, czwartek 22 kwietnia 2021
Nie musisz już chodzić do urzędu
Wiceburmistrz Cieszyna Włodzimierz Cybulski pokazuje kartę z podpisem elektronicznym, która umożliwia wejście do systemu. fot. Wojciech Trzcionka 



Dodaj do Facebook

Nie musisz już chodzić do urzędu

TWO
W 17 powiatach (również cieszyńskim) oraz 36 gminach, w tym m.in. Cieszynie, Hażlachu, Skoczowie, Zebrzydowicach i Ustroniu działa już System Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej (SEKAP).
SEKAP jest jednym z największych projektów informatycznych dla e-społeczeństwa w Polsce. Umożliwi mieszkańcom, przedsiębiorcom oraz organizacjom rozpoczęcie i załatwienie spraw urzędowych przez internet. Powstał na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego. — Każdy z nas – bez wychodzenia z domu – załatwi to, co jest niezbędne w funkcjonowaniu firmy i w życiu każdego obywatela — mówi Bogusław Śmigielski, marszałek województwa śląskiego.

Przedsiębiorcy drogą elektroniczną mogą przeprowadzić całą procedurę związaną z m.in. wpisem do ewidencji działalności gospodarczej, otrzymaniem niezbędnych zaświadczeń, licencji czy koncesji. — Korzystanie z usług urzędu w postaci elektronicznej należy rozpocząć od założenia skrzynki kontaktowej na stronie www.sekap.pl. Umożliwia ona korespondencję z urzędem, sprawdzanie i załatwienie spraw oraz kontrolę niezbędnych płatności. System zawiera pełną i aktualną listę usług dostępnych w wszystkich urzędach. W katalogu usług należy odnaleźć interesującą usługę i wypełnić gotowy elektroniczny formularz on–line. Po złożeniu podpisu elektronicznego przygotowane dokumenty przesyłane są do odpowiedniego urzędu. Użytkownik otrzymuje poświadczenie złożenia dokumentów. Sprawa trafia tym samym do elektronicznego obiegu dokumentów w urzędzie. Tą samą droga urząd kontaktuje się z użytkownikiem w celu dokonania zmian, bądź uzupełnienia danych. System umożliwia dokonanie niezbędnych płatności. Po załatwieniu formalności urząd wysyła informację o sposobie zakończenia spraw — informuje Aleksandra Marzyńska, rzeczniczka prasowa Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego.

System łączy 54 urzędy (urząd marszałkowski, 10 powiatów grodzkich, 7 powiatów ziemskich i 36 gmin).
Komentarze: (12)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

Wszystkiego w urzędzie sekapem nie załatwisz. Wie o tym każdy przedszkolak. Tradycyjna metoda "pod stołem" uzupełni te niedoskonałości.

aby niezwłocznie skorzystać z zakładki "dowód wdzięczności dla urzędnika".

wyczytałem w naszej najjaśniejszej (GZC) że Magistrat rezygnuje ze współpracy z francuskim architektem.
Rachityczny most nie "oszkapi" Cieszyna, ale może da to sposobność aby rozpisać konkurs międzynarodowy na prawdziwy projekt mostu, a nie kolejną wieże EIFFLA w horyzontalnym położeniu.
Wojtek, Twoje elektroniczne łamy przyczyniły się do obywatelskiego zwycięstwa i zdrowego rozsądku!

Nagle Ficka olśniło, że most Francuza jest do d... Tyle czasu go wcześniej promował.
Kpina

dokumentalny, jest o czym mówić i kręcić, tylko komu w magistracie na tym zależy...?

I tak oto powstaje nowa furtka do rozdymania biurokracji.

...dzieki prywatyzacji, ktora wraca jak bumerang najpierw sztucznie windowane wynagrodzenia (cofka ustawy kominowej) wyslizgano nas z udzialow w majatku narodowego, ktory dzieki nam powstal, dzieki sztucznie napedzonej inflacji przez Balcerka i Bieleckiego stracilismy oszczednosci zycia, "prywatyzacja " spowodowala olbrzymie bezrobocie, to czerwony liberalizm odarl nas z godnosci, wiary, ze walka z komunizmem miala sens, a pseudo opozycjinisci i pseudo doradcy weszli na naszych plecach do sejmu, teraz nam sie wmawia, iz tak naprawde jestesmy darmozjadami, bo emerytury i renty (przez nas wypracowane latami) "panstwo" czyli Donki, i inne wszawe bestie musza "doplacac" by nas utrzymywac, abonament zniesie???

zamiast dwupasmówki...?

ani jednego wpisu, to się nazywa dyktatura nieomylności i demokracji?
Bravo, i tak dalej, kolejny Jarmark czy Gratka Moto oto

ŚCIEMA NA MAXA
1. Kogo stac żeby wyrobić podpis elektroniczny za ok. 500zł
2. Ludzie i tak beda listy pisac
3. Zeby wprowadzic tradycyjna poczte do SEKAPU w kancelarii musza byc zatrudnione dodatkowe osoby, poniewaz trzeba wprowadzic wile danyc, bo inaczej system tego nie przyjmie
4. obsługa samego programu rowniez wymaga wiele umiejętności - Informatycy, ktorzy to napisali nie mieli zielonego pojecia o pracy w urzędzie

No właśnie, a po ile za to "udogodnienie" wyczekiwane a jakże przez mieszkańców naszej krainy?

Mnie ciekawi bezpieczeństwo danych przechowywanych w sekapie. Przecież to ogromna baza danych, a żeby założyć konto trzeba wypełnić bardzo, bardzo szczegółowy formularz. Nie podoba mi się to. Może jakieś działania w stylu niektórych banków, część klucza po jednej stronie na przykład na komputerze właściciela konta, a druga cześć po stronie portalu. Tyle zastrzeżeń, ogólnie pomysł fany i oby tak dalej, ale z dbaniem o bezpieczeństwo tych, którzy będą z usług "internetowych urzędów" korzystać.

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama