Koleje Śląskie z falstartem na Śląsku CieszyńskimPociągi Kolei Śląskich po raz pierwszy wyjechały na tory w październiku 2011 roku. Najpierw na trasie Gliwice - Katowice - Częstochowa (linia S1). Od 1 czerwca 2012 roku dołączyło do tego połączenie Katowice - Wisła-Głębce (linia S6). Samorządowa spółka chwali się, że na tych trasach przewiozła więcej pasażerów niż jej poprzednik Przewozy Regionalne. W przypadku linii Gliwice-Częstochowa jest to wzrost o 30 proc, a w przypadku Wisły o 25 proc. w dni powszednie i nawet 50 proc. w weekendy. Od 9 grudnia samorządowa spółka przejęła wszystkie regionalne połączenia kolejowe w województwie śląskim. Wśród nich jest połączenie na trasie Cieszyn - Zebrzydowice - Czechowice-Dziedzice (linia S58). Zgodnie z rozkładem jazdy pierwszy pociąg z Cieszyna miał wyruszyć o godz. 6.12. Debiut Kolei Śląskich nad Olzą rozpoczął się jednak od falstartu. Pociąg rozpoczął swój bieg z 26 minutowym opóźnieniem. Wszystko z powodu awarii systemu komputerowego. Dodatkowo zamiast spodziewanego szynobusu DH do Cieszyna przyjechała jednostka EN57-224 AKS. Z powodu opóźnienia opinie pierwszych pasażerów, którzy na pociągu musieli oczekiwać w kilkunastostopniowym mrozie, na temat nowego przewoźnika nie były zbyt pochlebne. - Jestem rozczarowana, bo miało być lepiej, a wyszło jak zwykle - irytowała się Urszula Morawiec, która wspólnie z córką wsiadła do pociągu Kolei Śląskich w Kaczycach. Na niedopasowanie rozkładu jazdy nowego przewoźnika do potrzeb mieszkańców zwraca uwagę pan Grzegorz, który pociągami dojeżdża do pracy. - Do lutego tego roku liczba pociągów była podobna jak jest teraz, kursowały też praktycznie w tym samym czasie - przypomina. - Poranny kurs z Zebrzydowic do Czechowic-Dziedzic kursował dwadzieścia minut wcześniej, dlatego ludziom bardziej pasował, bo dawał możliwość dotarcia do pracy na godz. 6.00 - dodaje. Z tego powodu z apelem o wprowadzenie zmian do nowego rozkładu jazdy do przedstawicieli Kolei Śląskich zwróciły się władze Chybia, Strumienia oraz Zebrzydowic. - Chodzi nam o dobro sporej grupy mieszkańców gmin. Zwróciliśmy się o dodatkowe połączenia, żeby ułatwić im komunikację - mówiła nam przed tygodniem Elżbieta Dubiańska-Przemyk, wójt gminy Chybia. Pierwsi pasażerowi pociągu Kolei Śląskich z Cieszyna do Czechowic-Dziedzic nie tylko jednak krytykowali. Chwali między innymi estetykę pociągu oraz informację megafonową na temat opóźnienia. - Wiedziałyśmy, że musimy poczekać, ale miałyśmy pewność, że pociąg na pewno przyjedzie. Za czasów Przewozów Regionalnych takiej informacji często nie było - zauważyła Aneta Morawiec, która dodała, że jeżeli tylko pociągi będą jeździć punktualnie to będzie dobrze. Czy jest szansa, że w przyszłości mieszkańcy Cieszyna będą mogli dojechać bezpośrednio pociągiem z Cieszyna również do Katowic lub Bielska-Białej? Adam Matusiewicz, marszałek województwa śląskiego, nie mówi "nie". W poniedziałkowej rozmowie z portalem gazetacodzienna.pl podkreślił, że jeśli będzie takie zapotrzebowanie to samorząd poszuka pieniędzy na dodatkowe połączenia, ale ich uruchomienie uzależnione jest również od stanu infrastruktury kolejowej. - Czas przejazdu na poszczególnych liniach musi być konkurencyjny - podkreślił marszałek. - Jestem wielkim zwolennikiem kolei, bo uważam, że ma ona gigantyczną przyszłość. Kolej jest świetna i warto odbudować jej prestiż w regionie - dodał Matusiewicz. W związku z przejęciem wszystkich regionalnych połączeń w województwie śląskim Koleje Śląskie rozpoczęły kampanie reklamową pod hasłem "Teraz Wasza kolej", która promuje jej usługi przewozowe. Kampania składa się z krótkich spotów reklamowych emitowanych w regionalnych rozgłośniach radiowych, reklam prasowych w największych tytułach prasowych w regionie. Reklamy Kolei Śląskich można obejrzeć w kilku portalach internetowych, zaś na ulicach miast województwa śląskiego zawisły billboardy reklamowe spółki. Całość kampanii dopełniają reklamy na tzw. video walls. - Chcemy poprzez działania promocyjne zakomunikować nie tylko naszym klientom, ale całej społeczności regionalnej, że głównym podmiotem naszych działań jest pasażer, że wszystko co robi nasza spółka jest podporządkowane pasażerom, ich bezpieczeństwu i komfortowi. Dlatego też kampania prowadzona jest pod hasłem "Teraz Wasza kolej!". Jednocześnie chcemy w ten sposób zakomunikować regionalną tożsamość naszej spółki - mówi Adam Warzecha, rzecznik prasowy Kolei Śląskich. Już od 28 listopada Koleje Śląskie prowadzą akcję ulotkową informującą dotychczasowych pasażerów Przewozów Regionalnych o zmianie przewoźnika i szczegółach obowiązującej aktualnie oferty. Za pośrednictwem stewardów do pasażerów trafi 500 tys. ulotek.
|
reklama
|
"Do końca grudnia część połączeń obsługiwanych do tej pory przez Koleje Śląskie przejmą zakłady Przewozów Regionalnych z sąsiednich województw. To efekt chaosu na torach w całym województwie
To tylko kolejna próba utrzymania status quo - reanimowania tego skansenu peerelowskiej kultury pogardy dla człowieka.
Wczoraj(11.12)chciałem zobaczyć ten"nowoczesny" tabor KŚ.I wiecie co zobaczyłem?Starego grata w postaci EN57-940!!!No nie mam pytań.To to(KŚ)pojeździ tu do korekty(9.02.13)RJ i będzie po kolei w Cieszynie niestety.Pozdr.
Gdzie teraz jest wielki prezes , miłośnik kolei cieszyńskiej, znawca teoretyk kolejowy, miłośnik cudzych karpii , Pewnie podtrzymuje tradycję rodzinna i zalewa robaka, patrząc na klapę swego pracodawcy. Teraz siedzi cicho i nie lata i nie pisze o usterkach i skandalach na torach. Koleje śląskie dały plamę, na własne rządnie. Brak taboru i wykwalifikowanych kolejarzy to jest przyczyna klapy.
Na własne rządanie może i dały plamę, ale niechby kończyło się tylko na takich plamach. Co do CSMK, bo pewnie o nich chodzi, to ich wspieram i życzę wsiewo charoszewo.
zajce i busiary - na własne ŻĄDANIE, od wieków na wieki amen.
Ila zapłacił ci za te wypociny twój pryncypał L.P.?
Do Amber. Te pociągi są do Czechowic Dziedzic po to aby się przesiąść do pociągów z Żywca do Katowic, przecież mały szynobus spalinowy nie pojedzie z Cieszyna aż do Katowic bo one są na lokalne linie o mniejszych potokach podróżnych. A tak w ogóle to PR przy jakiej kolwiek awarii odwołały by pociąg bez słowa. a KŚ stanęły na głowie bo najwięcej linii kolejowych w Polsce jest na Śląsku i do tego zmiana przewoźnika i rozkładu jazdy, tak takie małe wpadki to znikomy problem .
Miało być dobrze, a wyszło jak kolejorzowi z rozporka...
Czy autor artykułu wie, co to jest falstart???
ma byc lepiej a będzie gorzej - wypadki .
To skandal ! Nadal brak połączenia bezpośredniego z Bielskiem!
Co z linią do Goleszowa. Chyba do Bielska było by bliżej niż przez Czechowice, poza tym najkrótsza droga z Cieszyna do Wisły. Na zimę proponuję hasło reklamowe dla K Ś. Szynobusem z Cieszyna do Wisły na narty /a w cenie biletu ski-pass albo na odwrót : w cenie ski- passu bilet do Wisły na szynobus/
Tylko kto wyremontuje tę linię?
A po co komu ten remont!
Czy ktoś mi wytłumaczy, jak laikowi, dlaczego na połączenie do Bielska czy Katowic miałoby nie być zapotrzebowania i takiego połączenia nie ma, mimo, że do tych miast chyba najczęściej się podróżuje z Cieszyna (szkoła, praca, zakupy...), co zresztą widać w rozkładzie BUSów, a tylko do jakiś Czechowic-Dziedzic??? Nie wydaje mi się, żeby jeździła tam masa cieszyniaków...
Wariant Czechowice jest substytutem możliwości podróżowania koleją do Katowic. Dla zdesperowanych, a także tych, którzy nie mają innego wyjścia ( bagaż) jest możliwość dojazdu do Katowic z przesiadką, a dotychczas nie było. Ja też liczę, że do Bielska i Katowic w końcu będziemy jeździć bez przesiadek w rozsądnym czasie.
czytam i oczom nie wierzę. Malkontenctwo pana redaktora na żenującym poziomie.
wg. mnie tekst słaby, tytuł mylący. 2/10 no może 3/10 za szybkość dodania.
I tak jest o niebo lepiej niż było choćby w Piątek a KŚ i tak poradziły sobie bardzo dobrze przyjmując że szynobusy nie dotarły z winy firmy Sigma Tabor
Dodaj komentarz