Chybie walczy o połączenia autobusowe- Przeprowadzone analizy prawne wykazały, że bezpośrednie sfinansowanie przez Gminę Chybie kosztów przywrócenia ostatnio zlikwidowanego przez prywatną firmę przewozową Linea-Trans kursu z Bielska-Białej o godz. 18.20, którego chciał podjąć się chybski samorząd, byłoby niestety prawnie niedopuszczalne – informuje Urząd Gminy Chybie. W związku z tym, podjęto kolejne działania w celu znalezienia nowego rozwiązania. Temu miało służyć, zainicjowane przez wójta gminy Chybie spotkanie z Beskidzkim Związkiem Powiatowo-Gminnym, który jest organizatorem transportu w powiecie bielskim oraz PKS-em w Bielsku-Białej - operatorem transportu na liniach w tym powiecie. Na spotkaniu, które odbyło się 21 stycznia 2019 r. w Bielsku-Białej, zjawił się również wójt gminy Jaworze. Przedstawiciele wymienionych podmiotów rozważali różne warianty zmian rozkładu jazdy autobusów. Są one teraz analizowane przez BZPG i bielski PKS pod kątem możliwości techniczno-organizacyjnych oraz kosztów, które leżałyby po stronie gminy Chybie. Kolejnym krokiem ma być podjęcie wspólnej decyzji wójta i rady gminy, dotyczącej źródła finansowania z budżetu gminy uruchomienia kursów do Chybia prawdopodobnie od września 2019 r. Pozostaje jeszcze kwestia autobusowego połączenia do Pawłowic. Staje się ono coraz bardziej realne. - Rodzice uczniów z terenu naszej gminy uczęszczających do Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Pawłowicach oraz dyrektor tej placówki zawnioskowali o przedłużenie linii komunikacyjnej „Pawłowice Centrum–Targ - Strumień Rynek” do Chybia. Komunikację na tej linii, oznaczonej jako „L-5”, prowadzi Międzygminny Związek Komunikacyjny w Jastrzębiu-Zdroju – informuje Urząd Gminy Chybie. Spotkanie w tej sprawie odbyło się 17 stycznia 2019 r. w Urzędzie Miejskim w Strumieniu. Wzięło w nim udział trzech włodarzy – z gminy Pawłowice, gminy Strumień i gminy Chybie. Omawiano lokalizację nowej linii łączącej Pawłowice z Bąkowem oraz przedłużenie linii L-5 do Chybia. Wójt gminy Chybie Janusz Żydek wnioskował o to, by została ona wydłużona aż do Zaborza. Pozwoliło by to na skomunikowanie Zaborza i Mnicha z centrum Chybia oraz Strumieniem, Pawłowicami i wiązało by się to z możliwością przesiadki w kierunku Bielsko-Białej, Pszczyny czy Katowic. Z kolei, 22 stycznia pracownicy urzędów z Chybia i Pawłowic dokonali wspólnego objazdu proponowanego przedłużenia odcinka. Niebawem ma pojawić się stanowisko MZK w Jastrzębiu-Zdroju, a także informacja dotycząca kosztów, jakie musiałaby pokryć gmina. To będzie wiązało się z kolejnymi analizami możliwości budżetowych i decyzją, co do udzielenia pomocy finansowej Związkowi Komunikacyjnemu z Jastrzębia-Zdroju i uruchomieniem kursów od września 2019 roku.
|
reklama
|
Dodaj komentarz