Ustroń bez planu zagospodarowania przestrzennego miastaWyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego z dnia 16 marca oraz wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 17 października, została stwierdzona nieważność uchwały Rady Miasta Ustroń z dnia 7 kwietnia 2005 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta. Podczas sesji Rady Miasta burmistrz Ustronia Ireneusz Szarzec poinformował, że Sąd Administracyjny odrzucił skargę, tym samym doszło do sytuacji, w której plan zagospodarowania przestrzennego z 2005 roku przestał obowiązywać. - Po 7-letniej, nierównej walce, zostaliśmy pokonani. Na dzisiaj sytuacja jest o tyle trudna, że wszystkie postępowania o podziałach nieruchomości, czy pozwolenia na budowę, które były prowadzone na podstawie wpisów i wyrysów z planu, a nie zakończyły się prawomocną decyzją, z mocy prawa, stają się nieważne - przyznaje Ireneusz Szarzec. Problem dotyczy również wszelkich zaświadczeń o przeznaczeniu nieruchomości, zgodności zamierzonej zmiany sposobu użytkowania obiektów budowlanych, zaświadczeń o zgodności lokalizacji magazynu Obecnie, z uwagi na brak planu, obowiązywać będą inne przepisy opiniujące podziały geodezyjne. - Podobnie jest w wielu gminach sąsiednich, tam gdzie nie ma planu dla całego miasta. Podziały nieruchomości i pozwolenia na budowę będą się opierały w oparciu o decyzje lokalizacyjne i inne przepisy. Dla samego urzędu to trudniejsze i będzie wymagać innych procedur. Dla inwestorów również, ponieważ będą musieli pozyskiwać indywidualne decyzje o warunkach zabudowy. W tej chwili zajmujemy się sprawami zaszłymi. Nie będziemy proponowali Radzie podejmowania uchwał w sprawie całościowego planu zagospodarowania miasta. Po wszystkich doświadczeniach już wiemy, że w obecnym systemie prawnym i przy tym stanie inwestycji i rozwoju naszego miasta, całościowy plan jest niewykonalny - przyznaje burmistrz i zaznacza, że w najbliższym czasie obligatoryjnie trzeba stworzyć plan zagospodarowania strefy A miasta Ustronia.
|
reklama
|
Oczywiście celowa robota. Dziwne jest jednak to, że nie mogą się budować prawdziwi Ustroniacy. Rozpoczynają się jednak pospieszne wystąpienia o wydanie warunków zabudowy przez rożnych pseudo deweloperów, którzy właśnie tam, gdzie rdzennym Ustroniakom przez pokolenia odmawiano budowy domów dla członków ich rodzin będą budowali domy i mieszkania na sprzedaż.
I to właśnie w strefie Sanatoryjnej. Jestem Ustronianką z wyboru i zamiłowania ale serce boli patrząc na tę samowole.
Oczywiście celowa robota. Dziwne jest jednak to, że nie mogą się budować prawdziwi Ustroniacy. Rozpoczynają się jednak pospieszne wystąpienia o wydanie warunków zabudowy przez rożnych pseudo deweloperów, którzy właśnie tam, gdzie rdzennym Ustroniakom przez pokolenia odmawiano budowy domów dla członków ich rodzin będą budowali domy i mieszkania na sprzedaż.
I to właśnie w strefie Sanatoryjnej. Jestem Ustronianką z wyboru i zamiłowania ale serce boli patrząc na tę samowole.
Winę ponosi burmistrz i nieudolny wydział inwestycji. A swoją drogą to nie zdziwiłoby mnie gdyby to Pan Mężyk lokalny krezus maczał paluchy w unieważnieniu tego planu gdyż kupił hektary bagien i łąk przy ul. Cieszyńskiej a teraz tam ponoć jakieś hale będzie budował. Z planem zagospodarowania byłoby to niemożliwe
Na łąkach przy ul. Cieszyńskiej powstanie stacja bazowa telefonii komórkowej sieci z 6-cioma antenami telefonii komórkowej, buduje POLKOMTEL Sp. z o.o. Negatywny wplyw na tereny mieszkaniowew rejonie ulicy Cieszyńskie akceptuje UM w Ustroniu.
(na Zawodziu zabronione ale stalych mieszkancow mozna zatruwac falami elektromagnetycznymi!) Tak dziala rada miejska i burmistrz Ustronia! Celowo zlikwidowamo MIEJSCOWY PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO.
(archiwum województwa śląskiego) Plan zagospodarowania przestrzennego województwa śląskiego
http://www.slaskie.pl/przest_plan/pzpws.pdf
www.slaskie.pl/przest_plan/pzpws.pdf
Marszałek Województwa Śląskiego
PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
DIAGNOZA STANU
(str.) 45
3.3. OBSZARY OCHRONY UZDROWISK
W 1967 roku za uzdrowiska uznane zostały 3 miejscowości na terenie województwa śląskiego: Goczałkowice Zdrój, Ustroń i Jastrzębie Zdrój. Jednak ustanowione statuty określające warunki niezbędne dla prowadzenia i rozwijania lecznictwa uzdrowiskowego posiadają tylko: Goczałkowice Zdrój oraz Ustroń.
Jastrzębie Zdrój z uwagi na degradację środowiska nie spełnia wymogów uzdrowiska oraz wymaga podjęcia działań prawnych dla wyrejestrowania z wykazu miejscowości uznawanych za uzdrowiska. [(Przypisek Anonim: Ustroń uwagi na celową degradację środowiska nie będzie spełniał wymogów uzdrowiska, Celowo zlikwidowamo MIEJSCOWY PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO. )]
O walorach leczniczych decydują nie tylko substancje lecznicze, ale również i warunki przyrodniczo-klimatyczne, czyste powietrze, wody, szata roślinna, mikroklimat i walory krajobrazowe. Środowisko przyrodnicze uzdrowisk wymaga szczególnej ochrony przed degradacją i respektowania prawnie wyznaczonych obszarów ochrony uzdrowiskowej
(strefy A, B, C) (mapa nr 18)
(Rordz.) II. USTALENIA PLANU UT6
3. CELE i KIERUNKI POLITYKI PRZESTRZENNEJ WOJEWÓDZTWA
3.3. UTTU
OCHRONA ZASOBÓW ŚRODOWISKA, WZMOCNIENIE SYSTEMU OBSZARÓW CHRONIONYCH I WIELOFUNKCYJNY ROZWÓJ TERENÓW OTWARTYCH UT 76
1. Ochrona zasobów srodowiska.
1.3 Ochrona zasobów wód. UT 76
3. CELE i KIERUNKI POLITYKI PRZESTRZENNEJ WOJEWÓDZTWA
3.3. UTTU
OCHRONA ZASOBÓW ŚRODOWISKA, WZMOCNIENIE SYSTEMU OBSZARÓW CHRONIONYCH I WIELOFUNKCYJNY ROZWÓJ TERENÓW OTWARTYCH UT 76
1. Ochrona zasobów srodowiska.
1.3 Ochrona zasobów wód. UT 76
Taka jeat moralność Burmistrza Miasta Ustroń, wydziału śrudowiska i rolnictwa oraz większości urzędników z urzędu miejskiego w Ustroniu.
Jak się to odnosi do wprowadzonego przez burmistrza 20 maja 2013 r. Kodeksu Etycznego pracowników Urzędu Miasta Ustroń?
Ustroń dnia, 23 kwietnia 2013 r.
SR.6220.00010.2013
ZAWIADOMIENIE
Zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227,
z późn. zm.) w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2013 r poz. 267).
zawiadamiam
że na wniosek z dnia 21 lutego 2013 r. DIGICOS-ERPOL Sp. z o. o. reprezentującego Polkomtel Sp z o.o. ul. Postępu 3 Warszawa zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie stacji bazowej POLKOMTEL Sp. z o.o. BT_20623_ Ustroń obejmującego tereny mieszkaniowe (komentarz ustroniaka: nie o tereny mieszkaniowe chodzi ale o "Łąki Moneta") w rejonie ulicy Cieszyńskiej w Ustroniu. Przedsięwzięcie realizowane będzie na pgr nr: 876/4.
Jednocześnie zawiadamiam, że Burmistrz Miasta Ustroń wystąpi o wydanie opinii w sprawie obowiązku sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko dla ww. przedsięwzięcia i określenie jego zakresu do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego
w Cieszynie.
Informuję, że strony przedmiotowego postępowania mają możliwość zapoznania się
z wnioskiem, załączonymi materiałami oraz możliwości wniesienia ewentualnych uwag i wniosków w Wydziale Środowiska Urzędu Miasta w Ustroniu pok. 25,
w godzinach urzędowania w terminie 14 dni od dnia ukazania się niniejszego ogłoszenia w BIP oraz na tablicach ogłoszeń.
Powyższe uprawnienie nie jest obowiązkiem strony
----------------------------
wniosek z dnia 21 lutego 2013 r. DIGICOS-ERPOL Sp. z o. o. reprezentującego Polkomtel Sp z o.o. ul. Postępu 3 Warszawa jest niezgodny ze: Statutem Uzdrowiska Ustroń, ustawą ochrony uzdrowiskowej, oraz z:
Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Ustroń
§ 7. Zasady ochrony środowiska naturalnego.
dział 7.2.5. Proponowane formy ochrony przyrody.
punkt 1. Planowany użytek ekologiczny „Łąki Moneta” (między ul. Cieszyńska a ul. Stawową)
– kompleks antropogenicznych zbiorowisk wilgotnych łąk
Ma racje Ustroniok
Oto fragment miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Ustronia,
Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Ustroń
studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
7. Zasady ochrony środowiska naturalnego.
7.2.5. Proponowane formy ochrony przyrody.
1. Planowany użytek ekologiczny „Łąki Moneta” (między ul. Cieszyńska a ul. Stawową) – kompleks antropogenicznych zbiorowisk wilgotnych łąk kośnych ze związku Calthion (m.in. Cirsietum rivilaris), o dużych walorach estetycznych, związanych z bogactwem barw występujących tu roślin, przy zmieniających się aspektach w trakcie sezonu wegetacyjnego. Teren ten to swego rodzaju śródmiejska wyspa ekologiczna, zlokalizowana w lokalnym zagłębieniu terenu, która poza walorami przyrodniczymi (m.in. występowanie gatunków chronionych) i krajobrazowymi, stanowi najbliższą bazę spacerowo dla mieszkańców największych ustrońskich osiedli – Os. Cieszyńskiego i Os. Centrum. Istotnym aspektem przemawiającym za dotychczasowym, ekstensywnym sposobem użytkowania tego terenu jest jego położenie w strefie wysiękowej i strefie zagrożeń powodziowych
-------------------
P.S.
Ciekaw jestem wyjaśnień od władz Ustronia, co się dzieje między ul. Cieszyńska a ul. Stawową czy rzeczywiście burmistrz i rada miejska Ustronia, celowo doprowadziły do unieważnienia m.p.z.p. aby wprowadzić nowe inwestycje na obszarach chronionych ustawą uzdrowiskową, dlaczego sprzeniewierzyli się własnemu miejscowemu planowi zagospodarowania przestrzennego, przepisom o ochronie środowiska naturalnego? Proszę o komentarz i wyjaśnienie tej sprawy burmistrza lub radę miejską, wydział budownictwa, na oficjalnej internetowej stronie Ustronia lub Gazecie Ustrońskiej.
O jakiej „nierównej walce“ mówi burmistrz ? Czyżby kwestionował wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego? A może lepiej przyznać się do swojej nieudolności, w końcu to burmistrz i radni pozbawili Ustroń miejscowego planu zagospodarowania i przywileje wynikające ze statusu uzdrowiska, czyli możliwościami pozyskiwania środków unijnych na infrastrukturę uzdrowiskową, ... itd.
Winni powinni ponieść konsekwencje.
W roku 1967 miasto otrzymało status uzdrowiska.
Statusu uzdrowiska zabrania jakiejkolwiek gospodarki odpadami. Zgodnie bowiem z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym, status uzdrowiska lub status ochrony uzdrowiskowej sporządza i uchwala miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
Wyrok WSA w Gliwicach, Wojewódzki Sąd Administracyjny dnia 16.03.2012r., sygn. II SA/Gl 232/12 stwierdził nieważność uchwały Rady Miasta Ustroń z dnia 7 kwietnia 2005r. nr XXXI/269/2005 w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Ustroń.
Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie 17.10.2012r. odrzucił skargę Ustronia. sygn. II OSK 1752/12, została stwierdzona nieważność uchwały Rady Miasta Ustroń z dnia 7 kwietnia 2005r. nr XXXI/269/2005 w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Ustroń
Ogłoszenie Burmistrza Miasta Ustroń z dnia 06. 11. 2012 r. o stwierdzeniu nieważności uchwały Rady Miasta Ustroń z dnia 7 kwietnia 2005r. nr XXXI/269/2005
Miasto Ustroń posiadał status uzdrowiska od roku 1967, konsekwencje 17.10.2012r., na podstawie statusu uzdrowiska, będą miały dla Miasta katastrofalne skutki. Zgodnie bowiem z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz gminach uzdrowiskowych (Dz.U. Nr 167, poz. 1399 ze zm.) gmina, która uzyskała status uzdrowiska lub status ochrony uzdrowiskowej sporządza i uchwala miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego na zasadach określonych w odrębnych przepisach, a wiec utracono konstytucyjną ochronę uzdrowiska oraz prawną możliwość ochrony swoich walorów uzdrowiskowych i środowiskowych, oznacza to zwrot pobranych bezprawnie środków od 2005 r:
1) Zwrot podatków i opłat od obiektów uzdrowiskowych, uzyskiwanie tzw. dotacji uzdrowiskowej równej wpływom uzyskiwanym z opłaty uzdrowiskowej oraz uprzywilejowanie związane z gwarancją kontraktowania usług uzdrowiskowych.
2) Zwrot pozyskiwanych specjalnych środków unijnych na infrastrukturę uzdrowiskową i ekologiczną, a także uprzywilejowanie obszarów uzdrowiskowych w kryteriach związanych z pozyskiwaniem środków unijnych na niektóre inwestycje z zakresu ochrony środowiska naturalnego, rozwiązań komunikacyjnych, kultury.
3) Zwrot pozyskanych specjalnych środków z Unii Europejskiej na rewitalizację uzdrowiska.
4) Zwrot datacji z budżetu państwa w wysokości równej wpływom z tytułu opłaty uzdrowiskowej pobieranej w uzdrowisku w roku poprzedzającym dany rok bazowy
podatków i opłat od obiektów uzdrowiskowych
5) Zwrot bezpośrednich dochodów w postaci podatków i opłat od obiektów uzdrowiskowych.
6) Złomowisko o dziennej masie przerobowej 4 ton spowoduje zatrucie wód gruntowych w konsekwencji utratę właściwości leczniczych wód znajdujących się na jego obszarze naturalnych surowców i klimatu leczniczego.
Pozbywając się restrykcji związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej i inwestycjami dopuszczalnymi na obszarze objętym statusem uzdrowiska, Rada Miejska i burmistrz byłego Uzdrowiska Ustroń, zakupił obciążoną kredytem ok. 1900 000 zł + koszt działki, nadal, już jako właściciel, złożył wniosek na uruchomienie punktu skupu złomu metali żelaznych i metali kolorowych na terenie miasta Ustroń działka 2043/68 nie licząc się z konsekwencjami, mają wreszcie „wolną rękę” aby na osiedlu Poniwiec uruchomić złomowisko o dziennej masie przerobowej 4 ton, pomimo protestów mieszkańców, pomimo 3-krotnego uchylenia zgody przez Samorządowe Kolegium Odwoławczego w Bielsku-Białej na tę inwestycję na działce przy ul. Akacjowej 20 w naszym bezpośrednim sąsiedztwie.
Burmistrz Uzdrowiska Ustroń i Rada Miejska ani razu nie poparła protestów mieszkańców osiedla Poniwiec, (trwających już ponad 3 lata) - przeciwnie, wszystkie nasze wskazania na niezgodności przepisami ustawami, (kilkadziesiąt) były wykorzystywane aby przy pomocy „kruczków prawnych” przeinaczeń, przemilczeń, ominąć przepisy, i ponownie uruchomić złomowisko, czyli poświęcono wiele energii i czasu żeby zrobić śmietnik z Poniwca.
Przekręt czy wtopa - ktoś powinien za ten bałagan odpowiadać...
Jednak dla wielu ustroniaków teraz dopiero otwierają się możliwości inwestowania na swoich działkach.
I bardzo dobrze.
W Ustroniu wiedzą, który urzędnik powinien za to beknąć... Gdyż była to jego ewidentna pomyłka, a może celowe działanie?
raczej celowe działanie.
Dodaj komentarz