, wtorek 23 kwietnia 2024
Ulica Łączna gotowa, miasto czeka na ostateczny odbiór
Przejazd na ul. Łącznej jest jedynym tak nowoczesnym przejazdem w Cieszynie. fot: z archiwum wykonawcy



Dodaj do Facebook

Ulica Łączna gotowa, miasto czeka na ostateczny odbiór

Ulica Łączna gotowa, miasto czeka na ostateczny odbiór

Przejazd kolejowy kategorii "A" wyposażony jest w rogatki zamykające całą szerokość jezdni wraz z chodnikiem, sygnalizację i całodobowy nadzór kamer. fot. Barbara Śliż

Finalizacji dobiegła budowa drogi łączącej Małą Łąkę z ul. Frysztacką. By droga mogła zostać oddana do użytku potrzebna jest decyzja Polskich LiniIi Kolejowych w sprawie odbioru jednego z najnowocześniejszych przejazdów kolejowych w regionie.

- Łączna jeszcze bardziej odciąży ruch w centrum miasta. Mam nadzieję, że cieszynianie będą mogli się przekonać, że były to dobrze wydane pieniądze - komentuje Adam Swakoń, wiceburmistrz Cieszyna. Przejazd kolejowy został oddany do odbioru końcem zeszłego roku. Pierwsze decyzje w tej sprawie mają zapaść po 15 stycznia. - Czekamy na decyzję PKP o odbiorze przejazdu, wtedy będziemy mogli oficjalnie oddać drogę do użytku - dodaje.

Już teraz zauważalny jest spadek ruchu w centrum Cieszyna. Samochody kierujące się na drogę ekspresową S1, jadąc od strony Pogwizdowa, korzystają z ul. Ładnej Bocznej unikając przy tym zakorkowanego centrum. Ulica Łączna dodatkowo odciąży ruch zwłaszcza, jeśli chodzi o samochody ciężarowe.

Budowa drogi łączącej ul. Mała Łąka z ul. Frysztacką w Cieszynie pochłonęła prawie 6 mln zł. Zgodnie z harmonogramem prace budowlane zostały zakończone w grudniu ubiegłego roku. Wzdłuż drogi powstał ciąg pieszo-rowerowy, wydzielone zostały zatoki autobusowe oraz miejsca parkingowe do parkowania prostopadłego. W związku z tym, że droga przebiega przez linię kolejową, Zebrzydowice-Cieszyn, wymagana była przebudowa istniejącego przejazdu kolejowego. Tym samym miasto zyskało jeden z najnowocześniejszych przejazdów kolejowych.

- Przejazd kolejowy kategorii "A" wyposażony jest w rogatki zamykające całą szerokość jezdni wraz z chodnikiem, sygnalizację i całodobowy nadzór kamer. Szlaban opuszczany jest automatycznie przez dróżnika, który znajduje się na ul. Hajduka - wyjaśnia Swakoń.

Ulica Łączna jest ostatnim odcinkiem, który ma poprawić węzeł komunikacyjny na obszarze Parku Przemysłowego "Mała Łąka" i usprawnić połączenie z drogą ekspresową S1. - Często odwiedzam mamę w Kończycach Wielkich, dzięki Łącznej będę mogła sprawnie i szybko dostać się na ul. Katowicką omijając tym samym centrum miasta. Podobnie jest w przypadku ekspresówki. Jadąc Łączną i Ładną Boczną praktycznie od razu wyjeżdża się na S1. To znacznie skraca trasę oszczędzając czas i omijając korki w centrum Cieszyna - mówi Natalia Szczepańska.

Komentarze: (9)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

Ficek przygotował a Szczurek a zbiera laury.

Do Loockash. Zgadzam się z tobą że ten zjazd 8-tonowy to kpina. jest na szczęście możliwość zjazdu, tylko trzeba minąć stare wiaty celników, zrobić nawrót kierując się na strzeżony parking, minąć go z lewej strony i wjechać na Ładną-Boczną.
Natomiast wielką kpiną jest czas tej wielkiej i drogiej inwestycji. Nie potrafię sobie dokładnie przypomnieć, ale wydaje mi się że ten mostek łączący Małą Łąkę został, wybudowany już ładnych kilka lat temu.

Do Anonim. To powiedz mi dlaczego za Cara Ficka nic się nie działo. I jak to jest że teraz się coś zmienia a wtedy nie. Bo Ficek miał inne zmartwienia jak i gdzie się bawić a Cieszyniacy się nie liczyli. Sylwestra na rynku to też zasługa Ficka?, ludzie w tamten czas nudzili się na rynku a teraz była jakaś zabawa tak jak prawo wyboru jaki zespół zagra na Ś.T. B. To ekipa Ficka spijała śmietankę a nam zostawiała pomyje. Tyle lat zapaści odkładania wszystkiego na później, jak by chciał to już za jego kadencji miał by sukcesy a tak mamy najdroższą makietę mostu którego nie mamy na Olzie koło Juweni. bo za czasów Olbrychta działo się trochę więcej a za czasów Szczurka widać pozytywy tak więc spytaj się Cieszyniaków kto z nich darzy Ficka sympatia za tą krzywdę. Jestem św. przekonany że gdy by on jeszcze rządził to ten przejazd dalej był by w powijakach !!!!!.

"wydzielone zostały zatoki autobusowe" .. czyli autobus ZGK będzie tamtędy jeździł jak zapewniał pan Ficek :) Przedłużenie linii 30 albo 32 przez Łączną, Rzeźniczą, Mostową i Dojazdową (supr bo na osiedlu Mała Łąka i obok Wielofunkcyjnej Hali Sportowo-Widowiskowej będzie przystanek).

Niech tylko oznakują to, a nie ak jak adną Boczną, że prawie nikt o niej nie wie.

Biedaku!!! Inwestycja przygotowana była w całości przez ekipę burmistrza Ficka, smutne jest to że wypisujesz te bzdury! Nie wiem tylko czy wynika to z twojej niewiedzy czy też wrodzonej głupoty?! Aktualni władcy Cieszyna spijają na razie śmietankę po poprzedniej ekipie. Za chwilę przypiszą sobie zasługi za park nad Olzą ,czy też budowę mostu do Czeskiego Cieszyna pod Wałką. Zobaczymy co zrobią gdy skończą się inwestycje przygotowane przez Ficka , Cybulskiego i Matuszka...

To jest inteligencja naszych urzędników, tak ma być i trzeba znowuż 10 tys interwencji aby to sprostować. Przypomina mi to jak celnik mówi do podróżnego, proszę pokazać walizkę, ale ja nie mam żadnego bagażu, przykro mi ale takie są przepisy proszę pokazać walizkę. I tak będzie z tą drogą trzeba dać najlepiej zarządowi dróg łapówkę żeby ten znak zmienili.

Wszystko ładnie pięknie, obwodnica jest dla samochodów ciężarowych ale na zjeździe w ulicę Ładną-Boczną z drogi ekspresowej jadąc od Bielska jest znak ograniczenia do 8 ton. Z tego co wiem pusty tir waży 12t.

Takie przejazdy to norma w kraju i szczyt standardów europejskich w Cieszynie. Tak się z unijnych środków modernizuje Polska. Pytam dlaczego za Cara Ficka tyle lat to było odkładane?. Ta droga w tym miejscu i ten przejazd to strzał w 10t-kę. i 10 lat spóźnione bo już mógł by wcześniej służyć Położono 160 metrów nowych torów i 600 metrów asfaltu. Jaki czas zmarnowany, i jakie okazje i środki marnujemy gdy nie korzystamy tak jak Polska z Unijnych środków. Mieli byś my już dawno normalną kolej w Cieszynie i normalne drogi tylko tacy jak była władza miała gdzieś potrzeby Cieszyniaków którzy nawet nie upominali się o to. Trzeba władzy patrzyć na ręce i żądać poprawy a będzie tak dobrze jak z tym przejazdem na ul. Łącznej !!!!!!!!!.

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama