Władze Cieszyna i Czeskiego Cieszyna sprawdzą, czy na mostach na Olzie można wprowadzić ruch dwukierunkowy.
Do czasu, gdy na mostach na Olzie istniała kontrola graniczna i samochody zatrzymywały się przy zielonych budkach, większych problemów z ruchem nie było, bo nad przestrzeganiem przepisów czuwali pogranicznicy. Teraz, przy braku kontroli, kierowcy często łamią przepisy jeżdżąc pod prąd. Dlatego w obu miastach coraz częściej pojawiają się głosy, że na mostach należy wprowadzić ruch dwukierunkowy. — Szlabany już nam w tym nie przeszkadzają — przekonują niektórzy cieszyniacy.
Na razie Cieszyn przeprowadził własne badania natężenia ruchu nad Olzą. Okazuje się, że w dni targowe przez każdy z mostów w centrum przejeżdża do 600 samochodów na godzinę, a w pozostałe dni - do 200. — Specjalistyczna firma odpowie nam teraz, czy wprowadzenie ruchu dwustronnego jest w ogóle możliwe i czy na skrzyżowaniu ulic Zamkowej i Michejdy można zrobić małe rondo — mówi Wiesław Sosin, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Cieszynie.
Zmian, o ile w ogóle nastąpią, nie należy się jednak spodziewać w tym roku. — Będziemy musieli zrobić jeszcze studium komunikacyjne dla obu miast. Wtedy dowiemy się, co trzeba zmienić — mówi burmistrz Czeskiego Cieszyna Vit Slovacek.
Tak jak kiedyś, w 2004, miało nie dać się wprowadzić takiego ruchu dla pieszych. Wtedy dało się od razu, bo urzędasy przestraszyły się gniewu ludzi
"(...)małe rondo" ... kolejne ;(
Sosin, Ty Geniuszu Podbeskidzia, Słońce Księstwa Cieszyńskiego, Gwiazdo Południa, Zbawco zmotoryzowanych... Idź już na emeryturę, gdyż już nie raz pokazałeś szczyt niekompetencji. Teraz firmie znajomego królika zlecisz badania, za które miasto zapłaci ciężką kasę? W dodatku gołym okiem widać, że skrzyżowanie Zamkowej i Michejdy nie zmieści ronda z prawdziwego zdarzenia. Idź się leczyć na nogi, bo na głowę jest już niestety za późno...
...protože se jedná o peníze pravobřežního Těšína, ale rondel hned za mostem? Vždyť tam není moc místa. A kudy budou chodit pěšáci?
BTW navíc jde o centrum města a pokud vím, tak většina měst je ráda, že se automobilového provozu zbavila a v Těšíně se uvažuje totálně naopak...
Nestálo by za to, vytěsnit automobilový provoz úplně od křižovatky pod zámkem dolů k mostu Družby (a zaslepit Michejdovu) až po křižovatku u Zuckermandla na české straně (t.j Hlavní tř. x Sokola Tůmy)? A zavést dvousměrný provoz na mostě Svobody?
Určitě se to nedá tahle nastřelit od zeleného stolu rovnou od pasu, ale za hlubší studii by to určitě stálo.
Rozhodně se v tomhle případě ukáže, zda to páni konšelé na obou stranách Olzy skutečně myslí s tou spoluprací ve prospěch obyvatel velkého Těšína doopravdy anebo si dělaji z vlastní huby vlaštovičku.
:-o
Macie rację! Jeszcze rok i będzie w centrum jak w Kairze czy innym Maroku. Może jeszcze z rynku zrobić parking? z 200 aut wejdzie!!!
Wprowadzenie ruchu dwustronnego na 100% nie pogorszy warunków jazdy na ulicach Cieszyna. Teraz auta z Czech w 90% pchają się od mostu Wolności przez Przykopę pod zamek i dalej na skrzyżowanie z Michejdy. I żadne ograniczenie ruchu tu ANI TROCHĘ nie pomaga i nie pomoże! Może pomóc wyraźne OZNAKOWANIE, które kierowałoby auta od Mostu Wolności na BURZĘ prosto, kierowcy przyjezdni nie pchaliby się pod zamek!
A w powrotną stronę jadąc z Polski 90% aut kieruje się przez most pod zamkiem na jedyne skrzyżowanie ze światłami w Czeski Cieszynie. I teraz mamy tam czasem korki. Po wprowadzeniu ruchu dwustronnego
trzeba wprowadzić ZNAKI drogowe kierujące auta jadące do Czech na Most Wolności. Spora część z nich skręci koło dworca w Czeskim Cieszynie w lewo, kierunek na Trzyniec. Potrzebna jest CZYTELNE oznakowanie ! Tego nie ma po obu stornach Olzy! Gość z głębi Czech jeździ po omacku. Wina władz obu części miast jest ewidentna
Jedyna realna przyczyna braku ruchu dwustronnego na mostach to inercja i nieudolność władz miejskich, które tak naprawdę NIE CHCĄ integracji Cieszyna po obu stronach Olzy. Gdyby chciały, to by wprowadziły jeden ze skutecznych sposobów na korki w dni targowe: wspólną komunikację miejską która woziłaby tłumy od dworca w Cz.Cieszynie na Burzę i z powrotem. Ale przecież chodzi o to aby Czesi szli piechotą, bo wtedy zaliczą po drodze obskurne targowiska, hehe
Pamiętam jak w 2004 roku po wejściu Polski i Czech do Unii zgłoszono postulat ruchu dwustronnego dla pieszych. I wtedy władze polskiego Cieszynie były najpierw zdecydowanie PRZECIWKO! Argumentem było to, że Czech idąc piechotą zaliczy oba mosty i co najważniejsze zaliczy po drodze wszystkie targowiska! Dopiero po zdecydowanej akcji medialnej, protestach Cieszyniaków władze polskiego Cieszyna pod naciskiem obywateli zgodziły się, ale dodały, ze ze względów biurokratycznych, zezwoleń, itp. będzie to możliwe najszybciej po pół roku. I co ? Wszelkie biurokratyczne ograniczenia okazały się kłamstwem. Straż Graniczna wprowadziła ruch dwustronny pieszych od razu. Wystarczyła akcja w mediach.
Nie wiem jak mogą władze miejskie sabotować w praktyce układ z Schengen? Przecież takie ograniczenie ruchu na mostach byłoby dopuszczalne WYŁĄCZNIE z powodu z stanu technicznego mostów. A te są szerokie, ruch dwustronny im nie zagraża
Dlaczego nie się da wprowadzić ruchu dwukierunkowego na mostach? Odpowiedź brzmi: ponieważ, bo tak.
Niemożność wprowadzenia ruchu dwukierunkowego pokazuje, że współpraca pomiędzy Cieszynami leży i kwiczy. I nie zmienią tego faktu żadne umowy o przyjaźni i współpracy podpisywane w błyskach fleszy. Na zachodniej granicy budki strażników zniknęły w dniu wejścia Polski do Schengen, a u nas dopiero jak szła procesja. Problemem jest po prostu fakt, że zamiast burmistrza-gospodarza mamy burmistrza-administratora, który w dodatku na wszystkie propozycje usprawnień odpowiada: "to nie leży w mojej kompetencji". Przykre...
Wreszcie pielgrzymki będą mogły chodzić w dwóch kierunkach !!
Okropnie mądry jesteś frustracie. To tak łatwo popyskować! I nic za to nie groziI Ty jesteś prawdziwym bohaterem dzisiejszych czasów. podziwiam cię.
Krytykę uważasz za pyskowanie? I w dodatku uważasz, że powinno coś za to grozić? Sam to wymyśliłeś, czy czerpałeś z wzorców z poprzedniego systemu?
Kolega jest inspektorem MZD? Bo tylko jeden Andrzej figuruje w wykazie pracowników...
O ile Cieszyn mogłby przejąc ruch dwustronny, to problem leży po stronie czeskiej -bo oni najzwyklej w świecie tego nie chcą, a przecież polski burmistrz tego nie powie wprost, tylko trzeba mówić politycznie. Czeski troche mówi prawde w tym, że trzeba zrobic studium komunikacyjne - przede wszystkim dla czeskiego Cieszyna.
Do Wiśloka - przejazd autobusów na druga stronę nie zalezy od Burmistrzów tylko od prawa polskiego(bardziej restrykcyjnego) i czeskiego, tzn chodzi tu m.in o licencje na transport międzynarodowy. A ZGK jako zakład budżetowy chyba nie może uzyskac takowej. To samo dotyczy TAXI - mogą jeździć za granicę tylko muszą wykupić licencję - ok. 1 tys na rok
Ja wiem, że komunikacja działa w Kudowie, tak więc można. Kursują w Polsce autobusy czeskie z Nachodu. Wiem, że Świnoujście jest połączone wspólną komunikacją z Ahlbeckiem i dalszymi kurortami. Kursują autobusy niemieckiej firmy Ostseebus. Bilety są kupowane za złote lub euro, każdy kupuje, jak mu pasuje i kasuje. Czyli prawo polskie niczego nie utrudnia. Jeśli ZGK nie może wykupić licencji, to może firma czeska ( np. Nachod ). Bilety są kupowane za złote lub euro, każdy kupuje, jak mu pasuje i kasuje.
Taksiarze łamią świadomie prawo nie kupując licencji i jeżdżąc za Olzę, 1 tys. w przeliczeniu na lata ważności licencji to nawet nie 20 złotycg, śmieszna suma, wartość jednego kursu
Nie ma bardziej bezsensownie zaplanowanego miasta od Cieszyna. Czeski Cieszyn przecina w środku linia kolejowa, paraliżując komunikację samochodową. Cieszyn, gdyby nie most w Boguszowicach, nie miałby żadnej głównej drogi przelotowej przez Olzę z jednej części miasta do drugiej. Cały układ drogowy przypomina sen pijanego. Był dobry w czasach Franca-Jozefa, gdy jeździły furmanki. W takich warunkach wspólna komunikacja miejska jest koniecznością. Na Zachodzie promuje się autobusy kosztem samochodów w centrach miast. Jak Cieszyn na to nie pójdzie, to za kilka lat zakorkuje się na amen. Tu trzeba działać szybko, najlepiej byłoby wprowadzić od razu zakaz ruchu dla samochodów na Saskiej Kępie i Zamkowej. Puścić tam często kursujące autobusy miejskie ( linia Dworzec kolejowy-Castorama). Auta skierować na Kolejową, Strzelniczą, Most Wolności, 3 Maja - te ulice są szerokie
hmmm kolejne małe rondo....jakja to lubię....takie "rondeczko"....albo "rondunio".....zaniedługo w Cieszynie nawet takie samochody jak seicento będą przerabiane na "przegubowce"...:-)
Osobně bych uzavřela centrum Českého Těšína pro všechna auta, kromě aut zde bydlících a aut zásobování. Na vjezdech od Viaduktové, z Polska nebo Tovární bych zavedla v autech krabičky, které by při vjezdu do centra inkasovaly peníze, tak jako na dálnicích. Dopravní situace v centru města z pohledu zde bydlícího je neúnosná. Všechna auta cizí by musela parkovat před vjezdem do centra, to je u Billy a Osevy. Já vím, že mě ukamenujete, ale současný stav je pro obyvatele neúnosnyý, viz ulice Čapkova. Masarykovy sady a vlastně celé centrum města.
Problem roazwiazac przy pomocy autopbusow w dni targowe adla samochodziarzy stan obecny to nie problem
Bez przesady z tym narzekaniem, polecam wycieczkę do Bielska, tam jest prawdziwy tłok w centrum. W Cieszynie cały ruch tranzytowy jest poza centrum. Można oczywiście pozamykać ulice lub wprowadzić bramki, ale to będzie zrobienie z miasta kamiennej pustyni. Klienci nie będą drałować pół godziny do sklepu czy urzędu na piechotę, sklepy splajtują, urzędy się wyprowadzą. Ludzie stracą pracę, no ale będzie cisza i spokój, hehe. Miasto jest dla wszystkich, a nie tylko osób żyjących w samym centrum. Cieszyn to nie Praga, żeby tłumy turystów uniemożliwiały ruch. 3 Maja, Strzelnicza, Kolejowa, Główna są wystarczająco szerokie i potrzeba jedynie uruchomić dodatkowe parkingi w bocznych uliczkach
Kolejne rondo!? To jakiś szaleństwo. Wszystkie okoliczne wiochy pobudowały ronda, rondka, itp to i w końcu w Cieszynie wybudowano trzy. Efekt: w godzinach szczytu nie mozna przez miasto przejechać. Z jednej strony są za małe, z drugiej "wiocha", która niedawno przesiadła się z traktorów i furmanek nie umie jeździć po mieście, Dajcie sobie więć spokój z budowaniem kolejnych, bo niedługo trzeba będzie rozbierac obecne.
Miastami są Bielsko i Ostrawa, Cieszyn to grajdołek w 2 państwach, większa wiocha
Wislokowi, parkoviště v bočních ulicích už nejde zřídit, protože tam už dávno jsou. Všechny ulice centra, a to centrum je poměrně malé, možná 10 až 12 ulic, jsou plné parkujících aut. My vlastně bydlíme na parkovišti, nebo dalo by se říct, na autobusovém nádraží, protože ta auta neustále přijíždějí a odjíždějí. Prý si máme zvyknout, protože rozvoj motorismu nejde zastavit.
Měli bychom dostávat masky na dýchání s čistým vzduchem.
Rozumiem Ivana, że nie jest to przyjemne, ale takie niestety są "uroki" mieszkania w samym centrum miasta. Tak jest na całym świecie. Z drugiej strony jest blisko do sklepu, urzędu, szkoły, dworca. Myślę, że po podniesieniu cen za parkowanie i jednoczesnym wprowadzeniu wspólnej komunikacji miejskiej ruch aut by ZMALAŁ. Tak to robią na Zachodzie
Wislokovi : ještě bych dodala toto - na západě, nebo i u nádraží v Ostravě Svinově jsou, nebo je parkovací dům, je to asi drahé parkování, ale ekologické. Naši motoristé nejsou zvyklí platit za parkování, ale měli by se to naučit, chceš parkovat, tak plat", v Cieszynie jste už od parkovacího domu u ulice 3. maja ustoupili, myslím si, že to místo bylo pro parkování hrozně nevhodné, je to krásné místo, které by se dalo využít na nějaký kulturní amfiteátr, je třeba v Cieszynie najít jiné místo pro parkovací dům.
Ściśle tajna instrukcja wydana w dn. 2 VI
1947r przez tow. J. Stalina dla tow. B. Bieruta funkcjonariusza NKWD – „Moskwa K.AA/OC
113, Instrukcja, NK/003/47”, która w pkt. 14 nakazywała:
„Spowodować, aby wszystkie zarządzenia i akty prawne, gospodarcze, organizacyjne
(z wyjątkiem wojskowych) nie były precyzyjne”.
Dodaj komentarz