, sobota 19 września 2020
Będą rozmawiać o komunikacji na Śląsku Cieszyńskim
Panel dyskusyjny "Prawo do mobilności" odbędzie się w poniedziałek, 12 listopada, o godz. 17.00 w Świetlicy Krytyki Politycznej "Na Granicy" w Cieszynie. fot: Maciej Kłek



Dodaj do Facebook

Będą rozmawiać o komunikacji na Śląsku Cieszyńskim

JM
O przyszłości i stanie obecnym komunikacji na Śląsku Cieszyńskim będą dyskutować uczestnicy panelu dyskusyjnego "Prawo do mobilności", który w najbliższy poniedziałek odbędzie się w Cieszynie.

Gościem specjalnym wydarzenia będzie Wojciech Makowski z Instytutu Spraw Obywatelskich, który zajmuje się projektami dotyczącymi zrównoważonego transportu. Wraz z przedstawicielami władz na szczeblu wojewódzkim, powiatowym i miejskim będzie on dyskutował na temat przyszłości i stanu obecnego komunikacji na Śląsku Cieszyńskim.

- Wielu mieszkańców czuje się zaniepokojonych i zdezorientowanych sytuacją połączeń komunikacyjnych w Cieszynie: warunkami dojazdów, ilością przewoźników i punktami przesiadek. Turyści korzystający z publicznych środków transportu często rezygnują z Cieszyna ze względu na poważne utrudnienia komunikacyjne. Od września grupa dojeżdżających powiększyła się o uczniów, a od października o studentów. Wypowiedzi władz nie uspokajają, wręcz przeciwnie podsycają niepokój - mówi Anna Cieplak, jedna z organizatorek panelu, która podkreśla, że spotkanie będzie okazją do zadania pytań związanych z połączeniami miejskimi, podmiejskimi oraz międzymiastowymi, a także dowiedzenia się, jakie plany dotyczące transportu mają szansę doczekać się realizacji.

Moderatorem poniedziałkowego panelu dyskusyjnego będzie Bartłomiej Białek. - Myślę, że wielu z młodych ludzi, mimo że pewnie wyjedzie na studia, będzie chciało tutaj wrócić, bo jest mocno związanych z tym miejscem. To jest najważniejsza rzecz, bo bez ludzi młodych powiat cieszyński nie ma przyszłości, dlatego warto wziąć udział w tym spotkaniu, aby mieć wpływ na to co się dzieje. Uważam, że każdy z osobna powinien wyrazić swoją opinię na ten temat - mówi młody aktywista z Ustronia, który zasłynął petycją w sprawie uruchomienia połączeń kolejowych Wisła Głębce-Cieszyn-Wisła Głębce. Wówczas udało mu się zebrać blisko pół tysiąca podpisów a przedstawiciele Śląskiego Urzędu Marszałkowski obiecali przyjrzeć się ewentualnej możliwości przywrócenia połączeń.

- Jesteśmy przekonani, że dostępność i komunikacja to sprawy priorytetowe dla rozwoju miasta i województwa. Bez odpowiedniego węzła komunikacyjnego rozmowy na temat kultury, promocji, edukacji, turystyki czy biznesu nie mogą mieć miejsca. Miasto bez dobrze funkcjonującego węzła komunikacyjnego jest prowincją - podkreśla Cieplak.

Panel dyskusyjny "Prawo do mobilności" odbędzie się w poniedziałek, 12 listopada, o godz. 17.00 w Świetlicy Krytyki Politycznej "Na Granicy" w Cieszynie.

Komentarze: (27)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

@ Anonim

Wiesz gdzie Pan Szczepanek ma twoje komentarze. Pomyśl, bo nie chce mi się tego publicznie pisać :-)

Wiecie co, my się tu możemy pluć, a wierchuszka i tak ma to w 4 literach. Ważniejsze zamki, kładki i cieszynianki. Ordery i ukłony. Pseudo promocje i rady nadzorcze.

Do dyskusji koniecznie należy zaprosić wybitnego eksperta od komunikacji szynowej - p. Szczepanka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ten ci jest najmądrzejszy , wszystkowiedzący !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tylko ON może zaradzić coś na naszą niedolę. Módlmy się.

Wispol nie ma co zapraszać, załatwił sobie najbardziej dochodową linię z Cieszyna do Koniakowa. Fajnie było być dyrektorem w PKS-ie, gdy nie było konkurencji. Teraz też juz jeździ tylko starymi autobusami z demobilu. A taki był mądry...

Kupuj autobusy, stawiaj na przystankach - człowieku, jakie "załatwił sobie linię"??...
ty żyjesz w dawne epoce jeszcze, dzisiaj się takich spraw nie załatwia - dzisiaj się inwestuje i ryzykuje

Cóż za naiwność. Wszyscy współczują panu P. ;-)

właśnie damy sobie radę sami

Przepraszam wkradł się błąd pociąg będzie o 1 zł tańszy od busa na trasie Cieszyn - Kato tak więc 12 zł

Analiza sytuacji po 9 grudnia kiedy Koleje Śląskie będą jeździć do Cieszyna

KATOWICE - CIESZYN BUS

13 zł bilet normalny
11 zł bilet ulgowy
miesięczny brak
czas jazdy 95 minut

KATOWICE - CIESZYN POCIĄG

13 zł bilet normalny
5,88 zł studencki
7,56 zł uczeń

miesięczne
230 normalnty
112,70 student
117,30 uczeń
czas jazdy 115 minut

ZEBRZYDOWICE - CIESZYN BUS
6,50 bilet normalny
6,00 bilet ulgowy
miesięczne brak danych
czas jazdy 30 mint

ZEBRZYDOWICE - CIESZYN POCIĄG
4,00 bilet normalny
1,96 bilet studnencki
2,52 bilet szkolny

miesięczne
100 zł NORM
51 ZŁ UCZEŃ
49 ZŁ STUDENT
CZAS JAZDY 30 MINUT

CIEKAWE, CIEKAWE
WSZYSTKIE SZCZEGÓŁY KŚ ZDRADZĄ NIE W TEN, ALE NASTĘPNY PIĄTEK

Cena biletu miesięcznego w busiarni na trasie Zeby-Cieszyn to 91 zł z groszami(dla ucznia)
Tak więc rożnica na bilecie miesięcznym wynosi 40 zł!
Taka suma daje do myślenia jeżeli komuś kasa z nieba nie leci.

Powiem tak, może i dobrze, że jest dyskusja. Pana Podżorskiego bym nie zapraszał, dobrze działał ale to przez niego upadł PKS. I po części przyczynił się do tej sytuacji. W Cieszynie przydała by się wielka firma, która zrobiła by poważną konkurencję.

Teraz jeszcze w Cieszynie sypie się komunikacja miejska która ma rozkład jazdy ustalony nie wiadomo pod kogo?, tak i podróż z miasta a do miasta b w naszym powiecie jest niemal nie możliwy. Dobrze chodziarz że JK-Bus z Cieszyna do Bielska zaczął jeździć o 4 10 rano i pociągi Kolei Śląskich będą jeździć od grudnia, bo inaczej można było tylko popatrzeć jak się radni wożą samochodami.

Dobrze wam tak Cieszyniacy, Połowa mieszkańców jest obiektywna ale druga połowa w tym większość władzy wybitnie była, jest przeciwna normalnej komunikacji w Cieszynie. Już dawno o tym uprzedzałem w ratuszu, Starostwie , pracy i w śród społeczeństwa. Każdy zaprzeczał że robi się problem a wręcz twierdzili że transport publiczny nie jest potrzebny bo każdy ma samochód. Poseł Gluza twierdzi że przez pociągi tworzą się korki samochodowe bo samochody muszą stać i czekać przed przejazdami kolejowymi, inni jak car Ficek że nie ma potrzeby PKS-u czy pociągów bo średnio may po 2 samochody itd. To między innymi my CSMK uświadomiliśmy ile tracicie, zainicjowaliśmy wniosek do KŚ aby chodziarz w weekendy czy na dni tygodnia kultury beskidzkiej kursował szynobus z Cieszyna do Wisły, można wymieniać wiele naszych działań i tylko na OX czy Gazeciecodziennej w komentarzach ukazują się przeciwnicy tacy jak Ja-nek itp i nikt z was nie zaprzeczy jemu że Cieszyn jest w matni komunikacyjnej. Dobrze wam tak bo u was musi dojść do dna abyście dopiero przejrzeli na oczy że nie ma a ni dworców a ni połączeń. Zupełnie jak z drogowcami których zaskoczyła zima bo zobaczyli śnieg nie wiedząc że może już padać od listopada do marca. Tacy jesteście i dobrze wam tak , żaden z was nic złego nie powiedział Cieszyńskiej władzy za doprowadzenie Cieszyna w ten stan.

Niestety masz rację. Góra nie potrzebuje jeździć pociągami, autobusami, wozić w nich wózki dziecięce. Niech ktoś spróbuje zmieścić do busa wózek, pogratuluję. Ja sama jeżdżę czesto do Goleszowa, a stamtąd przesiadka na Katowice. Gdyby jeszcze kursował jakiś wahadłowiec do Goleszowa z Cieszyna, bo wiadomo jakie to zad....pie. Szkoda gadać.

Kto będzie jeżdził pociągiem do Biela za około 12 zł jak sobie może jechać busikiem za 7 zeta :)

Czy Leszek Podżorski jest zaproszony do tej dyskusji???

Nie ulega wątpliwości, że na potrzeby komunikacyjne ma bezpośredni wpływ lokalizacji instytucji celu publicznego. Od sali porodowej począwszy, na cmentarzu skończywszy. Mając budynki tych instytucji w miejscach największego natężenia ruchu, mamy nie problem do rozwiązania, tylko problem wytworzony na własne życzenie. Przykład najlepszy to lokalizacja ZUS. Drugi, zaraz obok to Bank i wyczyny klientów-kierowców. Dyrektorów i kadry banku to nie dotyczy, bo i tak wiadomo że "klient jest najważniejszy". Wydział Komunikacji w Starostwie to również dobry przykład na stwarzanie sobie problemów. Ten spokojnie mógłby być poza Miastem, lub przynajmniej poza Centrum. Możliwości było kilka. Na dziś dzień też już widać że lokalizacja węzła komunikacyjnego Hajduka-Bobrecka może tylko podnieść kłopoty na niebotyczne wyżyny. Patrząc codziennie na ten tłok myślę że problemy nie dotyczą jednak stanowisk urzędniczych. Te mają swoje miejsca parkingowe, osobne wejścia, a jak Ktoś zaparkuje gdzie nie trzeba, to są przecie do wykorzystania Służby.

Śląsk Cieszyński posiada linie kolejowe w dość ważnych relacjach: Cieszyn - Goleszów - Skoczów - Bielsko Biała z odnogą do Wisły Głębce w Goleszowie oraz od Skoczowa w kierunku Katowic. Do tego dochodzi jeszcze odcinek w kierunku Zebrzydowic. Problem w tym, że na znacznych odcinkach dopuszczalna prędkość jest tak niska, że podróżowanie koleją staje się zbyt czasochłonne. Bez modernizacji infrastruktury nie ma sensu reaktywacji połączeń.

Czas przejazdu z Wisły do Cieszyna jest porównywalny do przejazdu autobusu.
W przypadku korku na Stawowej lub dnia targowego w Cieszynie czas ten jest krótszy.
Prędkość z jaką miałby poruszać się pociąg nie bedzie zawrotna.
Chciałbym jednak przypomniec że na trasie Wisła-Głębce Goleszów pociąg kursuje codziennie w czasie 38 minut.
Czas przejazdu na tej trasie wg rozkładu jazdy Wispola to 41 minut :) + ewentualne korki.
Prędkość pociągu na trasie Goleszów-Cieszyn wynosi ok 30km/h.
Prędkośc nie jest powalająca ale czas przejazdu z Goleszowa do Cieszyna to ok 25 minut.
Czas przejazdu autobusu wg rozkładu to ok. 60 minut, natomiast pociągu 66 minut
Warto jednak zauważyc że bardzo rzadko autobus jedzie wg rozkładu jazdy.
Jeżeli nie ma opóźnienia, to utknie na dojeździe do Cieszyna np. ul.Wiślańska, ul.Stawowa.
Prosty rachunek a cena za miesięczny na pewno była by niższa.

Miałem na myśli trasę Cieszyn - Bielsko, chyba jednak nieco ważniejszą.

zapomniałeś o Jabłonkowie, Ostrawie, Bohuminie

Nie zapomniałem, co najwyżej nie doprecyzowałem - Śląsk Cieszyński po polskiej stronie.

Olej BUSiarnie która funduje ci męczarnie - Podróżuj do Cieszyna Kolejami Śląskimi - już od 9 grudnia: http://www.facebook.com/PodrozujKolejamiSlaskimiDoCieszyna

The only way to Cieszyn is from Cesky Tesin

Tu nie ma co rozmawiać, tylko zakasać rękawy i brać się do ROBOTY!!! Ten koszmarek na Hajduka to największy wstyd dla miasta, które ma być atrakcją turystyczną i przyciągać przyjezdnych.

"Panel dyskusyjny" nie ja proponuje stwozyc Komisje ktora to zalatwi bardzo szybko w jakies dwie kadencje !!! Tu trzeba dzialac a nie dyskutowac barany jedne. Ps nie chcialam obrazic zwierzat.

Cieszyn je v Polsku vlastně Konec světa, má špatné dopravní spojení, doprava je hlavně osobními auty, kterých je velmi mnoho, autobusy jsou rachotinky, ze kterých roztřeseni po jízdě vystoupíte. Chybí především vlakové spojení, do Bielska, Wisly, Zebrzydowic. Otevřte se světu.

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama