, niedziela 16 grudnia 2018
Chybie prosi, poseł pyta, marszałek ma nadzieję
Coraz słabsza kondycja kolei w naszym regionie utrudnia życie mieszkańcom. fot: Tomasz Żak



Dodaj do Facebook

Chybie prosi, poseł pyta, marszałek ma nadzieję

JT
Gmina Chybie poprosiła posła Stanisława Szweda o pomoc w przywróceniu zlikwidowanych kursów kolejowych na trasie Czechowice-Dziedzice - Zebrzydowice - Cieszyn. - Na chwilę obecną pozostaje nam jedynie liczyć na wyrozumiałość pasażerów - odpowiada Adam Matusiewicz, marszałek województwa śląskiego. Jednak ma nadzieję, że w 2013 roku część zawieszonych połączeń zostanie ponownie uruchomionych.

W podjętej 28 lutego uchwale Rada Gminy Chybie poprosiła posła Stanisława Szweda (Prawo i Sprawiedliwość) o pomoc w przywróceniu zlikwidowanych kursów na trasie Czechowice-Dziedzice - Zebrzydowice - Cieszyn, które obsługiwały PKP Przewozy Regionalne - Śląski Zakład Przewozów Regionalnych.

Likwidacja 10 kursów przy braku zapewnienia alternatywnej formy transportu znacząco utrudniło mieszkańcom Gminy Chybie dojazdy do pracy i szkół. Połączenie na tej trasie to dla wielu młodych ludzi jedyna szansa na zdobycie wykształcenia, które da im szansę na zdobycie kwalifikacji koniecznych w dorosłym życiu - przekonuje Stanisław Szwed w piśmie skierowanym do Adama Matusiewicza, marszałka województwa śląskiego.

Ten wskazuje, że spółka Przewozy Regionalne ma deficyt w wysokości 150 milionów złotych, tymczasem w budżecie województwa zabezpieczono na ten cel niespełna 93 miliony. - W celu obniżenia deficytu niezbędne było między innymi zawieszenie połączeń w relacji Cieszyn -Zebrzydowice - Czechowice-Dziedzice, gdyż rentowność przedmiotowych pociągów wahała się od kilku do kilkunastu procent, a tylko w dwóch z nich przekraczała wartość 20 proc. - wyjaśnia Matusiewicz. Pozostawiono tylko 5 pociągów na relacji Zebrzydowice – Czechowice-Dziedzice, w tym wspomniane dwa o największej frekwencji.

Ufamy, że jest to sytuacja przejściowa i wkrótce uda nam się rozwiązać ten problem w inny sposób - mówi marszałek województwa śląskiego. Do końca maja 2012 roku ma zostać ogłoszony przetarg nieograniczony na świadczenie usług od 1 stycznia 2013 roku w zakresie publicznego transportu zbiorowego w wojewódzkich przewozach kolejowych na terenie województwa śląskiego. - Ufam, iż rozstrzygnięcie przetargu pozwoli na przywrócenie, jeśli nie wszystkich, to przynajmniej znakomitej większości zawieszonych połączeń - dodaje Matusiewicz.

Komentarze: (20)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

jak sie patrzy na ten wypieszczony rozklad jazdy zebrzydowice-czechowice to ne wiadomo czy jest to sabotaz czy glupota do potegi n-przyklad ,,pociag z zebrzydowic odjazd 5.30 przyjazd 5.55 -ludzie prace rozpoczynaja jak kazdy normalny czlowiek o godz 6.00 -zachodze w glowe dla kogo jest to polaczenie?dla zblakanego turysty ?hee nastepny jest 6.30 -przyjazd po godz 7.00 ni w piec ni dziewiec -a potem licza prekwencje debile i niedorozwoje z pkp

Coś się widać nie opłaca i już. Moim zdaniem nie tak się załatwia problemy. Zakładam że problem jest faktyczny i znaczący. Bo jeśli jest zapotrzebowanie na ten transport to ludzie zapłacą i przewożnik się znajdzie. To jednak wybitnie sprawa dla lokalnych władz. Poseł takich kwestii nie załatwi. Myślę nawet że poważne potraktowanie sprawy przez Posła nie powinno skutkować listem tylko ewentualnie spotkaniem z lokalnym samorządem. Tym bardziej jeśli chodzi o Posła PiS która to partioa wydaje się zajmować rzeczami zupełnie innymi niż realne interesy szeregowca obywatela. Jeśli już to raczej na poziomie manipulacyjnym. Jak na "marsz warszawski" to przewozy były. Dziwi przy tym podanie na plakatach w pierwszej kolejności nie tego że jest to wyjazd naciskowy na KRRiTV i oczywiście w domyśle tego cholernego Tuska lecz że jest to wyjazd w obronie Kosćioła. Niby nic a jaka moc znaczenia. Wyjazd w obronie Kościoła. Co tam jakieś połączenia, co tam jakieś potrzeby w byle mieścinie. Czy ci ludzie tam na dole nie rozumieją że to wszystko nie jest ważne bo istotne jest dokopanie Tuskowi?
Tak na marginesie to wypada się zgodzić z dyskutantem który mówi o winie samych kolejarzy. Sztandary, mundury, fanfary i feta. Gdy tylko jest kasa to mozna przyknąć oko na niedostatek i potrzeby klientów. Jak w kolejowej aorcie przestał płynąć strumień kasy to wyszła cała mizeria. Związkowcy na barkady a niektórzy do władzy. Takie postępowanie nie mogło skutkować niczym innym. Posłowie wspierani opiniami kolejowego eksperta związkowego, to również nie mogło skutkować niczym innym.
Tak się to wszystko toczy a ludziska zamiast powiedzieć nieudacznikom wara piszą listy. Do kogo? Po co? NIkt przy zdrowych zmysłach chyba nie powie że zmierzamy ku załatwianiu wszystkiego przez Polityków? Chyba że ja o czymś nie wiem?

Przecież nie wszystkie pociągi muszą jechać do Cieszyna czy Zebrzydowic.
Stacja Chybie jest dużą stacją i spokojnie mozna zrobić pociągi Chybie-Czechowice-Chybie i w czym problem???

To sami kolejarze doprowadzili tę firmę do żałosnego upadku.
Żyli ostatnie dwie dekady zdemoralizowani i rozbestwieni wspomnieniami z monopolistycznej przeszłości - i do takich realiów chcieliby powrócić.
Od 20 lat palcem w nosie nie dłubnęli by dostosować się do nowych czasów.
Kolejowi związkowcy co rusz straszyli strajkiem i organizowali je w proteście przeciw jakimkolwiek próbom restrukturyzacji.
W tym samym czasie, kiedy stutysięczna załoga PKP trwała w bezruchu oczekując na mannę z nieba dworce zarastały brudem, kible śmierdziały coraz bardziej, a pasażerowie gremmialnie przesiadali się do swych aut i autobusów.
Teraz mleko sie rozlało, kolejarze zostali ze swymi dzielnymi związkowcami i zbankrutowaną firmą - i oczywiście jako pstkomunistyczna elita tego kraju od państwa oczekują, by znowu sypnął im ziarna w korytko.
A psińco, łobuzy... Dajemy sobie bez was doskonale radę, a nowe koleje zbudujemy nie z waszym udziałem - ale po waszym odejściu. Jak lud Mojżesza w drodze do Ziemi Obiecanej tak wy nie jesteście mentalnie zdolni do służenia pasażerom w nowych warunkach. Trwajcie w swym stuporze i krzyczcie o wiecej kasy jak zwykle - ja czekam z utęsknieniem, aż sczeźnie ostatni kolejorz rodem z PRL-u.
Z ponad miliarda złotych dotacji unijnych PKP nie wykorzystało niemal NIC!... Skandal, lenistwo, marnotrawstwo - kija i rozgonić na cztery wiatry te bandę.

Polskie koleje - FUJ!....

Zgadzam się tylko widzę że tu większość PO a oni nie jeżdżą pociągami tak wiec im to nie na rękę aby kolej wróciła. Tylko biznes się liczy a z busów czysty zysk bo nie trzeba do nich dokładać, kasa z akcyzy, podatek z benzyny i koncesji. PR w Olsztynie dokupują szynobusy a tu nikt i nic nie chce zrobić bo dominuje tu głupi mit że pociąg to przeżytek, przeciętny Cieszyniak ostatnio jechał 15lat temu pociągiem a po dziś opowiada że pociąg z Cieszyna do Bielska jedzie 2 godziny.NIGDY!!!,MAKSYMALNIE 1,17min.!!!. kiedy to PKS jechał przez Wapienicę 1,10.a pociąg miał 8km dalej. Trochę rozeznania a potem opinie.

Po co zwracać siędo "Szweda jak trzeba aby Polak " to załatwił.Nie w interesie szwedów jest załatwianie dla nas rozkłdu jazdy pociągów.

Drogi Panie (Pani) XY!
Kto ma walczyć, załatwiać i lobbować na rzecz regionu, jak nie politycy? Czy kogoś obchodzi los cieszyńskich kolei? Wygląda, że to tylko problem Pana Damiana i kilku zapaleńców ze Stowarzyszenia. Od wielu lat nikt palcem nie kiwnął, żeby coś zrobić dla komunikacji kolejowej, od posłów począwszy, a na pożal się boże radnych skończywszy . Elity jeżdżą służbowymi limuzynami i mają gdzieś transport publiczny!!!

Uważaj z tym pieszczeniem "Stowarzyszenia" z Cieszyna, bo następnego dnia mogą Cię zwyzywać od kretynów, idiotów, imbecyli i sami oni jedyni wiedzą, co jeszcze...
W Cieszynie nie zwraca się większej uwagi na kolej, bo ludzie, którzy o nią walczą, zachowują się często irracjonalnie. Można by użyć słowa "nieprofesjonalnie", ale patrząc na nich, to wyjątkowo łagodny wyraz. Gdyby nie używano języka rynsztokowego, gdyby nie prezentowano trudnego do pojęcia poziomu analfabetyzmu, to może byłby inny odbiór pewnych osób w cieszyńskim magistracie.

Widać, że Pan / Pani nie zrozumiał sensu mojej wypowiedzi. Nie dopieszczam Stowarzyszenia, ale zauważam, że nikt z osób mających władzę się tym problemem nie przejmuje. Co by zmienił fakt, że osoby działające w Stowarzyszeniu są gentelmenami w garniturach? Nie o to chodzi. To nie jest sprawa dla społeczników, ale dla naszych reprezentantów, którzy mają możliwości, a wręcz obowiązek walczyć o kasę na kolej. Póki co, nie zaprzątają sobie tym głowy. Niech problemem zajmie się jakiś bezrobotny społecznik i będzie git. A jakby co, to powiemy, że jest nieuk i analfabeta.

Głównym winowajca sa przewozy regionalne ktore z dnia na dzien pozbawiły doj. do szkół jak i pracy mieszkancow nie tylko Chybia ale innych miejscowosci,praktyki pr-u takie jak liczenie podroznych dopiero za st. Chybie w kier. Zebrzydowic,liczenie frekwencji w swieta, niedziele,oraz likwidacja kasy biletowej w Chybiu--polowa pasazerow jezdzila bez biletow!!!!!!,uwazam ze jedynm wyjsciem z tego marazmu to nowy przewoznik oraz rozklad jazdy ktory jest dla pasazerow a nie dla kolejarzy!!!!!!!.

Ludzie, dajcie spokój z mieszaniem do tego polityki i polityków. Właśnie dlatego że każdy chce załatwić swój polityczny interes wszystko się sypie. Takie rzeczy jak transport publiczny muszą być apolityczne i muszą służyć ludziom, a nie udowadnianiu swojej racji!

Jeszcze raz ja. W sprawie kolei w Cieszynie i okolicach interweniowaliśmy na sesji rady powiatu ,w Urzędzie miasta, Urzędzie Marszałkowskim i robiliśmy blokadę drogi tyle razy że nie jeden nie ma tylu włosów na głowie. Ale z powodu połowy Cieszyniaków którzy nie są obojętni tylko wręcz przeciwnikami kolei nie da się tu nic załatwić, pociągów już w Cieszynie nie będzie i dla tego ostatnio na pamiątkę pojechałem z Cieszyna pociągiem do Bielska Białej prze Zebrzydowice za 13zł ,wolałem dopłacić 3 zł drożej od busa ale podróżowałem z piwem w ręce bo tak nie trzepie i jest WC.To tyle w tej sprawie. BUS albo Przewóz wybór należy do mieszkańców.

Cieszyńskie Stowarzyszenie Miłośników Kolei wysłało do Marszałka pismo z listą z podpisami 1524 osób, z żądaniem o przywrócenie nie których połączeń, propozycją kursowania Kolei Śląskich przez sezon wakacyjny do Cieszyna jak i interwencją o remont linii Cieszyn-Bielsko Biała. Marszałek zlikwidował pociągi w naszym regionie nie pozostawiając nic w zamian, tłumacząc iż mamy alternatywę jaką są busy., busy które kursują w godzinach nie zadowalających pasażerów lub też które nie kursują na trasie Zebrzydowice- Czechowice Dziedzice bo nie ma takowej drogi. Jest to jedyny Marszałek w Polsce który zostawił swoich wybrańców na lodzie ponieważ np. na Dolnym Śląsku wdrożono inną kolej a potem zlikwidowano Przewozy Regionalne. Teraz Marszałek tłumaczy aby poczekać na nowy przetarg lub do 2013roku. Cieszyniak jest taki że jeżeli dziś nie pojedzie jemu pociąg to oduczy się na 10 lat korzystać z pociągów. Zasłanianie się nierentownymi kursami są nie uzasadnione ponieważ na takich trasach w Polsce kursują szynobusy które mają ilość miejsc siedzących około 80 a nie tak jak obecne jednostki elektryczne 180 miejsc siedzących. Na średnią ilość osób jeżdżących z i do samego Cieszyna to 50 osób. Tak więc dawno zrobiono by jak np. Kraków, Wrocław, czy Gdynia gdzie do Balic,Trzebnicy czy na Hel kursują szynobusy. Tu w Cieszynie rządzi w starostwie lobby busiarskie które oferuje nam przewóz tylko paręnastu osób jednorazowo, bo wózka inwalidzkiego, dziecięcego czy roweru nie zmieści do busa.

Tak wszscy plują na PIS.Dlaczego nikt nie zwraca się o pomoć do posłów z PO. SLD- bo ini nic nie robią dla powiatu. W poprzedniej kadencji np sprawę OLZY, kto załatwiał- oczywiśc ie poseł SZWED, a przxypadków można mnożyć. Gdzie był w tym czasie poseł Kopeć, gdzie obecni posłowie z tych formac ji.

Ludzie! Redaktorowie! Dziennikarze! Jak już coś piszecie, to piszcie poprawnie. Powinniście już być obyci w tematach kolejowych, jeśli się za nie zabieracie. Nie ma czegoś takiego jak "PKP Przewozy Regionalne". Taka spółka działała do 2009 roku. Teraz jest to organ podległy samorządom, nie jest już częścią PKP. Obecnie są to "Przewozy Regionalne", które jak mam nadzieję, padną w niedługim czasie. Poziom ignorancji wobec pasażera jest przerażający. Rozkomunikowania pociągów, brak zabezpieczenia taboru przed wandalami, straszenie marszałka Matusiewicza żałosnymi związkami zawodowymi, wymuszenia (chodzi o miliony złotych), nieustanna zmiana na stołkach kierowniczych, brak współpracy z PKP PLK (Polskimi Liniami Kolejowymi) w sprawie zgłaszania usterek w infrastrukturze, - to są Przewozy Regionalne, które nie mają już dla wielu racji bytu na Śląsku. Do widzenia.

Połączenie na tej trasie to dla wielu młodych ludzi jedyna szansa na zdobycie wykształcenia, które da im szansę na zdobycie kwalifikacji koniecznych w dorosłym życiu...
i ucieczki z polskiej prowincji, bo jak żyć w miejscu, gdzie rozwój transportu publicznego cofa się do czasów sprzed budowy kolei.

Jak ktoś ma kłopoty z koleją to powinien się zgłosić z prośbą o pomoc do pana Szczepanka!!! Równo rok temu (proszę sprawdzić artykuły w archiwum...) obiecywał razem ze swoim Stowarzyszeniem , że pomoże Cieszynowi skutecznie w sprawie utrzymania połączeń z Bielskiem , mówił że potrafi to załatwić ! No i co ? Wyszła jak zawsze u Szczepanka - kicha!!! Gdzie pan jest panie Szczepanek?

Drogi czytelniku portalu Gazeta Codzienna:

W odpowiedzi na twoje ataki na moją osobę odpowiadam zgodnie z prawdą, że rok temu nie obiecywałem usprawnienia połączeń z Bielskiem - Białą, bo te zostały zawieszone 9 stycznia 2009 roku, mamy kwiecień 2012 !!!

Po drugie włączałem się w dogodne układanie rozkładu jazdy na linii Cieszyn - Czechowice Dz i jej usprawnianie.

Po trzecie nie sprowokujesz mnie do kłótni, bo ja z zasady staram się być dyplomatyczny i prowadzić stanowcze i konstruktywne rozmowy.

Pozdrawiam, serdecznie P.Szczepanek ;-)

On to załatwił ale odeszły jemu siły bo jak słyszy komentarze Cieszyniaków że się wymądrza, po co pociąg, przecież Głos Ziemi Cieszyńskiej pisał że tu już pociągi nie jeżdżą to idziemy na busiki, że bus tak fajnie zapierala 1godz.40m bo pociąg aż 2 godziny tylko że 30km dłuższa trasą.Że Cieszyniak ma pociągi z Zebrzydowic czy Czechowic do Warszawy tylko trzeba się raz przesiąść ale Cieszyniak nie wie gdzie są takie miejscowości i ma wielki problem z przesiadką to już na to nic nie poradzi.. Większość Polaków jest tak bystrych że potrafi dla komfortu i ceny 3 razy się przesiąść a Cieszyniak aaaa, eeee, za dużo skomplikowane. tojest tak jak jest. A ty co zrobiłeś aby poprawić sytuację?. I tu zwracam uwagę do kolegi że wszyscy psioczą na PIS a co PO robi? bo jakoś PIS chodziarz się stara a nie tylko obiecuje jak PO.

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama