, czwartek 25 kwietnia 2024
Kino na Granicy – wywiad z Karoliną Kazułą, dyrektor ds. marketingu i promocji
Lada moment rusza wyjątkowe wydarzenie kulturalne - Kino na Granicy.  fot: mat.pras.



Dodaj do Facebook

Kino na Granicy – wywiad z Karoliną Kazułą, dyrektor ds. marketingu i promocji

mat.pras.
Lada moment rusza wyjątkowe wydarzenie kulturalne - Kino na Granicy. To jedna z najbardziej rozpoznawalnych i renomowanych imprez filmowych o długiej tradycji. Po raz 19. zjednoczy wielbicieli kina niszowego i ambitnego w Cieszynie i Czeskim Cieszynie – wyjątkowym miejscu styku dwóch kultur. Wszyscy miłośnicy kina koniecznie powinni tam zawitać.

Czym tak naprawdę jest Kino na Granicy i co odróżnia go od innych festiwali filmowych?

Kino na Granicy to spotkania – twórców z widzami i miłośników kina zza sąsiedniej granicy, bo właśnie o takie symboliczne przekraczanie granic nam chodzi. Tę imprezę wyróżnia oryginalny i autorski program oraz klimat – zupełnie niewymuszony i bez czerwonych dywanów. Ta atmosfera przyciąga co roku nowych fanów, ale dla wielu, którzy odwiedzają nas co roku, jest już miejscem kultowym.

W tym roku już 19 raz wielbiciele kina spotykają się w Cieszynie i w czeskim Cieszynie na dorocznym święcie kina. Czym ta edycja różni się od pozostałych?

W tym roku będzie to kino mocne, stylowe i jak na Kino na Granicy przystało będziemy… przekraczać granice. W cyklu „Emigranci, imigranci” chcemy pokazać, że filmowo temat nie jest wcale nowy. Pokażemy życie Polaków, Czechów i Słowaków na obczyźnie, ale także spojrzenie z perspektywy osób przyjeżdżających do naszych krajów. Prześledzimy również losy niepokornych bohaterów filmowych w cyklu „Buntownicy i chuligani”, a po zeszłorocznym cyklu poświęconemu łódzkiej filmówce, pokażemy kultowe dzieła FAMU. Nie zabraknie też lżejszych tematów, takich jak w "Fashionerzy i fashionistki", bo w końcu wątek modowy w kinie to często przełomowe i kultowe kreacje. W tym roku pokażemy wyjątkowo dużo nowych polskich fabuł i dokumentów. Krótko mówiąc - będzie co oglądać.

Co rok notujecie dużą frekwencję. Jakich ilości widzów spodziewacie się podczas 19. edycji?

W zeszłym roku odwiedziło nas ok. 1,5 tysiąca widzów. Mamy nadzieję, że uda nam się pobić ten wynik. Natomiast już dzisiaj możemy powiedzieć, że do Cieszyna przyjedzie rekordowa liczba twórców. Tylko z Polski swój udział zapowiedziało ponad 70 gości, którzy spotkają się z widzami Kina na Granicy przy okazji pokazów swoich filmów.

Czy planujecie jakieś specjalne niespodzianki? Wyjątkowych gości?

Będziemy mieli samych wyjątkowych gości. To prawdziwe gwiazdy, takie jak Agnieszka Holland, Karel Roden, Karolina Gruszka, Allan Starski czy Milan Lasica. Jeśli chodzi o program to szykujemy jeszcze kilka niespodzianek, ale na razie nie zdradzamy. Wszystko stanie się jasne, gdy opublikujemy szczegółowy program… już lada moment.

No właśnie, duże wydarzenie, wielu specjalnych gości i mnóstwo rzeczy do zorganizowania. Ile czasu zajmują Wam przygotowania do KnG?

Przygotowania do Kina na Granicy trwają w zasadzie przez cały rok. Kiedy dla widzów kończy się jedna edycja, dla nas już zaczyna się praca nad kolejną. W tym roku przedsprzedaż wystartowała już w styczniu. Wysłaliśmy wtedy pierwsze SMS-y, newslettery i zaczęliśmy bardziej intensywną komunikację na stronie i Facebooku Kina na Granicy. Ale żeby rozpocząć komunikację z widzami, już w grudniu sporo rzeczy musieliśmy mieć potwierdzone.

A jak w całym procesie organizacji imprezy sprawdzają się SMS-y?

To doskonałe narzędzie komunikacji. W czasach, gdy niemal nie rozstajemy się z naszymi smarfonami, SMS pozwala praktycznie natychmiast dotrzeć z informacją do fanów. Kolejny rok korzystamy z SMS-ów zarówno przed, jak i trakcie trwania Kina na Granicy. Informujemy w ten sposób o promocjach, przedsprzedaży, ważnych terminach. Dzięki nim w szybki i bezpośredni sposób docieramy z najważniejszymi informacjami do osób zainteresowanych naszym wydarzeniem.

Dlaczego akurat ten kanał komunikacji (przez SMS) został wybrany?

Kino na Granicy odwiedzają przede wszystkim młodzi ludzie. Dzięki SMS-om, możemy błyskawicznie i przystępny sposób przekazać im najważniejsze informacje dotyczące przeglądu. To narzędzie fajnie ponadto współgra z Facebookiem i innymi mediami, ale przede wszystkim umożliwia bezpośrednie dotarcie do naszych fanów.

Komentarze: (1)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

Gdy będziecie przechodzić na seanse z Polski do Czech oraz odwrotnie :) zapraszamy na Legendarne Burgery z 100% wołowinki!!!
Sprawdźcie nasz funpage: https://www.facebook.com/IFFights i wbijajcie na nasze pyszności! :) Pozdrawiają "BRACIA TEAM"

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama