, piątek 19 kwietnia 2024
E-urząd dla siedmiu gmin
Doszło do podpisania umowy partnerskiej między beneficjentami projektu "E- urząd- dodaj do ulubionych!..." fot: mat. pras.



Dodaj do Facebook

E-urząd dla siedmiu gmin

MB
W wyniku umowy partnerskiej między siedmioma miejscowościami powstanie internetowa platforma, dzięki której mają skrócić się kolejki w urzędach miejskich, a ich klienci zaoszczędzą czas.

Doszło do podpisania umowy partnerskiej między beneficjentami projektu "E-urząd - dodaj do ulubionych! Wsparcie elektronicznej administracji gmin Strumień, Brenna, Hażlach, Pawłowice, Zebrzydowice oraz miast Ustroń i Wodzisław Śląski”. Stronami tej umowy są Urzędy Miejskie: Strumień, Brenna, Hażlach, Pawłowice i Zebrzydowice, Ustroń i Wodzisław Śląski oraz F5 Konsulting Sp. z o.o.

Gmina Strumień, która jest liderem tego projektu i będzie pełnić funkcję jego głównego koordynatora, złożyła wniosek do Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji o dofinansowanie inicjatywy w kwocie ok. 1 mln. 800 tys. zł. - Obecnie trwają negocjacje z Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji, po zakończeniu których będzie znany całkowity koszt projektu - mówi Daniela Kula, sekretarz Urzędu Miejskiego w Strumieniu. Finansowy wkład własny Jednostek Samorządu Terytorialnego wynosi ok. 300 tys. zł.

Założeniem projektu jest upowszechnienie i poprawa jakości usług elektronicznych świadczonych przez Jednostki Samorządu Terytorialnego. W ramach projektu zostanie uruchomiony elektroniczny system informacji podatkowej, dzięki któremu mieszkańcy będą mogli sprawdzać stan swoich zobowiązań wobec gminy, a także, poprzez elektroniczne formularze, prowadzić korespondencję elektroniczną z urzędem. - Dzięki uruchomieniu portalu podatkowego mieszkańcy gminy przy zmianie deklaracji śmieciowej nie będą musieli składać jej osobiście w urzędzie, a zyskają możliwość wypełnienia wersji elektronicznej dodatkowo podpisanej prze bezpłatny profil zaufany i złożenie za pomocą platformy e-puap - wymienia zalety e-urzędu Daniela Kula.

Kiedy inicjatywa otrzyma dofinansowanie, wszystkie gminy objęte programem e-urzędu, zadbają o poinformowaniu mieszkańców o szczegółach jego działania. Urzędy są zobligowane do przygotowania i obsługi stoisk informacyjnych na temat zakładania Profilu Zaufanego i korzystania z elektronicznych usług publicznych na terenie gminy. Zostaną również zorganizowane spotkania informacyjne z mieszkańcami. Wszelkie szczegóły będzie można śledzić na stronach internetowych urzędów. Projekt ma być zrealizowany do końca lipca 2015 r.

Komentarze: (1)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

"Powstanie internetowa platforma, dzięki której mają skrócić się kolejki w urzędach miejskich, a ich klienci zaoszczędzą czas"
jak dla mnie pomysł super. Tylko istnieje jedna kwestia... Platforma musi działać sprawnie i naprawdę kontrolować wszystko bezbłędnie. Jeśli będzie nieodpowiednio przygotowana to tylko powstanie bałagan, a ludzie będą narzekać. Plus fakt by osoby starsze miały możliwość korzystania z takiej platformy i potrafiły się rejestrować. Inaczej nic się nie zmieni...

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama