E-urząd dla siedmiu gminDoszło do podpisania umowy partnerskiej między beneficjentami projektu "E-urząd - dodaj do ulubionych! Wsparcie elektronicznej administracji gmin Strumień, Brenna, Hażlach, Pawłowice, Zebrzydowice oraz miast Ustroń i Wodzisław Śląski”. Stronami tej umowy są Urzędy Miejskie: Strumień, Brenna, Hażlach, Pawłowice i Zebrzydowice, Ustroń i Wodzisław Śląski oraz F5 Konsulting Sp. z o.o. Gmina Strumień, która jest liderem tego projektu i będzie pełnić funkcję jego głównego koordynatora, złożyła wniosek do Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji o dofinansowanie inicjatywy w kwocie ok. 1 mln. 800 tys. zł. - Obecnie trwają negocjacje z Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji, po zakończeniu których będzie znany całkowity koszt projektu - mówi Daniela Kula, sekretarz Urzędu Miejskiego w Strumieniu. Finansowy wkład własny Jednostek Samorządu Terytorialnego wynosi ok. 300 tys. zł. Założeniem projektu jest upowszechnienie i poprawa jakości usług elektronicznych świadczonych przez Jednostki Samorządu Terytorialnego. W ramach projektu zostanie uruchomiony elektroniczny system informacji podatkowej, dzięki któremu mieszkańcy będą mogli sprawdzać stan swoich zobowiązań wobec gminy, a także, poprzez elektroniczne formularze, prowadzić korespondencję elektroniczną z urzędem. - Dzięki uruchomieniu portalu podatkowego mieszkańcy gminy przy zmianie deklaracji śmieciowej nie będą musieli składać jej osobiście w urzędzie, a zyskają możliwość wypełnienia wersji elektronicznej dodatkowo podpisanej prze bezpłatny profil zaufany i złożenie za pomocą platformy e-puap - wymienia zalety e-urzędu Daniela Kula. Kiedy inicjatywa otrzyma dofinansowanie, wszystkie gminy objęte programem e-urzędu, zadbają o poinformowaniu mieszkańców o szczegółach jego działania. Urzędy są zobligowane do przygotowania i obsługi stoisk informacyjnych na temat zakładania Profilu Zaufanego i korzystania z elektronicznych usług publicznych na terenie gminy. Zostaną również zorganizowane spotkania informacyjne z mieszkańcami. Wszelkie szczegóły będzie można śledzić na stronach internetowych urzędów. Projekt ma być zrealizowany do końca lipca 2015 r.
|
reklama
|
"Powstanie internetowa platforma, dzięki której mają skrócić się kolejki w urzędach miejskich, a ich klienci zaoszczędzą czas"
jak dla mnie pomysł super. Tylko istnieje jedna kwestia... Platforma musi działać sprawnie i naprawdę kontrolować wszystko bezbłędnie. Jeśli będzie nieodpowiednio przygotowana to tylko powstanie bałagan, a ludzie będą narzekać. Plus fakt by osoby starsze miały możliwość korzystania z takiej platformy i potrafiły się rejestrować. Inaczej nic się nie zmieni...
Dodaj komentarz