, czwartek 25 kwietnia 2024
Ustroń bez planu zagospodarowania przestrzennego miasta
Obecnie, z uwagi na brak planu, obowiązywać będą inne przepisy opiniujące podziały geodezyjne. fot: AK



Dodaj do Facebook

Ustroń bez planu zagospodarowania przestrzennego miasta

AGNIESZKA KACZMARCZYK
Sąd Administracyjny w Warszawie odrzucił skargę Ustronia. Uchwalony w 2005 roku plan zagospodarowania przestrzennego miasta jest nieważny.

Wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego z dnia 16 marca oraz wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 17 października, została stwierdzona nieważność uchwały Rady Miasta Ustroń z dnia 7 kwietnia 2005 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta.

Podczas sesji Rady Miasta burmistrz Ustronia Ireneusz Szarzec poinformował, że Sąd Administracyjny odrzucił skargę, tym samym doszło do sytuacji, w której plan zagospodarowania przestrzennego z 2005 roku przestał obowiązywać. - Po 7-letniej, nierównej walce, zostaliśmy pokonani. Na dzisiaj sytuacja jest o tyle trudna, że wszystkie postępowania o podziałach nieruchomości, czy pozwolenia na budowę, które były prowadzone na podstawie wpisów i wyrysów z planu, a nie zakończyły się prawomocną decyzją, z mocy prawa, stają się nieważne - przyznaje Ireneusz Szarzec.

Problem dotyczy również wszelkich zaświadczeń o przeznaczeniu nieruchomości, zgodności zamierzonej zmiany sposobu użytkowania obiektów budowlanych, zaświadczeń o zgodności lokalizacji magazynu

Obecnie, z uwagi na brak planu, obowiązywać będą inne przepisy opiniujące podziały geodezyjne.

- Podobnie jest w wielu gminach sąsiednich, tam gdzie nie ma planu dla całego miasta. Podziały nieruchomości i pozwolenia na budowę będą się opierały w oparciu o decyzje lokalizacyjne i inne przepisy. Dla samego urzędu to trudniejsze i będzie wymagać innych procedur. Dla inwestorów również, ponieważ będą musieli pozyskiwać indywidualne decyzje o warunkach zabudowy. W tej chwili zajmujemy się sprawami zaszłymi. Nie będziemy proponowali Radzie podejmowania uchwał w sprawie całościowego planu zagospodarowania miasta. Po wszystkich doświadczeniach już wiemy, że w obecnym systemie prawnym i przy tym stanie inwestycji i rozwoju naszego miasta, całościowy plan jest niewykonalny - przyznaje burmistrz i zaznacza, że w najbliższym czasie obligatoryjnie trzeba stworzyć plan zagospodarowania strefy A miasta Ustronia.

Komentarze: (13)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

Oczywiście celowa robota. Dziwne jest jednak to, że nie mogą się budować prawdziwi Ustroniacy. Rozpoczynają się jednak pospieszne wystąpienia o wydanie warunków zabudowy przez rożnych pseudo deweloperów, którzy właśnie tam, gdzie rdzennym Ustroniakom przez pokolenia odmawiano budowy domów dla członków ich rodzin będą budowali domy i mieszkania na sprzedaż.
I to właśnie w strefie Sanatoryjnej. Jestem Ustronianką z wyboru i zamiłowania ale serce boli patrząc na tę samowole.

Oczywiście celowa robota. Dziwne jest jednak to, że nie mogą się budować prawdziwi Ustroniacy. Rozpoczynają się jednak pospieszne wystąpienia o wydanie warunków zabudowy przez rożnych pseudo deweloperów, którzy właśnie tam, gdzie rdzennym Ustroniakom przez pokolenia odmawiano budowy domów dla członków ich rodzin będą budowali domy i mieszkania na sprzedaż.
I to właśnie w strefie Sanatoryjnej. Jestem Ustronianką z wyboru i zamiłowania ale serce boli patrząc na tę samowole.

Winę ponosi burmistrz i nieudolny wydział inwestycji. A swoją drogą to nie zdziwiłoby mnie gdyby to Pan Mężyk lokalny krezus maczał paluchy w unieważnieniu tego planu gdyż kupił hektary bagien i łąk przy ul. Cieszyńskiej a teraz tam ponoć jakieś hale będzie budował. Z planem zagospodarowania byłoby to niemożliwe

Na łąkach przy ul. Cieszyńskiej powstanie stacja bazowa telefonii komórkowej sieci z 6-cioma antenami telefonii komórkowej, buduje POLKOMTEL Sp. z o.o. Negatywny wplyw na tereny mieszkaniowew rejonie ulicy Cieszyńskie akceptuje UM w Ustroniu.
(na Zawodziu zabronione ale stalych mieszkancow mozna zatruwac falami elektromagnetycznymi!) Tak dziala rada miejska i burmistrz Ustronia! Celowo zlikwidowamo MIEJSCOWY PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO.

(archiwum województwa śląskiego) Plan zagospodarowania przestrzennego województwa śląskiego
http://www.slaskie.pl/przest_plan/pzpws.pdf
www.slaskie.pl/przest_plan/pzpws.pdf‎

Marszałek Województwa Śląskiego
PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO

DIAGNOZA STANU
(str.) 45

3.3. OBSZARY OCHRONY UZDROWISK

W 1967 roku za uzdrowiska uznane zostały 3 miejscowości na terenie województwa śląskiego: Goczałkowice Zdrój, Ustroń i Jastrzębie Zdrój. Jednak ustanowione statuty określające warunki niezbędne dla prowadzenia i rozwijania lecznictwa uzdrowiskowego posiadają tylko: Goczałkowice Zdrój oraz Ustroń.
Jastrzębie Zdrój z uwagi na degradację środowiska nie spełnia wymogów uzdrowiska oraz wymaga podjęcia działań prawnych dla wyrejestrowania z wykazu miejscowości uznawanych za uzdrowiska. [(Przypisek Anonim: Ustroń uwagi na celową degradację środowiska nie będzie spełniał wymogów uzdrowiska, Celowo zlikwidowamo MIEJSCOWY PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO. )]
O walorach leczniczych decydują nie tylko substancje lecznicze, ale również i warunki przyrodniczo-klimatyczne, czyste powietrze, wody, szata roślinna, mikroklimat i walory krajobrazowe. Środowisko przyrodnicze uzdrowisk wymaga szczególnej ochrony przed degradacją i respektowania prawnie wyznaczonych obszarów ochrony uzdrowiskowej
(strefy A, B, C) (mapa nr 18)

(Rordz.) II. USTALENIA PLANU UT6

3. CELE i KIERUNKI POLITYKI PRZESTRZENNEJ WOJEWÓDZTWA

3.3. UTTU
OCHRONA ZASOBÓW ŚRODOWISKA, WZMOCNIENIE SYSTEMU OBSZARÓW CHRONIONYCH I WIELOFUNKCYJNY ROZWÓJ TERENÓW OTWARTYCH UT 76
1. Ochrona zasobów srodowiska.
1.3 Ochrona zasobów wód. UT 76

3. CELE i KIERUNKI POLITYKI PRZESTRZENNEJ WOJEWÓDZTWA

3.3. UTTU
OCHRONA ZASOBÓW ŚRODOWISKA, WZMOCNIENIE SYSTEMU OBSZARÓW CHRONIONYCH I WIELOFUNKCYJNY ROZWÓJ TERENÓW OTWARTYCH UT 76
1. Ochrona zasobów srodowiska.
1.3 Ochrona zasobów wód. UT 76

Taka jeat moralność Burmistrza Miasta Ustroń, wydziału śrudowiska i rolnictwa oraz większości urzędników z urzędu miejskiego w Ustroniu.
Jak się to odnosi do wprowadzonego przez burmistrza 20 maja 2013 r. Kodeksu Etycznego pracowników Urzędu Miasta Ustroń?

Ustroń dnia, 23 kwietnia 2013 r.
SR.6220.00010.2013

ZAWIADOMIENIE

Zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227,
z późn. zm.) w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2013 r poz. 267).

zawiadamiam

że na wniosek z dnia 21 lutego 2013 r. DIGICOS-ERPOL Sp. z o. o. reprezentującego Polkomtel Sp z o.o. ul. Postępu 3 Warszawa zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie stacji bazowej POLKOMTEL Sp. z o.o. BT_20623_ Ustroń obejmującego tereny mieszkaniowe (komentarz ustroniaka: nie o tereny mieszkaniowe chodzi ale o "Łąki Moneta") w rejonie ulicy Cieszyńskiej w Ustroniu. Przedsięwzięcie realizowane będzie na pgr nr: 876/4.
Jednocześnie zawiadamiam, że Burmistrz Miasta Ustroń wystąpi o wydanie opinii w sprawie obowiązku sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko dla ww. przedsięwzięcia i określenie jego zakresu do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego
w Cieszynie.
Informuję, że strony przedmiotowego postępowania mają możliwość zapoznania się
z wnioskiem, załączonymi materiałami oraz możliwości wniesienia ewentualnych uwag i wniosków w Wydziale Środowiska Urzędu Miasta w Ustroniu pok. 25,
w godzinach urzędowania w terminie 14 dni od dnia ukazania się niniejszego ogłoszenia w BIP oraz na tablicach ogłoszeń.
Powyższe uprawnienie nie jest obowiązkiem strony
----------------------------
wniosek z dnia 21 lutego 2013 r. DIGICOS-ERPOL Sp. z o. o. reprezentującego Polkomtel Sp z o.o. ul. Postępu 3 Warszawa jest niezgodny ze: Statutem Uzdrowiska Ustroń, ustawą ochrony uzdrowiskowej, oraz z:
Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Ustroń
§ 7. Zasady ochrony środowiska naturalnego.
dział 7.2.5. Proponowane formy ochrony przyrody.
punkt 1. Planowany użytek ekologiczny „Łąki Moneta” (między ul. Cieszyńska a ul. Stawową)
– kompleks antropogenicznych zbiorowisk wilgotnych łąk

Ma racje Ustroniok
Oto fragment miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Ustronia,
Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Ustroń
studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
7. Zasady ochrony środowiska naturalnego.
7.2.5. Proponowane formy ochrony przyrody.
1. Planowany użytek ekologiczny „Łąki Moneta” (między ul. Cieszyńska a ul. Stawową) – kompleks antropogenicznych zbiorowisk wilgotnych łąk kośnych ze związku Calthion (m.in. Cirsietum rivilaris), o dużych walorach estetycznych, związanych z bogactwem barw występujących tu roślin, przy zmieniających się aspektach w trakcie sezonu wegetacyjnego. Teren ten to swego rodzaju śródmiejska wyspa ekologiczna, zlokalizowana w lokalnym zagłębieniu terenu, która poza walorami przyrodniczymi (m.in. występowanie gatunków chronionych) i krajobrazowymi, stanowi najbliższą bazę spacerowo dla mieszkańców największych ustrońskich osiedli – Os. Cieszyńskiego i Os. Centrum. Istotnym aspektem przemawiającym za dotychczasowym, ekstensywnym sposobem użytkowania tego terenu jest jego położenie w strefie wysiękowej i strefie zagrożeń powodziowych
-------------------
P.S.
Ciekaw jestem wyjaśnień od władz Ustronia, co się dzieje między ul. Cieszyńska a ul. Stawową czy rzeczywiście burmistrz i rada miejska Ustronia, celowo doprowadziły do unieważnienia m.p.z.p. aby wprowadzić nowe inwestycje na obszarach chronionych ustawą uzdrowiskową, dlaczego sprzeniewierzyli się własnemu miejscowemu planowi zagospodarowania przestrzennego, przepisom o ochronie środowiska naturalnego? Proszę o komentarz i wyjaśnienie tej sprawy burmistrza lub radę miejską, wydział budownictwa, na oficjalnej internetowej stronie Ustronia lub Gazecie Ustrońskiej.

O jakiej „nierównej walce“ mówi burmistrz ? Czyżby kwestionował wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego? A może lepiej przyznać się do swojej nieudolności, w końcu to burmistrz i radni pozbawili Ustroń miejscowego planu zagospodarowania i przywileje wynikające ze statusu uzdrowiska, czyli możliwościami pozyskiwania środków unijnych na infrastrukturę uzdrowiskową, ... itd.
Winni powinni ponieść konsekwencje.

W roku 1967 miasto otrzymało status uzdrowiska.

Statusu uzdrowiska zabrania jakiejkolwiek gospodarki odpadami. Zgodnie bowiem z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym, status uzdrowiska lub status ochrony uzdrowiskowej sporządza i uchwala miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

Wyrok WSA w Gliwicach, Wojewódzki Sąd Administracyjny dnia 16.03.2012r., sygn. II SA/Gl 232/12 stwierdził nieważność uchwały Rady Miasta Ustroń z dnia 7 kwietnia 2005r. nr XXXI/269/2005 w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Ustroń.

Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie 17.10.2012r. odrzucił skargę Ustronia. sygn. II OSK 1752/12, została stwierdzona nieważność uchwały Rady Miasta Ustroń z dnia 7 kwietnia 2005r. nr XXXI/269/2005 w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Ustroń

Ogłoszenie Burmistrza Miasta Ustroń z dnia 06. 11. 2012 r. o stwierdzeniu nieważności uchwały Rady Miasta Ustroń z dnia 7 kwietnia 2005r. nr XXXI/269/2005

Miasto Ustroń posiadał status uzdrowiska od roku 1967, konsekwencje 17.10.2012r., na podstawie statusu uzdrowiska, będą miały dla Miasta katastrofalne skutki. Zgodnie bowiem z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz gminach uzdrowiskowych (Dz.U. Nr 167, poz. 1399 ze zm.) gmina, która uzyskała status uzdrowiska lub status ochrony uzdrowiskowej sporządza i uchwala miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego na zasadach określonych w odrębnych przepisach, a wiec utracono konstytucyjną ochronę uzdrowiska oraz prawną możliwość ochrony swoich walorów uzdrowiskowych i środowiskowych, oznacza to zwrot pobranych bezprawnie środków od 2005 r:

1) Zwrot podatków i opłat od obiektów uzdrowiskowych, uzyskiwanie tzw. dotacji uzdrowiskowej równej wpływom uzyskiwanym z opłaty uzdrowiskowej oraz uprzywilejowanie związane z gwarancją kontraktowania usług uzdrowiskowych.
2) Zwrot pozyskiwanych specjalnych środków unijnych na infrastrukturę uzdrowiskową i ekologiczną, a także uprzywilejowanie obszarów uzdrowiskowych w kryteriach związanych z pozyskiwaniem środków unijnych na niektóre inwestycje z zakresu ochrony środowiska naturalnego, rozwiązań komunikacyjnych, kultury.
3) Zwrot pozyskanych specjalnych środków z Unii Europejskiej na rewitalizację uzdrowiska.
4) Zwrot datacji z budżetu państwa w wysokości równej wpływom z tytułu opłaty uzdrowiskowej pobieranej w uzdrowisku w roku poprzedzającym dany rok bazowy
podatków i opłat od obiektów uzdrowiskowych
5) Zwrot bezpośrednich dochodów w postaci podatków i opłat od obiektów uzdrowiskowych.
6) Złomowisko o dziennej masie przerobowej 4 ton spowoduje zatrucie wód gruntowych w konsekwencji utratę właściwości leczniczych wód znajdujących się na jego obszarze naturalnych surowców i klimatu leczniczego.

Pozbywając się restrykcji związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej i inwestycjami dopuszczalnymi na obszarze objętym statusem uzdrowiska, Rada Miejska i burmistrz byłego Uzdrowiska Ustroń, zakupił obciążoną kredytem ok. 1900 000 zł + koszt działki, nadal, już jako właściciel, złożył wniosek na uruchomienie punktu skupu złomu metali żelaznych i metali kolorowych na terenie miasta Ustroń działka 2043/68 nie licząc się z konsekwencjami, mają wreszcie „wolną rękę” aby na osiedlu Poniwiec uruchomić złomowisko o dziennej masie przerobowej 4 ton, pomimo protestów mieszkańców, pomimo 3-krotnego uchylenia zgody przez Samorządowe Kolegium Odwoławczego w Bielsku-Białej na tę inwestycję na działce przy ul. Akacjowej 20 w naszym bezpośrednim sąsiedztwie.

Burmistrz Uzdrowiska Ustroń i Rada Miejska ani razu nie poparła protestów mieszkańców osiedla Poniwiec, (trwających już ponad 3 lata) - przeciwnie, wszystkie nasze wskazania na niezgodności przepisami ustawami, (kilkadziesiąt) były wykorzystywane aby przy pomocy „kruczków prawnych” przeinaczeń, przemilczeń, ominąć przepisy, i ponownie uruchomić złomowisko, czyli poświęcono wiele energii i czasu żeby zrobić śmietnik z Poniwca.

Przekręt czy wtopa - ktoś powinien za ten bałagan odpowiadać...

Jednak dla wielu ustroniaków teraz dopiero otwierają się możliwości inwestowania na swoich działkach.
I bardzo dobrze.

W Ustroniu wiedzą, który urzędnik powinien za to beknąć... Gdyż była to jego ewidentna pomyłka, a może celowe działanie?

raczej celowe działanie.

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama