnych w naszym regionie.

Działaniom szkół nie dziwi się Marta Stach z katowickiej agencji Imago Public Relations. - Konsumenci, nawet ci coraz młodsi, są coraz bardziej świadomi i wymagający. Potrafią porównywać oferty i wybierać te, które są dla nich najciekawsze - zauważa. Promocja to dziś konieczność, bo zdarza się, że sama tak zwana "opinia o szkole" już nie wystarczy.

Specjaliści od kreowania wizerunku jednak przestrzegają. Nawet najbardziej pomysłowa kampania, perfekcyjnie zaplanowana i zrealizowana, nie przyniesie dobrych rezultatów, jeżeli w rzeczywistości dany produkt nie będzie spełniał oczekiwań odbiorców. Takim produktem jest również szkoła. - Jeśli oferta nauczania i poziom danej szkoły są wysokie, odpowiednia kampania promocyjna może tylko pomóc. Jeśli warunki wyjściowe są inne, należy zacząć od ich poprawy, a dopiero potem decydować się na dalsze działania promocyjne - zauważa Stach.

- Mamy przykłady uczniów, którzy zmienili zdanie co do wyboru szkoły, dzięki temu, że odwiedzili i poznali nas wcześniej - dodaje dyrektorka gimnazjum.

* Lipdub - rodzaj wideoklipu, w którym występujące osoby poruszają wargami do puszczonej z playbacku piosenki. LipDub często przedstawia osobę lub osoby przemieszczające się po pomieszczeniach. Ostatnio zyskały popularność jako internetowa forma reklamy szkół wyższych, na przykład w serwisie YouTube (źródło: wikipedia.pl).

LipDub:

Reportaż z kręcenia LipDuba:

Komentarze: (0)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama