Turyści niewiele o nas wiedząBadania wykazały też małą świadomość na temat obszaru i specyfiki województwa - wiele osób nie wiedziało, że zarówno Beskidy, Jura Krakowsko-Częstochowska i Częstochowa leżą w województwie śląskim. — Ta różnorodność to siła województwa śląskiego - w ciągu godziny możemy przemieścić się z centrum regionu do sanktuarium na Jasnej Górze, na jurajskie skałki lub na narty na Podbeskidziu — podkreślał członek zarządu województwa Marian Ormaniec podczas piątkowej konferencji prasowej w Katowicach. Jednocześnie badanie potwierdziło istniejące w regionie antagonizmy - np. mieszkańcy regionów częstochowskiego i bielskiego - niegdyś samodzielnych województw - czują się marginalizowani przez przemysłowe centrum województwa. Rocznie województwo śląskie odwiedza 2,8 mln turystów. Przeważają krótkie podróże - 2 do 4 dni - głównie w celach zawodowych i biznesowych. Większość turystów - 70 proc. - w województwie śląskim to mieszkańcy tego regionu, pozostałe 30 proc. przyjeżdża z województw mazowieckiego, małopolskiego, łódzkiego, opolskiego i dolnośląskiego. Co druga osoba odwiedza województwo ze względu na walory turystyczno-krajoznawcze, co piąta - by spotkać się z mieszkającą tu rodziną i znajomymi oraz uprawiać aktywną turystykę - np. wspinaczkę skałkową. Co 10. odwiedzający region turysta to pielgrzym. 90 proc. turystów samodzielnie organizuje swój pobyt. Jak podkreślał dyrektor Wydziału Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego Tomasz Stemplewski, wyniki badań pokrywają się z założeniami wojewódzkiego samorządu, który stoi na stanowisku, że województwo trzeba promować przede wszystkim wśród jego mieszkańców, by zwiększyć ich identyfikację z regionem. — Wyniki tych badań pozwolą na ocenę skuteczności planowanych na rok 2008 kampanii promocyjnych województwa śląskiego. Już po roku będziemy mogli powiedzieć, jakie efekty przyniosła kampania: o ile wzrósł ruch turystyczny i jakie przyniósł efekty ekonomiczne. Chodzi bowiem o to, by pieniądze wydawane na ten cel były w sposób przemyślany i racjonalny, a promocja skuteczna, przynosząca realne korzyści — mówił Stemplewski. Kampania promująca województwo ma ruszyć w kwietniu. Ogólnopolska rozpocznie się prawdopodobnie dopiero w przyszłym roku. O RUCHU TURYSTYCZNYM W BESKIDACH CZYTAJ: Krótko odpoczywają, mało wydają
|
reklama
|
Jak mają walić do Nas turyści jak w takim Szczyrku jakiś dyrektorski palant wykupił tereny i blokuje jazdę narciarzom.
Dodaj komentarz