Przejście podziemne pod torami w pobliżu ciągu ul. Bielskiej w ChybiuW tym celu wójt Chybia zwracał się kilkukrotnie o pomoc do posłów i radnych Sejmiku Województwa Śląskiego, uzyskując w ten sposób wsparcie m.in. od Wiceministra Pracy, Rodziny i Polityki Społecznej – Stanisława Szweda oraz poseł na Sejm RP – Małgorzaty Pępek. Jednym z jego działań było również zorganizowanie spotkania przedstawicieli urzędu oraz Rady Gminy Chybie ze służbami kolejowymi w Chybiu 18 maja br. W spotkaniu uczestniczyli m.in. Z-ca Dyrektora Projektu- - Marek Kuśka z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Centrum Realizacji Inwestycji Region Śląski, Mieczysław Rudy z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Zakład Linii Kolejowych w Sosnowcu, Radosław Mrózek ze Stowarzyszenia „Kolej na Śląsk” oraz Jerzy Gościński z portalu silesiainfotransport.pl. Następnie wraz z prezesem Stowarzyszenia ”Kolej na Śląsk” Radosławem Mrózkiem osobiście udał się na rozmowy do Warszawy z Dyrektorem Biura Planowania Strategicznego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.- Maciejem Kaczorkiem W sierpniu br. z kolei wójt gminy Chybie zgłosił na piśmie uwagi podczas konsultacji społecznych w ramach procedury oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia Przebudowa/Budowa lnii kolejowej Katowice – Zwardoń oraz Katowice --Zebrzydowice - granica państwa. Ostatecznie, po niestrudzonej walce o wprowadzenie do projektu przejścia dla pieszych i rowerzystów w gminie Chybie jak najbliżej ulicy Bielskiej wszystkie te starania i działania zakończyły się wielkim sukcesem, gdyż 28 listopada 2016 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Katowicach wydał decyzję ustalającą środowiskowe uwarunkowania realizacji przedsięwzięcia dla tzw. szybkiej kolei. Decyzja jest niezwykle obszerna – posiada 66 stron + 44 strony załączników, a z punktu widzenia Gminy Chybie najistotniejsze są następujące zapisy: Uwagi Wójta Gminy Chybie: Odpowiedź inwestora: Według informacji PKP PLK S.A. z lutego 2015r. rozpoczęcie robót na odcinku Zabrzeg – Chybie- Zebrzydowice – granica państwa planowane jest (po opracowaniu dokumentacji budowlanej i pozyskaniu pozwolenia na budowę) w II kwartał 2019 r., a zakończenie całego projektu w 2023 roku. Oczywiście teraz wszystko zależy od pozyskania na cel modernizacji linii kolejowej dofinansowania środkami UE. W przypadku pozytywnej decyzji w tej sprawie prace zapewne ruszą; gdyby jednak PKP PLK S.A. nie otrzymało dofinansowania, stan obecny (także w najbardziej nas interesującym zakresie) nie ulegnie zmianie.
|
reklama
|
Dodaj komentarz